klantenlokker axa lanceert rekening 2,75 + 0,75
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
Maradona
Re: klantenlokker axa lanceert rekening 2,75 + 0,75
de getrouwheidspremie op het moment waarop je stort moet toch doorlopen over een heel jaar (voor het gestorte bedrag)?Gerto schreef: Hmm, ik was net bezig met mij te registreren tot ik dit tabelletje zag
(http://www.axa.be/pdfs/tarieven_ipluswelcome_nl.pdf )
Dat zouden ze toch wel iets duidelijker mogen maken, maarja, zo gaat het altijd zeker...
Saldo = 15.000 EUR
500.000 EUR (1)
Periode 1Basisrente 0,50% 2,75% (2) 2,50% (2)
Getrouwheidspremie 0,75% (2) 0,75% (2) 0,75% (2)
Periode 2 Basisrente 0,50% 2,00% niet van toepassing
Getrouwheidspremie 0,50% 0,50% niet van toepassing
getrouwheidspremie bij een storting is gegarandeerd gedurende 12 maandenMaradona schreef:
de getrouwheidspremie op het moment waarop je stort moet toch doorlopen over een heel jaar (voor het gestorte bedrag)?
dit gaat over de getrouwheidspremie bij een nieuwe storting, die kan op elk moment veranderen
maar wat volgens mij niet kan is 2 verschillende basisrentevoeten op eenzelfde spaarrekening afhankelijk van hoe lang je geld er al staat
De persoon die na 6 maanden zijn beloofde rente voor de I-Plus Welcome niet kreeg, was ik.
Als je naar een AXA kantoor stapt zullen ze altijd een I-Plus Welcome rekening voor je openen, ook al kom je niet in aanmerking voor dat hoge rendement (je valt dan automatisch terug op de voorwaarden van een gewone I-Plus rekening die een pak lager zijn, maar dat vertellen ze er niet bij, vaak omdat die kantoorhouders zelf de voorwaarden niet meer begrijpen).
Je merkt dit pas na 6 maanden als je je interest krijgt. Ook mij was gezegd dat ik terug in aanmerking kwam voor die hoge rente. De realiteit is echter anders. De hoofdzetel van AXA geeft in deze gevallen NIET toe en je kan na die 6 maanden achter je centen fluiten. Tenzij, zoals in mijn geval, je een kantoorhouder met een geweten hebt die dan het verschil bijpast omdat hij mij die rente beloofd had.
1 raad: als je een I-Plus Welcome opent en je hebt er ooit al 1 gehad, laat dan OP PAPIER tekenen dat je die rente krijgt. Anders sta je nergens en is de kans groot dan je die rente niet krijgt en je hebt geen poot om op te staan.
Misleidend en bedrieglijk? Zeer zeker!
Als je naar een AXA kantoor stapt zullen ze altijd een I-Plus Welcome rekening voor je openen, ook al kom je niet in aanmerking voor dat hoge rendement (je valt dan automatisch terug op de voorwaarden van een gewone I-Plus rekening die een pak lager zijn, maar dat vertellen ze er niet bij, vaak omdat die kantoorhouders zelf de voorwaarden niet meer begrijpen).
Je merkt dit pas na 6 maanden als je je interest krijgt. Ook mij was gezegd dat ik terug in aanmerking kwam voor die hoge rente. De realiteit is echter anders. De hoofdzetel van AXA geeft in deze gevallen NIET toe en je kan na die 6 maanden achter je centen fluiten. Tenzij, zoals in mijn geval, je een kantoorhouder met een geweten hebt die dan het verschil bijpast omdat hij mij die rente beloofd had.
1 raad: als je een I-Plus Welcome opent en je hebt er ooit al 1 gehad, laat dan OP PAPIER tekenen dat je die rente krijgt. Anders sta je nergens en is de kans groot dan je die rente niet krijgt en je hebt geen poot om op te staan.
Misleidend en bedrieglijk? Zeer zeker!
Vraag is ookwat gaat de fiscus doen daar de rekening toch niet volledig conform aan de wet is. 
De vrijstelling van RV zou misschien in gevaar kunnen komen

Quickie had het wel over misleidende reclame.
De vrijstelling van RV zou misschien in gevaar kunnen komen
Quickie had het wel over misleidende reclame.
Laatst gewijzigd door ted op 20 april 2009, 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Als het niet conform de wet is, dan is er zeker RV verschuldigd.ted schreef: Vraag is ookwat gaat de fiscus doen daar de rekening toch niet volledig conform aan de wet is.
De vrijstelling van RV zou misschien in gevaar kunnen komen![]()
Quickie had het wel over misleidende reclame.![]()
Ik denk wel dat het misleidende zit in de 'onduidelijkheid' over VERS geld ( en eventueel het minimum van 15 000) . Daar zit m.i. geen gevaar voor verschuldigd zijn van RV ingeval daar een overtreding zou gebeurd zijn.