Nieuwe matras.

Het leven wordt alsmaar duurder. Deel hier je tips om te besparen
Davy V
VIP member
VIP member

Nieuwe matras.

Bericht door Davy V » 19 Februari 2012, 10:29

Beste forumleden.
Wij zijn op zoek naar een nieuwe matras aangezien de wederhelft de laatste tijd last heeft van de onderrug bij het opstaan.
Gisteren dus langs geweest bij verscheidene matrassenwinkels in de buurt.Eerst bij Tempur/Auping.Daar buiten gekomen met rugpijn van de prijs.Gaande van 2200€ tot 2900€.Wel aan huis geleverd. ;D
Dan bij de Matrassenkoning en Concord.Voor een pocketverenmatras zit de prijs tussen de 1000€ à 1500€ afhankelijk van de dikte,aantal veren(300/500/1000) en het merk.
Wat mij wel is opgevallen is dat geen enkele winkel dezelfde merken aanbied.Ofwel veranderen ze de naam zodat vergelijken haast onmogelijk is.
Wat zijn jullie ervaringen hierin?

sopkip
Jr. Member
Jr. Member

Re: Nieuwe matras.

Bericht door sopkip » 19 Februari 2012, 10:38

Toen ik mijn matras wou vervangen (90*220 2x) ook verschillende prijzen gevraagd. uiteindelijk voor beste prijs/kwaliteit uitgekomen bij Ikea NL

zeker het bekijken waard vind ik

Tope
Hero Member
Hero Member

Bericht door Tope » 19 Februari 2012, 10:54

Test-Aankoop heeft in november 2011 een dossier gewijd aan matrassen.
Daarin staat IKEA SULTAN Edsele als Beste Koop vermeld.
Latexmatras waar een redelijk prijskaartje aan hangt. Stabiele matras die op de juiste punten ondersteunt. Isolatie is oké, ook
voor zij die snel te warm hebben in bed.
€ 439
Ik kan je het volledige artikel sturen.

Bartd
Hero Member
Hero Member

Bericht door Bartd » 19 Februari 2012, 11:15

Davy V schreef:Beste forumleden.
Wij zijn op zoek naar een nieuwe matras aangezien de wederhelft de laatste tijd last heeft van de onderrug bij het opstaan.
Gisteren dus langs geweest bij verscheidene matrassenwinkels in de buurt.Eerst bij Tempur/Auping.Daar buiten gekomen met rugpijn van de prijs.Gaande van 2200€ tot 2900€.Wel aan huis geleverd. ;D
Die Tempur matrassen zijn ook te koop in de cm thuiszorgwinkel. Ik denk met een korting van ongeveer 40%. Je moet er nu wel een doktersvoorschrift voor hebben. Vroeger was dat niet nodig. Maar ik denk dat ze teveel klachten kregen van de reguliere matrassenhandel dat ze te grote kortingen gaven op die matrassen.
Misschien kan je daar eens informeren.

djtw
VIP member
VIP member

Bericht door djtw » 19 Februari 2012, 12:50

Moet zeggen dat ik ook achterover viel van de prijs van Tempur, maar we zijn er wél heel content van. (vriendin heeft zwakke rug)
Als je dat koopt wanneer er een actie is, valt het nog mee. Bijvoorbeeld: Bij het kopen van de 2 matrassen hebben we de lattenbodems en de bedomranding er gratis bijgekregen.
't Is wel wennen, hoor, in het begin, zo'n harde tempur. Zeker voor een wroeter als ik. In de zomer zijn ze ook veel zachter dan in de winter (onze kamer verwarmen we niet, is in de winter zo'n 14°).

djtw
VIP member
VIP member

Bericht door djtw » 19 Februari 2012, 12:53

Tope schreef: Daarin staat IKEA SULTAN Edsele als Beste Koop vermeld.
Dat zegt alles en niets. Wat is dat, "beste koop"? Beste verhouding prijs/kwaliteit? Tja, maar houdt dat rekening met de specifieke behoeften van bepaalde mensen met rugklachten?
Alleszins, onze vorige was een Ikea (geen idee of het "Sultan Edsele" was), en daarop had m'n vriendin serieus last van haar rug.

Volgens mij zijn goedkope matrassen goed voor een lichtgewicht zonder specifieke vereisten. Voor mij bijvoorbeeld zou dat goed genoeg zijn, nergens last van, maar niet iedereen is daarmee gediend.

Davy V
VIP member
VIP member

Bericht door Davy V » 19 Februari 2012, 16:47

djtw schreef:'t Is wel wennen, hoor, in het begin, zo'n harde tempur. Zeker voor een wroeter als ik. In de zomer zijn ze ook veel zachter dan in de winter (onze kamer verwarmen we niet, is in de winter zo'n 14°).
Dat is het ook juist wat ze bij Tempur "vergeten" te vermelden hebben.Dat de hardheid schommelt naargelang de temperatuur in de kamer.Voor ons al een serieus minpunt.Zeker als je de prijs beziet.
djtw schreef:Volgens mij zijn goedkope matrassen goed voor een lichtgewicht zonder specifieke vereisten. Voor mij bijvoorbeeld zou dat goed genoeg zijn, nergens last van, maar niet iedereen is daarmee gediend.
Idd.Leg mij op een baal hooi en ik slaap nog goed.De vrouwtjes van tegenwoordig zijn al iets gevoeliger voor zulke zaken. :D
Ik heb gisteren op wel 20 matrassen gelegen en bij mij is er nauwelijks tot weinig verschil binnen dezelfde prijsklasse.Je zou ze een aantal dagen moeten kunnen testen.Bij Concorde mag je ze binnen de 30 dagen omruilen.
Bij Matrassenkoning spraken ze van 17 tot 25 jaar garantie. ??? Ik geloof nooit dat een matras zo lang meegaat.

nuyttie
VIP member
VIP member

Bericht door nuyttie » 19 Februari 2012, 22:22

Ik heb sedert enkele weken een waterbed en dat is zalig. Het is wel duur en je verbruikt elektriciteit doordat het bed altijd opgewarmd is. Maar ben er toch zeer tevreden van. Zeker voor mensen met rugklachten kan dit het ideale zijn.

Spruitekop
VIP member
VIP member

Bericht door Spruitekop » 19 Februari 2012, 22:42

Davy V schreef:Ik heb gisteren op wel 20 matrassen gelegen en bij mij is er nauwelijks tot weinig verschil binnen dezelfde prijsklasse...
Leuke quote ;D
Maar het is inderdaad zo als je d'er eigenlijk van de een op de andere gaat liggen voelen ze eigenlijk wel allemaal wat hetzelfde.
De beste test is er eigenlijk eens op slapen.
Ik ben geen deskundige maar vanuit de sport weet ik dat Quick Step vroeger z'n matrassen mee nam naar de grote rondes zoals de Tour. In dat geval waren het Innergetic-matrassen, om de renners 'n betere rust te geven.

J Lawieck
Hero Member
Hero Member

Bericht door J Lawieck » 20 Februari 2012, 08:00

En Innergetic is/was ook sponsor van de ploeg ?

Luc B.
Hero Member
Hero Member

Bericht door Luc B. » 20 Februari 2012, 13:17

Ik kan Bartd enkel bijtreden: Tempur is de Rolls royce onder de matrassen....
DOCH: Zeker kopen in een CM thuiszorgwinkel met 40 % korting en diverse items (vb 2 tempur hoofdkussens) gratis.
Vroeger had je geen doktersvoorschrift nodig, nu is dit blijkbaar anders.
Wij slapen terug en hebben geen last meer van pijnlijke rug of nek, sedert wij 2 jaar terug naar Tempur overstapten.

Spruitekop
VIP member
VIP member

Bericht door Spruitekop » 20 Februari 2012, 14:45

J Lawieck schreef:En Innergetic is/was ook sponsor van de ploeg ?
Yip... misschien dan eigenlijk wel puur uit commercieel oogpunt. Of misschien ook omdat deze nog beter waren als de matrassen in al die "halve-sterren" hotels die ze in de Tour moeten aandoen.

sintorama
VIP member
VIP member

Bericht door sintorama » 20 Februari 2012, 15:18

Er zijn wetenschappelijke studies die de voordelen van een Tempur (of traagschuimmatrassen in het algemeen) in twijfel trekken. Het zou zijn voordelen hebben, maar ook weer specifieke nadelen. Je zou je doordat de matras niet "opveert" 's nachts minder bewegen in bed (omdraaien, woelen,...) en blijkbaar heeft dat juist zijn functie. Soit, ik ken de volledige details er niet van, maar er werd geadviseerd om alleen zo'n matras te nemen als het ook echt nodig is omwille van een specifieke reden, bijvoorbeeld iemand die zich niet kan bewegen in bed (bvb door een verlamming) heeft er wel baat bij.

Dirk2
Jr. Member
Jr. Member

Bericht door Dirk2 » 20 Februari 2012, 20:58

Ik slaap al 3 jaar op een Tempur vanwege een beetje rugklachten.
Het was in het begin zeer wennen en het voelt inderdaad hard aan
maar de rugpijn die ik nu en dan had is verdwenen.
Gebruik alleen de lattenbodem van Tempur zelf omdat deze erop
afgestemd is.
Ik krijg alleen nog rugpijn als ik mijn rug teveel belast en dan is het
heerlijk om op die Tempur te liggen.
Het belangrijkste is dat je gaat proefliggen op verschillende matrassen
in de winkel en voor de ene gaat Tempur goed zijn en voor andere
personen gaat Tempur zeer slecht aanvoelen en een innergetic bv.
goed of omgekeerd. Een Tempurmatras is ook niet goed voor koppeltjes
die graag met elkaar spelen haha en veerkracht is er nauwelijks.

Davy V
VIP member
VIP member

Bericht door Davy V » 25 Februari 2012, 12:06

De kogel is door de kerk.In dit geval de matras.Wij(de vrouw dus) hebben gekozen voor een micropocket koudschuim matras,7 comfortzone's,600 veren/m2.Belgische makelij.Aan huis geleverd,oude matras nemen ze mee,3 weken omruilgarantie en 2 hoofdkussens "gratis".Prijs 955€ (160/200).

Reageer