Hoe besparen op water?
Re: Hoe besparen op water?
Misschien wel leuk maar ook jij maakt een fout. Je mag een afleesfout niet extrapoleren naar het aantal keren dat je afleest. De teller wordt immers na het aflezen niet gereset, wat je de ene maand te veel of te weinig afleest komt bij de waarde van de volgende keer. Met andere woorden, ook op het jaar totaal zal de fout hoogstens 999 liter bedragen en geen 5000.CarpeNoctem schreef: Toch niet.![]()
Ik denk niet dat Kevva elke twee maanden zijn waterstanden doorgeeft aan de watermaatschappij. Dit zal enkel voor eigen gebruik zijn en zoals de extrapolatie aantoont zorgt die afronding voor een verschil in schatting van jaarlijks verbruik van 5000 liter.
(Welles/nietes is altijd leuk)
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Doe ik ook niet. Ik reken uit wat Kevva verbruikt in 66 dagen en extrapoleer dat naar een jaar. Zo bekom je wat je in een jaar verbruikt (afgezien van het feit dat de meeste mensen in de zomer een hoger waterverbruik hebben dan in de wintermaanden). En hoe exacter je cijfers, hoe exacter het eindresultaat.vortex schreef:Je mag een afleesfout niet extrapoleren naar het aantal keren dat je afleest.
Dit lijkt me hier irrelevant.vortex schreef:De teller wordt immers na het aflezen niet gereset, wat je de ene maand te veel of te weinig afleest komt bij de waarde van de volgende keer. Met andere woorden, ook op het jaar totaal zal de fout hoogstens 999 liter bedragen en geen 5000.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Bedankt allemaal. Ik neem aan dat dit gewoon een voorschot is en ik binnenkort veel zal terugkrijgen?
Amaai, eindelijk begrepen, Heeft efkes geduurd voor ge het snapte.Kevva schreef:Bedankt allemaal. Ik neem aan dat dit gewoon een voorschot is en ik binnenkort veel zal terugkrijgen?
Bedankt voor uw heldere en bijzonder constructieve reactie!ludo schreef:Amaai, eindelijk begrepen, Heeft efkes geduurd voor ge het snapte.Kevva schreef:Bedankt allemaal. Ik neem aan dat dit gewoon een voorschot is en ik binnenkort veel zal terugkrijgen?
de beste manier om water te besparen is je regenwater opvangen en gebruiken voor je potten en het wasmachien,simpel en snel
Geven jullie bij energieid.be ook de meterstand na de komma in?
Bij elektriciteit is dat nu bij ons 032695,0 (dag) en 050509,3 (nacht)
Bij elektriciteit is dat nu bij ons 032695,0 (dag) en 050509,3 (nacht)
Het ingeven na de " komma " heeft weinig zin, omdat dit op één jaar nooit méér kan verschillen, dan 1Kw op electricteit, of 1 M³ op gas of 1M³ op water.
Water afrekening gehad : 1 persoonsgezin (+ 1 kind 1/3 van de tijd) : 210€ voor 37m3
Hoog tijd om eens uit te kijken hoe we hier wat water kunnen besparen zonder aan comfort in te boeten...

Hoog tijd om eens uit te kijken hoe we hier wat water kunnen besparen zonder aan comfort in te boeten...
VTEC schreef:Water afrekening gehad : 1 persoonsgezin (+ 1 kind 1/3 van de tijd) : 210€ voor 37m3![]()
Je vaste kost( zonder 1 liter te verbruiken ) is al 85 euro/jaar, met minder water te gebruiken en aan comfort in te boeten, zal je in verhouding niet echt veel meer gaan besparen.
Als je maar 19m³ water verbruikt( de helft van wat je nu verbruikt ) zal je faktuur nog altijd 150 euro bedragen.
Het verschil zou dan 60 euro/jaar zijn of 5 euro per maand.
https://www.vmm.be/data/bereken-je-waterfactuur
https://www.vmm.be/water/waterfactuur
Zorg je ook voor het vuile wasgoed van het kind? Alleen voor de bezoekdagen of voor de volledige was van het kind?VTEC schreef:.... 1 persoonsgezin (+ 1 kind 1/3 van de tijd) : 210€ voor 37m3 ...
Dat kan een groot verschil geven: op wasmachines zou alvast veel water bespaard kunnen worden, door te wachten tot men genoeg was bijeen heeft voor een volle machine.
Bij deeltijdse opvang van een kind: goede afspraken maken met de andere opvanger(s) en zorgen dat men genoeg "verschoontjes" in huis heeft, zodat men niet om de haverklap moet wassen.
Zo, afrekening gekregen, 47m3 verbruikt, vorig jaar 52m3. We mogen 39,52€ bijbetalen, voorschot blijft hetzelfde. Welke politieke gangster zit hier in de adviesraad?
Sedert onze regenwaterinstallatie is ons verbruik gezakt van 60m³ naar 12. Een uitsparing van 40€ per kwartaal.
Da's mooi, bij ons is het gedaald van 65 naar 45 m³. Wat heb je allemaal op regenwater aangesloten?
Bij ons wc's + wasmachine + twee dubbeldienstkraantjes.
Bij ons wc's + wasmachine + twee dubbeldienstkraantjes.
- spaarfrits
- Full Member
- Contacteer:
Ik verbruik al 4 jaar 22m³. Ik betaal 42% meer dan 3 jaar terug. Niet dezelfde evolutie op mijn loonfiche maar in mijn ogen geen reden om te klagen. Water, gas en elektriciteit blijft betaalbaar in België. Accijnzen en autotaks is een andere rekening.ratpack schreef:Zo, afrekening gekregen, 47m3 verbruikt, vorig jaar 52m3. We mogen 39,52€ bijbetalen, voorschot blijft hetzelfde. Welke politieke gangster zit hier in de adviesraad?
"I want money in order to get the things that money will not buy" Carl Sandburg