Met 25 euro ramen 33% beter isoleren
Re: Met 25 euro ramen 33% beter isoleren
Als je daar al je wenkbrauwen over fronst voor dit werkje wat iedere kleine doe het zelfver probleemloos kan uitvoeren,dan stel ik mij ernstige vragen over uw werkwijze.MP1980 schreef: ↑27 november 2019, 23:29 en wat is de uiteindelijke besparing dan??
Je moet uw pvc/houten/aluminium glaslatten er al afhalen ( wat voor een niet getrainde al niet meevalt ) voor eraan te kunnen. daarna moet je deze er ook terug opslaan met een rubberen hamer, wat eveneens niet zo simpel is en zeker niet voor kleinere afmetingen van ramen.
en hoe sluit je uw busje argon dan ergens? aan op een geslepen spleetje van 2 mm
Ik plaats nu toch al verschillende jaren ramen/deuren/zonwering enz maar hier moet ik mijn wenkbrouwen zelfs van fronzen.
Glaslatten verwijderen, eventueel raam eruit halen en terugplaatsen is poepsimpel, en een gaatje van 2mm boren in de alu zijkant van de thermopane kan een klein kind. Er argon gas met spuitbus en een klein darmpje inspuiten en nadien dichten met silicone kan ook zo moeilijk niet zijn. Toch???
Met een dremel in het glas zelf slijpen of boren is ander paar mouwen, zou ik zelf niet proberen te doen.
Tja van die typisch belgische bric-brac werkjesludo schreef: ↑28 november 2019, 01:52Als je daar al je wenkbrauwen over fronst voor dit werkje wat iedere kleine doe het zelfver probleemloos kan uitvoeren,dan stel ik mij ernstige vragen over uw werkwijze.MP1980 schreef: ↑27 november 2019, 23:29 en wat is de uiteindelijke besparing dan??
Je moet uw pvc/houten/aluminium glaslatten er al afhalen ( wat voor een niet getrainde al niet meevalt ) voor eraan te kunnen. daarna moet je deze er ook terug opslaan met een rubberen hamer, wat eveneens niet zo simpel is en zeker niet voor kleinere afmetingen van ramen.
en hoe sluit je uw busje argon dan ergens? aan op een geslepen spleetje van 2 mm
Ik plaats nu toch al verschillende jaren ramen/deuren/zonwering enz maar hier moet ik mijn wenkbrouwen zelfs van fronzen.
Glaslatten verwijderen en terugplaatsen is poepsimpel, en een gaatje van 2mm boren in de alu zijkant van de thermopane kan een klein kind. Er argon gas met spuitbus en een klein darmpje inspuiten en nadien dichten met silicone kan ook zo moeilijk niet zijn. Toch???
Lijkt me eerder een werk wat uw veel moeite en tijd kost om er uiteindelijk toch achter te komen dat het uiteindelijk geen flikker opleverde.
Ik heb hier 42m² glas ziet ge me al bezig
Jaren 50 was thermopane tussen de glasplaten droge lucht.
Nadien tot 93 werd er een isolerende coating aangebracht en gevuld met argon gas het betere HR glas.
Het driedubbel glas is ook gevuld met argon of het betere krypton.
Nadien tot 93 werd er een isolerende coating aangebracht en gevuld met argon gas het betere HR glas.
Het driedubbel glas is ook gevuld met argon of het betere krypton.
-
odbc
Kan enkel meegeven dat het meer comfortwarmte behoud , glasplaat binnenkant heeft 2 gr meer dan voordien.
Kleine ingrepen die niet veel kosten ,is een hobby van mij.
Als ik morgen beste glas van de markt mocht steken is terug verdien tijd meer dan 50 jaar!
Dus ben tevreden met resultaat.
Kleine ingrepen die niet veel kosten ,is een hobby van mij.
Als ik morgen beste glas van de markt mocht steken is terug verdien tijd meer dan 50 jaar!
Dus ben tevreden met resultaat.
odb ik vind dat top van jou. En dat je het ook deelt. We kunnen er alleen maar van bijleren.