Fortis: Wie heeft al een claim ingediend?
TIP
Re: Fortis: Wie heeft al een claim ingediend?
FYI:
Geachte claimant,
De claims administrator heeft de beoordeling van de meer dan 300.000 ingediende vorderingen bijna afgerond. Dat betekent dat de finale berekeningen ook bekend gemaakt kunnen worden. Deze berekeningen vormen de basis voor de Definitieve Vergoeding: op hoeveel geld een claimant recht heeft als gevolg van de Fortis-schikking.
Finale berekeningen
Met betrekking tot uw claim met nummer xxxxxxx ontvangt u hierbij in bijlage de finale berekeningen zoals FortisEffect die ontving van de claims administrator. De brieven zijn opgesteld in het Nederlands, Frans en Engels. U kunt deze in uw voorkeurstaal in zijn geheel lezen.
Uitbetaling van eventueel saldo
De vergoedingsbedragen die in de brief genoemd zijn, betreffen bruto bedragen. Mocht uw Definitieve Vergoeding hoger zijn dan het reeds door u ontvangen bruto bedrag, dan heeft u nog recht op een nabetaling van het resterende saldo. Dit saldo zal na aftrek van de door u verschuldigde vergoeding aan FortisEffect rond 25 augustus 2022 rechtstreeks door de claims administrator aan u betaald worden op het bankrekeningnummer waarop u uw eerdere uitkeringen ook ontving.
Meer informatie
Wenst u meer informatie over de finale berekeningen of over de manier waarop die tot stand gekomen zijn, dan kunt u altijd de website van FORsettlement raadplegen.
Wij danken u nogmaals voor uw vertrouwen in de afgelopen jaren. Nadat de laatste betalingen hebben plaatsgevonden, ontvangt u nog een bericht ter afsluiting van deze lange reis.
Voor nu wensen we u en de uwen een mooie en gezonde zomer toe.
Met vriendelijke groet,
Stichting FortisEffect
Geachte claimant,
De claims administrator heeft de beoordeling van de meer dan 300.000 ingediende vorderingen bijna afgerond. Dat betekent dat de finale berekeningen ook bekend gemaakt kunnen worden. Deze berekeningen vormen de basis voor de Definitieve Vergoeding: op hoeveel geld een claimant recht heeft als gevolg van de Fortis-schikking.
Finale berekeningen
Met betrekking tot uw claim met nummer xxxxxxx ontvangt u hierbij in bijlage de finale berekeningen zoals FortisEffect die ontving van de claims administrator. De brieven zijn opgesteld in het Nederlands, Frans en Engels. U kunt deze in uw voorkeurstaal in zijn geheel lezen.
Uitbetaling van eventueel saldo
De vergoedingsbedragen die in de brief genoemd zijn, betreffen bruto bedragen. Mocht uw Definitieve Vergoeding hoger zijn dan het reeds door u ontvangen bruto bedrag, dan heeft u nog recht op een nabetaling van het resterende saldo. Dit saldo zal na aftrek van de door u verschuldigde vergoeding aan FortisEffect rond 25 augustus 2022 rechtstreeks door de claims administrator aan u betaald worden op het bankrekeningnummer waarop u uw eerdere uitkeringen ook ontving.
Meer informatie
Wenst u meer informatie over de finale berekeningen of over de manier waarop die tot stand gekomen zijn, dan kunt u altijd de website van FORsettlement raadplegen.
Wij danken u nogmaals voor uw vertrouwen in de afgelopen jaren. Nadat de laatste betalingen hebben plaatsgevonden, ontvangt u nog een bericht ter afsluiting van deze lange reis.
Voor nu wensen we u en de uwen een mooie en gezonde zomer toe.
Met vriendelijke groet,
Stichting FortisEffect
Mijn finale vergoeding is nog 82 € ipv goed 400 €. In feite was het eigenlijk niet nodig om zich aan te sluiten, of toch? Welk verschil is er dan nog?
Het bedrag dat ik volgens Effect reeds zou uitbetaald gekregen hebben klopte niet. Ik had niet zoveel ontvangen . Dus even die brief beantwoorden. Mail terug dat er niet meer wordt beantwoord. OK, ik denk dat er zeer veel onnauwkeurigheden en fouten zullen zitten in zo een grote en langdurige claim.
Vandaag bericht ontvangen van Fortiseffect. Definitieve berekening. Mijn voorschot is hoger dan het eindresultaat. Heb dus teveel ontvangen maar ik moet niets terugbetalen.
Ik betaalde wel meerdere jaren een bijdrage aan Fortiseffect. Weet niet direct hoeveel en hoeveel keer en ik wil het ook niet weten. Ik dek het af met 'zonder mijn bijdrage had waarschijnlijk niemand iets gekregen '.
En ik heb als 'actieve claiment' wel een 47 euro extra gekregen.
Zaak gesloten.
Nu nog zien of er nog iets komt van Arco en of NewB al dan niet failliet gaat, waar ik in investeerde.
Ik betaalde wel meerdere jaren een bijdrage aan Fortiseffect. Weet niet direct hoeveel en hoeveel keer en ik wil het ook niet weten. Ik dek het af met 'zonder mijn bijdrage had waarschijnlijk niemand iets gekregen '.
En ik heb als 'actieve claiment' wel een 47 euro extra gekregen.
Zaak gesloten.
Nu nog zien of er nog iets komt van Arco en of NewB al dan niet failliet gaat, waar ik in investeerde.
OK, het is nu 25 augustus. Tijd voor een stortvloed aan uitbetalingen. Het begin van het einde!
- VincentVega
- Hero Member

Het einde van wat? Van de onzekerheid voor Ageas, bedoel je? Het grootste deel van het voorziene bedrag (1,3 miljard euro) was al uitbetaald enkele jaren geleden, nu wordt enkel nog het restsaldo uitbetaald.
Vandaag in het NB:
Ageas sluit Fortis-schikking af door laatste schijven uit te betalen
Ageas heeft de laatste schijven van de Fortis-schikking uitbetaald. Het dossier is daarmee op een handvol eisers na afgesloten, zo maakte de verzekeraar - de erfgenaam van de teloorgegane bank - donderdag bekend.
...
Alles samen verdeelde Ageas 1,3 miljard euro over de zowat 279.000 geldige claims. Daarmee is het dossier “voor zo goed als alle claimanten” afgesloten. Er lopen wel nog enkele tientallen geschillen waarvoor Ageas extra provisies aanlegde om te vermijden dat ze de afronding van de dossiers van de andere eisers zouden ophouden.
Schoonheid en lelijkheid liggen dichter bij elkaar dan je denkt
Het einde van de FortisEffect saga.
Vandaag laatste deel ontvangen van Fortis Forsettlement.
Amen...
Amen...
-
de stucker
- Jr. Member

- Contacteer:
Gisteren ook een aalmoes ontvangen. Beter dat dan niks zeg ik dan maar.
-
anonymous9433
Ik ook, maar het was dan ook maar het restsaldo. Het grootste deel had ik voordien al gekregen ...de stucker schreef: ↑31 augustus 2022, 12:39 Gisteren ook een aalmoes ontvangen. Beter dat dan niks zeg ik dan maar.