Federale Arizona-regering
- KleineSpaarder
- Hero Member

- Contacteer:
Re: Federale Arizona-regering
Het soort migranten dat het werk doet dat Vlamingen niet willen doen:
- Proximus: glasvezel leggen in de straat, glasvezel in de huizen brengen, modem installeren: het zijn nooit Vlamingen. Die voelen zich daar te goed voor
- Telenet: idem
- Wateraansluitingen: idem
- Elektriciteit: idem
De bouw: je hoort geen Vlaams.
Vuilniswagens: je hoort geen Vlaams.
WZC: meer er meer Indiërs en Oost-Europeanen.
Elke Vlaming wil hoger onderwijs of universiteit doen. Het niveau is ondertussen zo laag, dat bijna iedereen slaagt. Maar een diploma betekent niet meer dat je bekwaam bent, en dus vinden velen geen werk.
Gelukkig vangen de migranten dit op.
Misschien een recente Pano eens bekijken.... Gelukkig zijn de Belgische werknemers nog een beetje beschermd.....ook al zouden sommige mensen dat anders willen (vb. nacht, overuren, ....)KleineSpaarder schreef: ↑Vandaag 14:02Het soort migranten dat het werk doet dat Vlamingen niet willen doen:
- Proximus: glasvezel leggen in de straat, glasvezel in de huizen brengen, modem installeren: het zijn nooit Vlamingen. Die voelen zich daar te goed voor
- Telenet: idem
- Wateraansluitingen: idem
- Elektriciteit: idem
De bouw: je hoort geen Vlaams.
Vuilniswagens: je hoort geen Vlaams.
WZC: meer er meer Indiërs en Oost-Europeanen.
Elke Vlaming wil hoger onderwijs of universiteit doen. Het niveau is ondertussen zo laag, dat bijna iedereen slaagt. Maar een diploma betekent niet meer dat je bekwaam bent, en dus vinden velen geen werk.
Gelukkig vangen de migranten dit op.
Hoofdaannemers (bijna altijd Belgische bedrijven) besteden werk uit aan onderaannemers, die op hun beurt weer doorverwijzen naar buitenlandse vennootschappen. Dit leidt tot "cowboyland"-praktijken, zoals detacheringsfraude, waar arbeiders te weinig loon krijgen (vaak onder het minimumloon), te veel uren kloppen (tot 12 uur per dag, 7 dagen per week) of geen sociale bescherming hebben. Voorbeelden zijn Poolse, Roemeense of Italiaanse arbeiders die via schijnzelfstandigheid of valse detachering worden ingezet.
- KleineSpaarder
- Hero Member

- Contacteer:
De Vlamingen bestellen massaal belachelijk goedkope producten op Asiatische websites ... zo wakker liggen ze dus niet van jouw argument.
Als mijn glasvezel, mijn telefoon, mijn electriciteit, mijn water, mijn verwarming, mijn tuin, mijn schilderwerk... morgen in orde is, in plaats van over 9 maanden door een "beschermde" Belg die het dan ook nog eens slechter doet, dan is de keuze snel gemaakt.
- KleineSpaarder
- Hero Member

- Contacteer:
De Vlamingen willen dit soort werk niet doen.yvastocks schreef: ↑ Dit leidt tot "cowboyland"-praktijken, zoals detacheringsfraude, waar arbeiders te weinig loon krijgen (vaak onder het minimumloon), te veel uren kloppen (tot 12 uur per dag, 7 dagen per week) of geen sociale bescherming hebben. Voorbeelden zijn Poolse, Roemeense of Italiaanse arbeiders die via schijnzelfstandigheid of valse detachering worden ingezet.
De Roemenen, Polen, ... verdienen nog veel meer dan ze in hun eigen land zouden verdienen.
Misschien dat de Vlamingen nu meer gemotiveerd zullen zijn, nu de werkloosheid in de tijd beperkt wordt.
Ik hoop van niet. Want de kwaliteit van iemand die niet wil werken zal veel slechter zijn dan van een Pool, Roemeen, Indiër, Syriër, Afghaan, ... die wel wil werken.
Inderdaad, voor dergelijk doorgaans laag tot zeer laag geschoold werk kunnen we migranten goed gebruiken, geen probleem daarmee, zolang ze maar legaal tewerkgesteld zijn en hun sociale bijdragen betalen. Dat zijn doorgaans ook niet diegene die parasiteren op de sociale zekerheid of zich met criminele feiten bezig houden of hier illegaal verblijven. In die groep zitten trouwens heel veel Belgen (en dus ook Vlamingen) met migratie achtergrond die hun schooltijd verprutst hebben en ongeschoold op de arbeidsmarkt zijn terecht gekomen.KleineSpaarder schreef: ↑Vandaag 14:02
Het soort migranten dat het werk doet dat Vlamingen niet willen doen:
- VincentVega
- Hero Member

Op zich zouden die ongeschoolde werkloze Belgen met een migratie achtergrond ook perfect de jobs kunnen doen die laaggeschoolde migranten wel doen … maar ze doen dat niet of willen dat niet doen.
Nogmaals, gecontroleerde migratie (dwz geen open deur politiek voor illegale migranten) kan en mag … op voorwaarde dat die migranten ook effectief werken en niet van een uitkering leven of criminele activiteiten uitoefenen.
Nogmaals, gecontroleerde migratie (dwz geen open deur politiek voor illegale migranten) kan en mag … op voorwaarde dat die migranten ook effectief werken en niet van een uitkering leven of criminele activiteiten uitoefenen.
Schoonheid en lelijkheid liggen dichter bij elkaar dan je denkt