Gebruikers Dommel Mobile Freedom ?
Re: Gebruikers Dommel Mobile Freedom ?
Ben enkele maanden terug (ex Aldi) ook overgeschakeld naar Dommel Freedom omdat ik erg weinig telefoneer, geen sms berichtjes en mijn maandelijks mobiel internetverbruik schommelt tussen de 50 a 150 MB, goed voor een maandelijkse rekening tussen 1 en 4 euro al heb ik ook al een afrekening gehad van 6 eurocents ... maar toen was ik nog mijn Base tegoed aan het consummeren.
Tarieven internet gelden dus voor gans Europa. Afrekening per maand en alles gebeurt digitaal, mijn simkaart had ik de tweede werkdag dacht ik.
Aanrader voor kleingebruikers en tegenwoordig heb je al op veel plaatsen met je smartphone gratis wifi. Alleen de NMBS blijft wat achter in vergelijking met de buurlanden op dat gebied, gelukkig zijn hun tarieven dan weer een stuk goedkoper.
Tarieven internet gelden dus voor gans Europa. Afrekening per maand en alles gebeurt digitaal, mijn simkaart had ik de tweede werkdag dacht ik.
Aanrader voor kleingebruikers en tegenwoordig heb je al op veel plaatsen met je smartphone gratis wifi. Alleen de NMBS blijft wat achter in vergelijking met de buurlanden op dat gebied, gelukkig zijn hun tarieven dan weer een stuk goedkoper.
het gras is altijd groener aan de overkant
Re: Gebruikers Dommel Mobile Freedom ?
Ik ben uiteindelijk eind juni overgestapt. Alles is heel vlot verlopen, en ik ben heel tevreden over alles.
In Noorwegen hebben we wat gebeld, en hadden goede ontvangst. Terwijl we met een Pay&Go kaart geen ontvangst hadden op datzelfde moment en dezelfde plaats.
Daarna ben ik teruggevallen op mijn "klein verbruik". En mijn hoogste factuur tot hiertoe was 5 cent
In Noorwegen hebben we wat gebeld, en hadden goede ontvangst. Terwijl we met een Pay&Go kaart geen ontvangst hadden op datzelfde moment en dezelfde plaats.
Daarna ben ik teruggevallen op mijn "klein verbruik". En mijn hoogste factuur tot hiertoe was 5 cent
Re: Gebruikers Dommel Mobile Freedom ?
Ben ook zeer tevreden gebruiker van Dommel Freedom. Alles is zeer vlot verlopen.
Weet er iemand hoe je de pincode van je simkaart van dommel kan veranderen?
Weet er iemand hoe je de pincode van je simkaart van dommel kan veranderen?
Re: Gebruikers Dommel Mobile Freedom ?
De Pin-code veranderen hangt af van het GSM-toestel.
Eens het menu op uw GSM doorbladeren, en zoeken bij Gebruikergegevens of iets dergelijks.
Ook ik ben zeer tevreden van Dommel (overgestapt als Aldi Talk stopte in juni 2017)
Eens het menu op uw GSM doorbladeren, en zoeken bij Gebruikergegevens of iets dergelijks.
Ook ik ben zeer tevreden van Dommel (overgestapt als Aldi Talk stopte in juni 2017)
Re: Gebruikers Dommel Mobile Freedom ?
Hallo,
Ook in mijn gezin inmiddels 4 nummers in gebruik.
Allen klein verbruikers en vroeger gestart met Colruyt Mobile die toen de goedkoopste tarieven beloofde, doch er enige tijd later mee stopte en alles overliet aan mobistar dat dan later door Orange overgenomen werd.
Orange wou en kon de goedkope formule niet meer verder zetten. ik heb uren gebeld en gemaild naar orange om het in orde te krijgen. Orange wou me steeds een in mijn geval veel duurder kangeroe abonnement aansmeren. Ben dan van armoede maar overgestapt naar Dommel. Door over te stappen werd bellen en surfen nog goedkoper.
Inmiddels zijn er 3 kaarten in gebruik voor een GSM. En een vierde in het persoonlijk alarm van mijn oude schoonmoeder. Ik beheer voor deze laatste het facturatie gebeuren. Facturen komen enkel via email.
Voordeel van een dergelijke kaart in dit alarm, je betaalt enkel voor wat het gebruikt. Dus geen maandelijks abonnement. Dus alarm niet afgegaan en geen SMS of oproep geactiveerd = niets te betalen.
Anderzijds kan je alle details van de oproepen perfect opvolgen via hun website. Zelfs proximus doet niet beter. Ze maken trouwens van het proximus netwerk gebruik. Internet = 4G.
Dus tot op heden, meer dan positieve ervaring.
Ook in mijn gezin inmiddels 4 nummers in gebruik.
Allen klein verbruikers en vroeger gestart met Colruyt Mobile die toen de goedkoopste tarieven beloofde, doch er enige tijd later mee stopte en alles overliet aan mobistar dat dan later door Orange overgenomen werd.
Orange wou en kon de goedkope formule niet meer verder zetten. ik heb uren gebeld en gemaild naar orange om het in orde te krijgen. Orange wou me steeds een in mijn geval veel duurder kangeroe abonnement aansmeren. Ben dan van armoede maar overgestapt naar Dommel. Door over te stappen werd bellen en surfen nog goedkoper.
Inmiddels zijn er 3 kaarten in gebruik voor een GSM. En een vierde in het persoonlijk alarm van mijn oude schoonmoeder. Ik beheer voor deze laatste het facturatie gebeuren. Facturen komen enkel via email.
Voordeel van een dergelijke kaart in dit alarm, je betaalt enkel voor wat het gebruikt. Dus geen maandelijks abonnement. Dus alarm niet afgegaan en geen SMS of oproep geactiveerd = niets te betalen.
Anderzijds kan je alle details van de oproepen perfect opvolgen via hun website. Zelfs proximus doet niet beter. Ze maken trouwens van het proximus netwerk gebruik. Internet = 4G.
Dus tot op heden, meer dan positieve ervaring.
Re: Gebruikers Dommel Mobile Freedom ?
Zijdelingse opmerking: de transitie van Mobistar naar Orange (Belgium) was geen overname maar louter een naamsverandering. Mobistar was al sinds zijn ontstaan in handen van het Franse Orange (het toenmalige France Télécom).
Re: Gebruikers Dommel Mobile Freedom ?
Tiens, dat wist ik niet, ben op zoek gegaan en uiteindelijk gevonden hoe ik die details kan raadplegen, tnx.
het gras is altijd groener aan de overkant
Re: Gebruikers Dommel Mobile Freedom ?
Was eerder dit jaar standaard op uw maand afrekening.
Nu sinds een paar maanden ergens aanvinken en terug automatisch op uw afrekening.
Estate Guru believer.
Re: Gebruikers Dommel Mobile Freedom ?
Ik heb recent een Mobile Freedom abonnement aangevraagd. Alles verloopt vlot via hun webpagina en de simkaart wordt ook snel opgestuurd. Jammer genoeg deed mijn oude operator (Scarlet) moeilijk door te treuzelen bij de vrijgave van mijn nummer, waardoor de nummeroverdracht wat langer geduurd heeft. De helpdesk van Dommel was wel zeer correct en heeft Scarlet aangemaand om het nummer naar hun over te dragen.
Misschien ook interessant om weten is dat je een maximaal budget per maand kan instellen. Zo kan je bijvoorbeeld €10 als maximum nemen. Als je nu een abonnement neemt voor iemand die naar elk mogelijk (betalend) nummer belt is dat alvast een groot voordeel.
Misschien ook interessant om weten is dat je een maximaal budget per maand kan instellen. Zo kan je bijvoorbeeld €10 als maximum nemen. Als je nu een abonnement neemt voor iemand die naar elk mogelijk (betalend) nummer belt is dat alvast een groot voordeel.
Re: Gebruikers Dommel Mobile Freedom ?
okay maar ben pas vanaf mei bij Dommel (ex Aldi) en nooit die detail gezien, nu aangevinkt, tnx (y)
het gras is altijd groener aan de overkant
Re: Gebruikers Dommel Mobile Freedom ?
Ik dacht dat Dommel per seconde afrekende (belminuten) vanaf de 1e seconde?
Nu zie ik staan: (3) De prijzen zijn in euro per minuut. Na de eerste minuut gebeurt de facturatie per seconde.
Is dit veranderd dan?
Nu zie ik staan: (3) De prijzen zijn in euro per minuut. Na de eerste minuut gebeurt de facturatie per seconde.
Is dit veranderd dan?
Re: Gebruikers Dommel Mobile Freedom ?
Dit is bij mij altijd zo geweest: 5 cent per minuut, aangerekend per seconde, maar het minimum per oproep is 1 minuut. Als je dus een oproep doet van minder dan 1 minuut, wordt sowieso 5 cent aangerekend.
Re: Gebruikers Dommel Mobile Freedom ?
Hm, dan zal ik mij vergissen...
Re: Gebruikers Dommel Mobile Freedom ?
Iedere operator in Belgie heeft al een 4G netwerk.
Maar niet ieder netwerk heeft dezelfde dekking. Hangt af van waar je woont en hoe ver vandaan er een antenne is etc..
Re: Gebruikers Dommel Mobile Freedom ?
Idd veranderd. Vorig jaar was dit nog per seconde.