Neopost: oplossingen voor postbeheer
TIP
Re: Neopost: oplossingen voor postbeheer
Ik heb mijn kleine positie in Neopost (sprinter) vandaag verkocht. Ik ben te kleine posities aan het liquideren & 25% rendement op een half jaar tijd is niet slecht natuurlijk. Als er in de toekomst terug voldoende cash vrijkomt voor een deftige positie, stap ik mss terug in.
23januari staat alvast in mijn agenda aangeduid! (investor day)
23januari staat alvast in mijn agenda aangeduid! (investor day)
Met een dividend van netto 3,39% op jaarbasis hou ik nog bij.
De Franse bronbelasting is gedaald naar 12,8% hé. Dividendrendement aan de slotkoers van gisteren is 7% bruto en 4,3% netto.
Die webcast hangt om de 10seconden vast hier 
-
Henkie1984
- VIP member

- Contacteer:
Wie heeft er in hemelsnaam verkocht aan ~-5% en why...
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
-
BenjaminBuffett
- Sr. Member

- Contacteer:
Ondertussen is het openingsverlies van 5% weggewerkt en staan we bijna op 2% winst vandaag. Aangezien de resultaten beter zijn dan verwacht, is dat eigenlijk wel logischer.
https://www.neopost-group.com/sites/neo ... n_vdef.pdf
https://www.neopost-group.com/sites/neo ... n_vdef.pdf
Trading update wordt gesmaakt.
https://www.neopost-group.com/sites/neo ... _-vdef.pdf
https://www.neopost-group.com/sites/neo ... _-vdef.pdf
Ik zag het. Eerder meevallende resultaten. Heb ze wel niet meer.
Blij dat ik ze niet meer heb.
Neopost kondigt een nieuwe strategie aan voor de komende 4 jaar:
- Activiteiten worden overhoop gegooid.
- Focus op overname van kleine, snel groeiende (lees: dure), wellicht nog verlieslatende of cash lekkende bedrijfjes. Maar geen nood, ze hanteren "strenge financiële criteria":
“Strict discipline and stringent financial criteria will be applied to the selection of M&A opportunities. Neopost will be typically considering targets growing at double-digit rates, with a firm view to achieve a ROCE covering its cost of capital by the end of the third year, post year of closing.”
- Kapitaalallocatie: dividend daalt van €1,7 naar min. €0,5 of 20% van nettowinst.
- Budget van €100m voor overnames elk jaar + €100m voor CapEx, wat weinig tot geen ruimte laat voor een hogere vergoeding voor aandeelhouders dan die €0,5.
- Ze nemen meteen een Amerikaans bedrijf in de parcel locker market over voor meer dan $100m (met een omzet van nauwelijks $30m).
Risicovolle strategie imo. Nieuwe CEO wil zich zeer nadrukkelijk bewijzen. Niets aangenamer dan gokken met geld dat niet van jou is zeker? Waar hebben we dat nog gezien? (:
Neopost kondigt een nieuwe strategie aan voor de komende 4 jaar:
- Activiteiten worden overhoop gegooid.
- Focus op overname van kleine, snel groeiende (lees: dure), wellicht nog verlieslatende of cash lekkende bedrijfjes. Maar geen nood, ze hanteren "strenge financiële criteria":
“Strict discipline and stringent financial criteria will be applied to the selection of M&A opportunities. Neopost will be typically considering targets growing at double-digit rates, with a firm view to achieve a ROCE covering its cost of capital by the end of the third year, post year of closing.”
- Kapitaalallocatie: dividend daalt van €1,7 naar min. €0,5 of 20% van nettowinst.
- Budget van €100m voor overnames elk jaar + €100m voor CapEx, wat weinig tot geen ruimte laat voor een hogere vergoeding voor aandeelhouders dan die €0,5.
- Ze nemen meteen een Amerikaans bedrijf in de parcel locker market over voor meer dan $100m (met een omzet van nauwelijks $30m).
Risicovolle strategie imo. Nieuwe CEO wil zich zeer nadrukkelijk bewijzen. Niets aangenamer dan gokken met geld dat niet van jou is zeker? Waar hebben we dat nog gezien? (:
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)
Momenteel: 100% cash
Koers stijgt 12% na beter dan verwachte halfjaarresultaten en upgrade van de omzet-guidance. Men verwacht nu een lichte organische omzetgroei voor het hele jaar.
Aandelenportefeuille netto met 1167% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,7% (tem 11 jul '25)