Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Betalen & Kaarten Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Geld afhalen bij een andere bank

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
26 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen - Simulator zichtrekeningen
annetje
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer annetje
Verstuur privébericht

Geld afhalen bij een andere bank

• Citeer

Bericht door annetje » 7 oktober 2017, 16:28

Vroeger hadden de meeste banken buiten in hun gevel automaten.
Hier kon je geld afhalen, ongeacht of je klant was of niet.
Het valt me op, dat al de automaten aan de straatkant de laatste maanden verdwenen zijn.

Nu ben ik aan het twijfelen om van bank te veranderen, en het zou waarschijnlijk Keytrade worden.
Ik vroeg me af of ik met een Keytrade-kaart een andere bank binnen kan stappen, om daar aan de automaten binnen geld af te halen.
Indien dat zou lukken, zie ik nog een bijkomend probleem. Bij de meeste banken heb je ook je bankkaart nodig om binnen te geraken (buiten de klassieke en beperkte openingsuren). En ik veronderstel dat dit alleen maar kan voor de eigen klanten.

Kan er mij iemand dit verduidelijken ?

Fakkel
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

Re: Geld afhalen bij een andere bank

• Citeer

Bericht door Fakkel » 7 oktober 2017, 16:55

Geen paniek. Je kan al jaren gewoon binnenstappen bij eender welke bank en geld afhalen. Banken zonder eigen automaten bieden dat gratis aan, bij sommige andere is er een kost als je niet in 1 van hun kantoren afhaalt.
Maar je kan dus met je Keytrade kaart binnen bij Belfius, Kbc etc.

Mis geen enkele kans om te besparen.

Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox

Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
annetje
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer annetje
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door annetje » 7 oktober 2017, 17:00

Bedankt, Fakkel !
Dat vergemakkelijkt de keuze.
Ik heb het tot hiertoe nooit geprobeerd, uit schrik dat ze ingeslikt zou worden (en de kaart terughalen kan alleen maar op onmogelijke uren ;)).
Nu nog definitief de knoop doorhakken tussen Argenta en Keytrade...

haelewyn
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer haelewyn
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door haelewyn » 8 oktober 2017, 09:39

Van waar eigenlijk de voorkeur (bij veel mensen) voor deze 2 banken tov andere banken met gratis zichtrekeningen ? Goedkoper dan gratis wordt het vaak niet .. en klant zijn bij een mini-bank heeft ook nadelen.

Automaten buiten verdwijnen al jaren uit het straatbeeld. Argenta gaat in mijn streek tegen deze trend in. Die plaatsen nog automaten bij, net als nog enkele andere kleine banken. Vermoedelijk levert het hen inkomsten of klanten op.
Sommige uitzonderingen bestaan waar de automaat enkel klanten van de eigen bank bedient. Niet zo bij de grootbanken.
Gelukkig rekent nog geen enkele bank die ik ken hier kosten aan voor gebruik van de automaat. Dat gebeurt wel in het buitenland.

Net gezien dat de gratis rekening van de post nu ook geld kost om geld af te halen bij een automaat van een andere bank. Vreemd voor een bank met nagenoeg geen eigen automaten.

Cronos
VIP member
VIP member

• Citeer

Bericht door Cronos » 8 oktober 2017, 10:33

Eigenlijk is het maar een theoretisch probleem.
- Nog nooit een betalende bankkaart/betaalkaart gehad
- Altijd al gratis geld kunnen afhalen in ieder kantoor (binnen of buiten) met een automaat of bij afrekenen aan een warenhuiskassa.
- Idem voor de betalingen in een winkel
En waarvoor heb je eigenlijk nog echt giraal geld nodig?
Als ik tegenwoordig nog twee keer per jaar geld uit de muur haal zal het veel zijn.
Dat kan net zo goed aan de kassa van een winkel als je daar toch moet zijn en als je vindt het nodig te hebben.

Niet verwonderlijk dan dat die muurautomaten verdwijnen. Waarschijnlijk te duur in verhouding tot het gebruik dat er nog van gemaakt wordt.

Nefertari
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Nefertari
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Nefertari » 8 oktober 2017, 10:56

annetje schreef: ↑7 oktober 2017, 17:00 ... Ik heb het tot hiertoe nooit geprobeerd, uit schrik dat ze ingeslikt zou worden (en de kaart terughalen kan alleen maar op onmogelijke uren ;)).
Nu nog definitief de knoop doorhakken tussen Argenta en Keytrade...
Ik haal met de bankkaart van Keytrade- zowel als met die van Argenta- al sinds jaar en dag, zonder problemen, geld af bij automaten in andere banken. Ook in het buitenland (binnen en buiten de Eurozone).
In België bij voorkeur met Keytrade- omdat ik daarvoor telkens 0,05 € op mijn rekening krijg, en in het buitenland met Argenta- omdat deze daar geen eigen kosten voor aanrekent.

annetje
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer annetje
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door annetje » 8 oktober 2017, 11:01

Fintro rekent sinds april kosten aan voor geldafhalingen. Zelfs aan hun eigen automaten !
Als je op de tarieflijst gaat kijken, is dit nochtans gratis. Maar in al hun communicatie, zelfs de brief die ik de voorbije week gekregen heb naar aanleiding van een klacht daarover, staat letterlijk dat geldafhalingen sinds 1/4 betalend zijn en dat dat bedrag sinds 1/7 meer dan verdubbeld is.
M.a.w. je betaalt nu 1,20 euro per maand voor geldafhalingen ! Maar het geld wordt zelfs al in het begin van de maand van je rekening gehaald, ongeacht of je een bedrag afhaalt of niet.

En omdat ik dat er serieus over vind, ben ik aan het kijken naar een andere bank. Voor mij zouden Argenta en Keytrade handig zijn, omdat ik daar al rekeningen heb. Ik zie het nut er echt niet van in om nog eens een andere bank toe te voegen.

Nefertari
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Nefertari
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Nefertari » 8 oktober 2017, 11:06

haelewyn schreef: ↑8 oktober 2017, 09:39 Van waar eigenlijk de voorkeur (bij veel mensen) voor deze 2 banken tov andere banken met gratis zichtrekeningen ? Goedkoper dan gratis wordt het vaak niet .. en klant zijn bij een mini-bank heeft ook nadelen. ...
Ik ben (onder andere) klant bij alletwee deze banken: ik verkies een combinatie van verschillende banken: elk voor hun eigen specifieke voordelen.
Bijvoorbeeld: de zichtrekening van Keytrade- is wél "goedkoper dan gratis" door de 0,05 € per transactie. ;)

Fakkel
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

• Citeer

Bericht door Fakkel » 8 oktober 2017, 11:43

@ Cronos : dan ga jij bijvoorbeeld al nooit naar een (jeugd) voetbalwedstrijd kijken. Daar hebben ze geen bancontact. Lokale bakker : idem. Wel een machine die het geld telt en sorteert en wisselgeld geeft, maar geen bancontact. Etc, etc.
Veel cash gebruik ik niet, maar we komen makkelijk aan 50€ per week (incl. zakgeld voor de kinderen).

vortex
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer vortex
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door vortex » 8 oktober 2017, 11:46

annetje schreef: ↑8 oktober 2017, 11:01 Fintro rekent sinds april kosten aan voor geldafhalingen. Zelfs aan hun eigen automaten !
Als je op de tarieflijst gaat kijken, is dit nochtans gratis. Maar in al hun communicatie, zelfs de brief die ik de voorbije week gekregen heb naar aanleiding van een klacht daarover, staat letterlijk dat geldafhalingen sinds 1/4 betalend zijn en dat dat bedrag sinds 1/7 meer dan verdubbeld is.
M.a.w. je betaalt nu 1,20 euro per maand voor geldafhalingen ! Maar het geld wordt zelfs al in het begin van de maand van je rekening gehaald, ongeacht of je een bedrag afhaalt of niet.
In de tarieflijst staat inderdaad dat geld afhalingen met bankkaart gratis zijn, echter onder de rubriek kaarten lees je dat er een maandelijkse kost van 1,2 euro voor de gewone bankkaart is. Een gewone zichtrekening kost er ook al 1,25 euro per maand, geld opnemen of storten aan het loket 1 euro per keer, een papieren overschrijvingsformuliertje laten uitvoeren ook 1 euro en nog tal van pokkedure kosten die vroeger vrijwel overal gratis waren. Klanten lokken met gratis en daarna allerlei kosten beginnen aanrekenen, groot gelijk dat je er weg gaat, zouden we meer moeten doen.

Cronos
VIP member
VIP member

• Citeer

Bericht door Cronos » 8 oktober 2017, 12:26

Fakkel schreef: ↑8 oktober 2017, 11:43 @ Cronos : dan ga jij bijvoorbeeld al nooit naar een (jeugd) voetbalwedstrijd kijken. Daar hebben ze geen bancontact. Lokale bakker : idem. Wel een machine die het geld telt en sorteert en wisselgeld geeft, maar geen bancontact. Etc, etc.
Veel cash gebruik ik niet, maar we komen makkelijk aan 50€ per week (incl. zakgeld voor de kinderen).
Inderdaad. Ik ga nooit betalend naar een voetbalwedstrijd noch naar de lokale bakker (al heeft deze hier wel bancontact).
Hier kan je zelfs op de wekelijkse markt bij de lokale kaasverkoper terecht met je Maestro, Visa en Mastercard , zonder toeslag.
En als ik dan eens uitzonderlijk toevallig zonder cash bij een zelfstandige uitkom die deze dienst niet heeft is dat zijn en niet mijn probleem. Klant minder en zijn concurrent om de hoek heeft er eentje bij.
En zoals ik zei zijn er mogelijkheden genoeg om giraal geld af te halen buiten die muurautomaten. Zoals ik zei: bij het afrekenen in ieder warenhuis (toch diegene die ik frequenteer). Zelf verzamel ik nogal wat cash door bv. bij een etentje met de betaalkaart af te rekenen voor de groep en dan cash van de deelnemers te verzamelen. Duurt dan wel maanden voor ik dat weer kwijt ben.
Mij niet gelaten die automaten. Maar als ze moesten verdwijnen (net zoals telefooncellen) zou het geen enkel probleem zijn.
En zoals Vortex schreef: concurrentie onder banken genoeg. De keuze is aan de klant als ze hun voorwaarden wijzigen.

anonymous

• Citeer

Bericht door anonymous » 8 oktober 2017, 12:56

Cronos schreef: ↑8 oktober 2017, 10:33 Eigenlijk is het maar een theoretisch probleem.
- Nog nooit een betalende bankkaart/betaalkaart gehad
- Altijd al gratis geld kunnen afhalen in ieder kantoor (binnen of buiten) met een automaat of bij afrekenen aan een warenhuiskassa.
- Idem voor de betalingen in een winkel
En waarvoor heb je eigenlijk nog echt giraal geld nodig?
Als ik tegenwoordig nog twee keer per jaar geld uit de muur haal zal het veel zijn.
Dat kan net zo goed aan de kassa van een winkel als je daar toch moet zijn en als je vindt het nodig te hebben.

Niet verwonderlijk dan dat die muurautomaten verdwijnen. Waarschijnlijk te duur in verhouding tot het gebruik dat er nog van gemaakt wordt.
Echt giraal geld heb je toch soms nodig vind ik.
Ik haal meestal brood in de supermarkt maar soms ook eens van de warme bakker.

Bij de 2 bakkers die dicht bij mij in de buurt zitten:
De 1 heeft een automatische kassa maar als je met kaart betaalt betaal je 10 cent extra voor je brood(dus dat vind ik het niet waard)
De andere heeft geen mogelijkheid tot betalen met de kaart.

Dus in beide gevallen(en ik ga 1x per week) is dit dus cash geld die ik geef.
Laatst gewijzigd door anonymous op 8 oktober 2017, 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Fakkel
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

• Citeer

Bericht door Fakkel » 8 oktober 2017, 12:56

Betalen voor een voetbalwedstrijd? Nee, dat doe ik ook niet. Betaald worden, daarentegen.
Maar ik drink wel 'n pintje in de kantine na zoonlief z'n match. Als vrouw en dochter mee zijn, loopt de rekening op. Plus, hé trakteert al eens.
Verdere cash uitgaven : de boer (groenten en fruit), de kapper (1x per maand ikzelf en zoon, dus circa 32€) en de frituur (gemiddeld 2x per maand zo'n 25€).
Maar je hebt wel gelijk, je kan op andere plekken dan zo'n automaat aan cash geraken. De voetbal bijvoorbeeld.

vortex
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer vortex
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door vortex » 8 oktober 2017, 13:00

Cronos schreef: ↑8 oktober 2017, 12:26 Mij niet gelaten die automaten. Maar als ze moesten verdwijnen (net zoals telefooncellen) zou het geen enkel probleem zijn.
En zoals Vortex schreef: concurrentie onder banken genoeg. De keuze is aan de klant als ze hun voorwaarden wijzigen.
O maar maak je geen illusies, eenmaal cash geen courant betaalmiddel meer is, en daar stuurt men wel degelijk op aan, zullen er voor cashless betalingen ook kosten aangerekend worden. Juist daarom zou niet pro afschaffen van cash moeten zijn, als keuze opties verdwijnen kost het ons uiteindelijk nog meer.

Cronos
VIP member
VIP member

• Citeer

Bericht door Cronos » 8 oktober 2017, 13:06

Ik ben ook niet voor afschaffen cash. Integendeel. Ik heb het niet nodig omdat anderen het wel denken nodig te hebben. :D
Een lone wolf kan immers nooit succesvol overleven zonder dwalende kudde. ;D

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

26 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende

Terug naar “Zichtrekeningen & Bankkaarten”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy