Fortis: the story continues...
TIP
Re: Fortis: the story continues...
BNP tikt vandaag bijna de 60 € aan. Vanaf 66.7 kunnen de fortisaandeelhouders meegenieten. Maar als ik vandaag de verkoopdruk bij 60 zie, durf ik te vermoeden dat de eerstvolgende jaren (tot 2014 zeker?) ze er wel zullen voor zorgen dat diverse "manipulaties" de koers geen 10% meer zullen laten stijgen.
Indien je het wel gelooft, zou het tijd kunnen zijn om fortiskens te kopen?
rob schreef: BNP tikt vandaag bijna de 60 € aan. Vanaf 66.7 kunnen de fortisaandeelhouders meegenieten. Maar als ik vandaag de verkoopdruk bij 60 zie, durf ik te vermoeden dat de eerstvolgende jaren (tot 2014 zeker?) ze er wel zullen voor zorgen dat diverse "manipulaties" de koers geen 10% meer zullen laten stijgen.
Wat mogelijk gaat spelen in de koers van financials en zeker bij Europese mastodonten als BNP en DB is dat er hogere kapitaaleisen gaan gesteld worden. Waarschijnlijk gaat men van deze banken eisen dat er geen dividend of bonussen worden uitgekeerd maar dat deze worden gebruikt om kapitaalbuffers aan te leggen.
Ofwel is de markt in een soort 'denial' van de komende reguleringen voor de financials ofwel denken ze dat het er niet van zal komen ofwel wordt de impact minimaal ingeschat. Mogelijk speelt er ook een TINA effect. De honger naar aandelen is dus groot omdat men geen blijf weet met zijn geld.
Geen van deze zijn nieuwe feiten.
Laatst gewijzigd door Stier op 9 januari 2010, 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Stier,
jouw antwoord wordt weergegeven als mijn citaat. Mag niet, hé.
Mogelijkerwijs speelt er inderdaad een TINA effect. En als ze daarmee kunnen doorstoten tot een 80€, zullen ook de kleine aandeelhouders van fortis holding content zijn.
jouw antwoord wordt weergegeven als mijn citaat. Mag niet, hé.
Mogelijkerwijs speelt er inderdaad een TINA effect. En als ze daarmee kunnen doorstoten tot een 80€, zullen ook de kleine aandeelhouders van fortis holding content zijn.
Dat verkeerde citaat was een typo, ondertussen rechtgezet.
Ik heb trouwens respect voor mensen die hebben gedurfd in de financials te beleggen of hun deel trouw hebben aangehouden in 2009. Ik heb dit niet gedaan en ik ben ook niet te beroerd om toe te geven dat ik veel verkeerde beslissingen heb genomen op de beurs.
Ik heb trouwens respect voor mensen die hebben gedurfd in de financials te beleggen of hun deel trouw hebben aangehouden in 2009. Ik heb dit niet gedaan en ik ben ook niet te beroerd om toe te geven dat ik veel verkeerde beslissingen heb genomen op de beurs.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Alles is natuurlijk relatief en zo hoog zal de winst nu ook niet zijn voor de holdingaandeelhouder. Volgens mijn berekeningen zou de koers (voor 2014) van BNP al moeten doorstijgen naar een 166€ vooraleer 5€ wordt toegekend aan de holdingaandeelhouder.
Maar kom, de richting is toch al goed.
Maar kom, de richting is toch al goed.
Leterme is rancuneus omdat hij verloren heeft. Je moet je meerdere leren kennen in sommige mensen.Stier schreef:Meningen over een persoonlijkheid verschillen enorm. Ik vind het trouwens interessante informatie. Het gaat wel een beetje off-topic. Niet iedereen gaat Londers zo omschrijven, onze huidige premier heeft naar verluidt een ander mening.Pieterjan schreef:
Hij behoort tot hun netwerk maar is geen persoonlijke vriend waarmee men dagelijks op café zit. Ik heb al veel ontdekt dat mijn ouders mensenkennis hadden, dus als ze zeggen dat hij een intelligente, beminnelijke en grappige man is, dan geloof ik hen.
Leterme is nogthans een kristenhypocriet politieker die normaal geen problemen heeft om iedereen een sympathieke handdruk te geven.
--
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Het is eigenlijk frappant dat dit Belgisch strafrechterlijk onderzoek zo weinig in de media komt.
Salmon spreekt met de pers.
Ik ben echt benieuwd welk nieuws er deze maand gaat komen van het hof van Cassatie.
Ik ben echt benieuwd welk nieuws er deze maand gaat komen van het hof van Cassatie.
@ Arcane,
Dat is uw mening. Is Dexia klinisch dood? Is de bank in handen van BNP klinisch dood? België heeft voor zijn 2 geliefde banken gekozen en om bepaalde - hopelijk komen die nog echt aan het oppervlak - redenen hebben de machtshebbers een ingreep gedaan die niemand anders heeft gedaan en die bijzonder nadelig was voor de aandeelhouders.
(sorry, nog reactie op een item van november 2009)
Maar kom, de klinisch dode Fortisbank is als een zeer rijkelijk cadeau met open handen overgenomen door BNP. Met een thalys vol kwamen ze naar Brussel. En dus heb ik een eerste keer BNP ingekocht aan een 40 en verkocht aan 57.2.
Nu zakt BNP terug naar 40 (vandaag al 45) en ben terug mijn centjes aan het bijeenschrapen.
Dat is uw mening. Is Dexia klinisch dood? Is de bank in handen van BNP klinisch dood? België heeft voor zijn 2 geliefde banken gekozen en om bepaalde - hopelijk komen die nog echt aan het oppervlak - redenen hebben de machtshebbers een ingreep gedaan die niemand anders heeft gedaan en die bijzonder nadelig was voor de aandeelhouders.
Maar kom, de klinisch dode Fortisbank is als een zeer rijkelijk cadeau met open handen overgenomen door BNP. Met een thalys vol kwamen ze naar Brussel. En dus heb ik een eerste keer BNP ingekocht aan een 40 en verkocht aan 57.2.
Nu zakt BNP terug naar 40 (vandaag al 45) en ben terug mijn centjes aan het bijeenschrapen.
Als BNP Paribas dan toch zo'n goede deal heeft gedaan waarom heb je dan je aandelen verkocht ?rob schreef:@ Arcane,
1) Omdat ik - als ik het nieuws volgde - voelde dat de openbare schulden van de Europese landen de kop begonnen op te steken. BNP als grootbank heeft naar mijn aanvoelen zeker een nauwe betrokkenheid met die bewuste landen;
2) Als ik op enkele maanden een 40% kan halen, zegt iets mij dat de elastiek uit de rek is en verkoop ik. Soms te vroeg, maar kom, zoals bij Bekaert waar die magische limiet van 40% mij parten speelde en ik verkocht heb aan een 70. Later doorgestegen tot boven 100. Kunt niet alles hebben, hé.
Op tijd verkopen is de moeilijke kunst (spijtig dat ik bij Fortis die keuze niet had). Indertijd geleerd bij Philips. Gekocht aan 400 BF en 2 maand later verkocht aan 800 Bf (was nog jonger en gulziger), een paar maanden later bijgekocht aan 440 en een paar maand later verkocht aan 900. Achteraf doorgestegen tot 3.000!!! Heb ik me beklaagd, nu niet meer.
2) Als ik op enkele maanden een 40% kan halen, zegt iets mij dat de elastiek uit de rek is en verkoop ik. Soms te vroeg, maar kom, zoals bij Bekaert waar die magische limiet van 40% mij parten speelde en ik verkocht heb aan een 70. Later doorgestegen tot boven 100. Kunt niet alles hebben, hé.
Op tijd verkopen is de moeilijke kunst (spijtig dat ik bij Fortis die keuze niet had). Indertijd geleerd bij Philips. Gekocht aan 400 BF en 2 maand later verkocht aan 800 Bf (was nog jonger en gulziger), een paar maanden later bijgekocht aan 440 en een paar maand later verkocht aan 900. Achteraf doorgestegen tot 3.000!!! Heb ik me beklaagd, nu niet meer.
Blijkbaar hebben ze dus niet zo'n goede deal gedaan en had BNP Paribas beter een veiligere participatie genomen ( goudmijnen ?) als ik je uitleg volg.rob schreef:1) Omdat ik - als ik het nieuws volgde - voelde dat de openbare schulden van de Europese landen de kop begonnen op te steken. BNP als grootbank heeft naar mijn aanvoelen zeker een nauwe betrokkenheid met die bewuste landen;
Als kleine belegger zit je met de luxe dat je je aandelen vrij kan verhandelen. BNP Paribas kan niet algauwkes Fortis Bank België van de hand doen nu blijkt dat deze nogal sterk in de PIGS heeft geïnvesteerd.
Ik blijf denken dat ze een geweldige zaak hebben gedaan met Fortis. Als ik het goed begrijp zitten de probleemgevallen met bv Griekenland niet bij Fortis BNP maar bij de Holding? En goudmijnen zijn zeker ook niet zonder risico.
Ik schat in dat de financials nu overdreven worden afgestraft. Maar misschien - waarschijnlijk - hun bodem nog niet hebben bereikt. Wel mijn boerenverstand zegt me dan dat in de crisis 2008 BNP - zonder Fortis - gezakt is tot een 28. Dus als BNP de kaap van de 40 bereikt, ben ik opnieuw koper.
Ik schat in dat de financials nu overdreven worden afgestraft. Maar misschien - waarschijnlijk - hun bodem nog niet hebben bereikt. Wel mijn boerenverstand zegt me dan dat in de crisis 2008 BNP - zonder Fortis - gezakt is tot een 28. Dus als BNP de kaap van de 40 bereikt, ben ik opnieuw koper.