keyplan keytrade
TIP
Re: keyplan keytrade
Nee, werkt niet
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: keyplan keytrade
De antwoordtijden zowel telefonisch (45 minuten) als per mail (weken) zijn enorm. Deze service is een bank onwaardig. Hopelijk wordt hier snel aan verholpen.
Re: keyplan keytrade
Ik heb verschillende keren gemaild naar keytrade en altijd de dag zelf antwoordt. Soms binnen het uur. Dus dat het weken duurt klopt zeker niet.
Re: keyplan keytrade
Dan heb je veel geluk gehad of misschien niet gemaild of gebeld de laatste weken.
Re: keyplan keytrade
Ik heb onlangs een mail gekregen, waarin stond dat ze de helpdesk gevoelig hadden uitgebreid, en ook opleiding hadden gegeven aan de nieuwe en alle andere personeelsleden om de klanten sneller en beter te woord te kunnen staan/te helpen via mail.
Re: keyplan keytrade
Gaat bij mij ook altijd zeer vlot.
Per mail antwoord binnen een paar uur.
Wat ik wel weet is dat hun dienst voor hypotheekleningen totaal overbelast is (geweest?).
Per mail antwoord binnen een paar uur.
Wat ik wel weet is dat hun dienst voor hypotheekleningen totaal overbelast is (geweest?).
Re: keyplan keytrade
Inloggen op de site via tablet lukt hier ook niet meer, via app op de IPhone wel nog
Re: keyplan keytrade
Hallo allen,
Wegens medische omstandigheden is mijn echtgenote( 45j) op rustpensioen gesteld.
Graag had ik ipv pensioensparen ( bij grootbank) aan een keyplan gedacht, dit om toch verder te blijven sparen met enig rendement.
Als beleggingshorizon zou ik 10 jaar nemen met maandelijkse stortingen van 80 euro.
Mijn vraag nu is, kies ik mijn eigen fondsen( max 5- zonder dividend- geen obligatiefondsen- enkel SICAS) of laat ik het beheren door Keytrade zelf?
Of hebben jullie andere ideeën hierover! Alle feedback welkom
Wegens medische omstandigheden is mijn echtgenote( 45j) op rustpensioen gesteld.
Graag had ik ipv pensioensparen ( bij grootbank) aan een keyplan gedacht, dit om toch verder te blijven sparen met enig rendement.
Als beleggingshorizon zou ik 10 jaar nemen met maandelijkse stortingen van 80 euro.
Mijn vraag nu is, kies ik mijn eigen fondsen( max 5- zonder dividend- geen obligatiefondsen- enkel SICAS) of laat ik het beheren door Keytrade zelf?
Of hebben jullie andere ideeën hierover! Alle feedback welkom
Re: keyplan keytrade
Als je zelf fondsen koopt moet je minstens 100 euro per fonds per keer beleggen. Voor de spreiding neem je dan beter een Keyplan.
Nu nog wachten tot iemand de mixer van Mijnkapitaal aanbeveelt.
Nu nog wachten tot iemand de mixer van Mijnkapitaal aanbeveelt.
Re: keyplan keytrade
Lijkt mij ook wel een handige tool te zijn, zal dit ook stand houden in woelige tijden?
Ik ben echt wel conservatief op dit gebied
Ik ben echt wel conservatief op dit gebied
Re: keyplan keytrade
Als je brede wereldwijde algemene fondsen neemt en zeker met een beleggingshorizon van 10 jaar, kan er niet veel verkeerd gaan. Woelige tijden zijn juist voordelig wanneer je gespreid instapt want dan koop je meer deelbewijzen voor hetzelfde geld.
Re: keyplan keytrade
Keytrade Bank ontvangt via retrocessies (die de klant dus indirect betaalt) ongeveer 0,7% per jaar van de inventariswaarde van de beleggingsfondsen die een klant bij Keytrade Bank in portefeuille heeft. Wie bijvoorbeeld 200.000€ fondsen heeft (niet overdreven voor een persoon van middelbare leeftijd die spaart voor het pensioen) is dit 28.000€ over 20 jaar. Als Marc Coucke één van zijn miljarden zou beleggen bij Keytrade Bank, kost hem dat 140 miljoen € over 20 jaar, zonder dat Keytrade Bank daar iets hoeft voor te doen.
Hier staat geen enkele service tegenover: Keytrade Bank heeft hier ongeveer evenveel werk mee als voor aandelen, en levert bovendien een barslechte service:
- ik moet zelf controleren of ik dividenden goed ontvang. Dit staat niet expliciet in de algemene voorwaarden, alleen algemeen als: "de klant moet zelf zijn portefeuille beheren". Ik ben benieuwd hoeveel klanten er zich van bewust zijn dat ze zelf moeten opzoeken welke dividenden ze wanneer zouden moeten ontvangen, en desgevallend Keytrade Bank informeren dat ze een dividend niet ontvangen hebben.
- fondsen blijken plots niet meer te verkopen via website. De klant moet dit zelf ondervinden op het moment dat hij een fonds wil verkopen.
- na de fusie van Keytrade Bank met Fortuneo: 15 van mijn 18 fondsen waren niet meer verkoopbaar via de website. Ondanks de voor-aankondiging van de fusie: dit was in het belang van de klant want de service zou nog beter worden
- arrogante en denigrerende antwoorden van hun juridische dienst. Hun antwoord op mijn klacht dat plots mijn ex-Fortuneo fondsen niet meer via de website verkocht konden worden (ik citeer letterlijk hun volledige antwoord): "Keytrade Bank heeft een basisaanbod van 500 fondsen. We hebben geen kennis van een regel die de bank zou verplichten om alle fondsen aan te bieden van alle fondsenbeheerders. Welke fondsen wij aanbieden is een commerciële beslissing van Keytrade Bank.”
- Pas na een klacht van mij (7 maanden na de fusie tussen Keytrade Bank en Fortuneo), krijg je nu bij de poging tot verkoop van zo een fonds een mededeling dat je de klantendienst moet contacteren. Daarvoor kreeg je gewoon een technische code. Je moest zelf maar raden wat er aan de hand was.
- Keytrade Bank zegt in dit geval dat je dus de klantendienst moet contacteren om een fonds te verkopen, via een bericht of telefonisch. In een bepaald geval had ik 2 extra berichten nodig en heb ik uiteindelijk moeten bellen om het fonds in 5 werkdagen te verkopen.
- foute informatie van juridische dienst. Voorbeeld een paar jaar geleden toen ze plots geen grafieken meer toonden omdat het zogezegd wettelijk niet meer mocht. Ik heb het geverifieerd bij de FSMA die Keytrade Bank volledig ongelijk gaf.
- Mijn klacht tegen een jurist van Keytrade Bank (bijvoorbeeld in verband met bovenstaande punt) werd door de jurist in kwestie zelf behandeld. Hij kwam uiteraard tot de conclusie dat hij geen fout had gemaakt. Ook al had ik hem al geïnformeerd dat de FSMA hem ongelijk had gegeven.
Hier staat geen enkele service tegenover: Keytrade Bank heeft hier ongeveer evenveel werk mee als voor aandelen, en levert bovendien een barslechte service:
- ik moet zelf controleren of ik dividenden goed ontvang. Dit staat niet expliciet in de algemene voorwaarden, alleen algemeen als: "de klant moet zelf zijn portefeuille beheren". Ik ben benieuwd hoeveel klanten er zich van bewust zijn dat ze zelf moeten opzoeken welke dividenden ze wanneer zouden moeten ontvangen, en desgevallend Keytrade Bank informeren dat ze een dividend niet ontvangen hebben.
- fondsen blijken plots niet meer te verkopen via website. De klant moet dit zelf ondervinden op het moment dat hij een fonds wil verkopen.
- na de fusie van Keytrade Bank met Fortuneo: 15 van mijn 18 fondsen waren niet meer verkoopbaar via de website. Ondanks de voor-aankondiging van de fusie: dit was in het belang van de klant want de service zou nog beter worden
- arrogante en denigrerende antwoorden van hun juridische dienst. Hun antwoord op mijn klacht dat plots mijn ex-Fortuneo fondsen niet meer via de website verkocht konden worden (ik citeer letterlijk hun volledige antwoord): "Keytrade Bank heeft een basisaanbod van 500 fondsen. We hebben geen kennis van een regel die de bank zou verplichten om alle fondsen aan te bieden van alle fondsenbeheerders. Welke fondsen wij aanbieden is een commerciële beslissing van Keytrade Bank.”
- Pas na een klacht van mij (7 maanden na de fusie tussen Keytrade Bank en Fortuneo), krijg je nu bij de poging tot verkoop van zo een fonds een mededeling dat je de klantendienst moet contacteren. Daarvoor kreeg je gewoon een technische code. Je moest zelf maar raden wat er aan de hand was.
- Keytrade Bank zegt in dit geval dat je dus de klantendienst moet contacteren om een fonds te verkopen, via een bericht of telefonisch. In een bepaald geval had ik 2 extra berichten nodig en heb ik uiteindelijk moeten bellen om het fonds in 5 werkdagen te verkopen.
- foute informatie van juridische dienst. Voorbeeld een paar jaar geleden toen ze plots geen grafieken meer toonden omdat het zogezegd wettelijk niet meer mocht. Ik heb het geverifieerd bij de FSMA die Keytrade Bank volledig ongelijk gaf.
- Mijn klacht tegen een jurist van Keytrade Bank (bijvoorbeeld in verband met bovenstaande punt) werd door de jurist in kwestie zelf behandeld. Hij kwam uiteraard tot de conclusie dat hij geen fout had gemaakt. Ook al had ik hem al geïnformeerd dat de FSMA hem ongelijk had gegeven.
Re: keyplan keytrade
Meen je dat nu?FrankV schreef: ↑13 januari 2018, 12:55 Keytrade Bank ontvangt via retrocessies (die de klant dus indirect betaalt) ongeveer 0,7% per jaar van de inventariswaarde van de beleggingsfondsen die een klant bij Keytrade Bank in portefeuille heeft. Wie bijvoorbeeld 200.000€ fondsen heeft (niet overdreven voor een persoon van middelbare leeftijd die spaart voor het pensioen) is dit 28.000€ over 20 jaar. Als Marc Coucke één van zijn miljarden zou beleggen bij Keytrade Bank, kost hem dat 140 miljoen € over 20 jaar, zonder dat Keytrade Bank daar iets hoeft voor te doen.
Hier staat geen enkele service tegenover: Keytrade Bank heeft hier ongeveer evenveel werk mee als voor aandelen, en levert bovendien een barslechte service:
- ik moet zelf controleren of ik dividenden goed ontvang. Dit staat niet expliciet in de algemene voorwaarden, alleen algemeen als: "de klant moet zelf zijn portefeuille beheren". Ik ben benieuwd hoeveel klanten er zich van bewust zijn dat ze zelf moeten opzoeken welke dividenden ze wanneer zouden moeten ontvangen, en desgevallend Keytrade Bank informeren dat ze een dividend niet ontvangen hebben.
- fondsen blijken plots niet meer te verkopen via website. De klant moet dit zelf ondervinden op het moment dat hij een fonds wil verkopen.
- na de fusie van Keytrade Bank met Fortuneo: 15 van mijn 18 fondsen waren niet meer verkoopbaar via de website. Ondanks de voor-aankondiging van de fusie: dit was in het belang van de klant want de service zou nog beter worden
- arrogante en denigrerende antwoorden van hun juridische dienst. Hun antwoord op mijn klacht dat plots mijn ex-Fortuneo fondsen niet meer via de website verkocht konden worden (ik citeer letterlijk hun volledige antwoord): "Keytrade Bank heeft een basisaanbod van 500 fondsen. We hebben geen kennis van een regel die de bank zou verplichten om alle fondsen aan te bieden van alle fondsenbeheerders. Welke fondsen wij aanbieden is een commerciële beslissing van Keytrade Bank.”
- Pas na een klacht van mij (7 maanden na de fusie tussen Keytrade Bank en Fortuneo), krijg je nu bij de poging tot verkoop van zo een fonds een mededeling dat je de klantendienst moet contacteren. Daarvoor kreeg je gewoon een technische code. Je moest zelf maar raden wat er aan de hand was.
- Keytrade Bank zegt in dit geval dat je dus de klantendienst moet contacteren om een fonds te verkopen, via een bericht of telefonisch. In een bepaald geval had ik 2 extra berichten nodig en heb ik uiteindelijk moeten bellen om het fonds in 5 werkdagen te verkopen.
- foute informatie van juridische dienst. Voorbeeld een paar jaar geleden toen ze plots geen grafieken meer toonden omdat het zogezegd wettelijk niet meer mocht. Ik heb het geverifieerd bij de FSMA die Keytrade Bank volledig ongelijk gaf.
- Mijn klacht tegen een jurist van Keytrade Bank (bijvoorbeeld in verband met bovenstaande punt) werd door de jurist in kwestie zelf behandeld. Hij kwam uiteraard tot de conclusie dat hij geen fout had gemaakt. Ook al had ik hem al geïnformeerd dat de FSMA hem ongelijk had gegeven.
Ik ben daar weg bij Keytrade. veel te duur om aandelen te kopen!