Federale Arizona-regering
- PotjeVickx
- Jr. Member

- Contacteer:
Re: Federale Arizona-regering
Daar hebben ze dan ook weer andere problemen. Verplicht te storten in het pensioenfonds van uw vakgroep waar je dan geen keuze hebt om uw 2de pensioenpijler af te stemmen aan uw horizon. De overheid STUURT de pensioenfondsen waar ze moeten in beleggen (o.a. groene maatregelen) en waar ze niet mogen in beleggen (goud, wapens, ...) en zo zagen ze -ondanks de instroom van geld- hun potje dalen van 2.400 miljard € naar 1.600 miljard €. Eigenlijk ook een belasting.paul schreef: ↑Gisteren 17:21 In Nederland zijn het de mensen die voor hun eigen pensioen werken, en niet zoals in België dat het de kinderen zijn die voor het pensioen van hun ouders werken.
( Uiteraard ) krijgen in Nederland mensen die om bepaalde redenen weinig of nooit gewerkt hebben ook wat geld.
+1vortex schreef: ↑Gisteren 19:22Ha, daar komt de afgunst al boven drijven, eerst afgeven op de boomers en dan lopen zeuren dat je niet op vervroegd brugpensioen zult kunnen, je gunt de boomers niet wat je zelf wil. Wees een beetje flink en zorg dat je net als ik 42 loopbaanjaren bijeen krijgt voor je 67 bent, je kunt dan alsnog vroeger stoppenVuth schreef: ↑Gisteren 18:54 Jij, als rechtse scepticus, ziet jezelf waarschijnlijk als een rationeel persoon, gaat er ws zelfs prat op dat je standpunten steunen op objectieve criteria. Helaas moet ik je teleurstellen: er is historisch gezien geen enkel noemenswaardig verschil aan te tonen tussen de overheidsschuldopbouw tussen links en rechts. Regionaal kan dit verschillen, maar grosso modo is rechts even spilziek dan links, volgens grondige langdurige globale studies.(anecdotisch ms, maar kijk bv naar Trump: 2 biljoen extra schulden per jaar, echter zo rechts als de pest).
Ik beweer niet dat boomers te weinig gewerkt hebben, ik beweer eerder dat post-boomers te lang gaan moeten werken. 67 is geen lachertje, me dunkt.! Ik ken verscheidene boomers die op hun 57 konden stoppen, zelfs iemand op zijn 52! (brugpensioen was toen absoluut geen uitzondering op de regel, het was eerder bijna de verwachting). En als dit niet resoneert met uw visie, stel ik voor dat je op zijn minst nog zeven jaar vrijwilligerswerk doet, dan kunnen we op gelijke voet praten...![]()
Je zal idd nog altijd kunnen stoppen op 60, of 61.
Als je natuurlijk eerst tot je 26e je broek verslijt op de unief om daarna een bullshit job te gaan doen zul je tot 67 moeten werken.
Ga op je 18 bij het leger of politie en je kan stoppen op 60. Je kan zelfs doorgroeien naar kolonel of commissaris op kosten van de overheid want zij betalen je opleiding.
Maar liever dat nog..
Dan een bord voor zijn kop van de zakenman
Want daar wordt hij alleen maar slechter van..
Dan een bord voor zijn kop van de zakenman
Want daar wordt hij alleen maar slechter van..
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.