Nog toekomst voor fortis?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Nog toekomst voor fortis?
Wat nu met fortis ??
Heb er nog een spaarrekening,afhalen dat geld of juist niet????

Heb er nog een spaarrekening,afhalen dat geld of juist niet????
Laatst gewijzigd door Vaganzza op 13 december 2008, 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Nog toekomst voor fortis?
ik zit met dezelfde vraag, is het nu of nooit?
Is er een kans dat alles over kop gaat? Wat doen?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Als het banksysteem van Fortis plat ligt ben ik economisch werkloos. Ik ben dan niet de enige.
Het volledige bedrijfsleven draait op het banksysteem van Fortis. De Bank van de Post gebruikt de diensten van Fortis voor hun betalingsverkeer. Als Fortis plat ligt krijgen de gepensioneerde ambtenaren geen pensioen.
Je moet geen overhaaste beslissingen nemen. Er is geen reden tot paniek.
Je kan wel op je gemak je bankzaken eens bekijken.
Het volledige bedrijfsleven draait op het banksysteem van Fortis. De Bank van de Post gebruikt de diensten van Fortis voor hun betalingsverkeer. Als Fortis plat ligt krijgen de gepensioneerde ambtenaren geen pensioen.
Je moet geen overhaaste beslissingen nemen. Er is geen reden tot paniek.
Je kan wel op je gemak je bankzaken eens bekijken.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
-
john2
Wel als ik jou was: laten we tot de conclusie komen dat onze noorderburen toch wat meer verstand hebben van zaken doen. Dus weg bij Fortis en hop naar ING bvb. bij falen van deze laatste zal je wel kunnen bogen op alle garanties.MeOnline schreef: ik zit met dezelfde vraag, is het nu of nooit?
-
plentycoups
- Sr. Member

- Contacteer:
ik zou zeggen , afhalen....
degene die het afhalen zijn zeker, degene die vertrouwen hebben kunnen wel eens aankomen gelijk kaupthingspaarders...
een bankrun veroorzaken.... maak dat je niet als gedupeerde achterblijft, en kunt gaan smeken voor je eigen spaarcenten.
degene die het afhalen zijn zeker, degene die vertrouwen hebben kunnen wel eens aankomen gelijk kaupthingspaarders...
een bankrun veroorzaken.... maak dat je niet als gedupeerde achterblijft, en kunt gaan smeken voor je eigen spaarcenten.
Vergeet niet dat het het einde van het jaar is, de premies komen eraan. Het zou heel dom zijn om nu geld af te halen. Trouwens ik geloof niet dat het geld 1 dag geblokkeerd zal staan bij Fortis. Dus afhalen heeft, mijns inziens, totaal geen zin!
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Fortis met Kaupthing bank België vergelijken is niet bepaald realistisch...plentycoups schreef: ik zou zeggen , afhalen....
Daar sluit ik me bij aan. Als het mogelijk was dat ze failliet gingen was het al lang gebeurd in de afgelopen maanden.... Sommige dingen zijn nu eenmaal te 'maatschappij-ontwrichtend' om te laten gebeuren.Vaganzza schreef: Vergeet niet dat het het einde van het jaar is, de premies komen eraan. Het zou heel dom zijn om nu geld af te halen. Trouwens ik geloof niet dat het geld 1 dag geblokkeerd zal staan bij Fortis. Dus afhalen heeft, mijns inziens, totaal geen zin!
-
john2
Afhalen nu...wachten als de pers informeert, is te laat !
Noem de dingen eens zoals ze zijn, en wikkel er geen pampers om !!!!
Noem de dingen eens zoals ze zijn, en wikkel er geen pampers om !!!!
Laatst gewijzigd door john2 op 13 december 2008, 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Waarom afhalen? Fortis is nu nog altijd een staatsbank! Veiliger kan gewoonweg niet!
-
john2
Volledig akkoord...maar als ik de keus heb, om in penible omstandigheden, mijn hachje te reden , dan ga ik voor de veiligste oplossing...toch ?
Ik denk toch wel dat er even duidelijk moet gesteld worden dat niet de spaarders in een penibele situatie zitten, maar wel de aandeelhouders van Fortis. Het is wel duidelijk dat geen enkel Europees land een grootbank failliet zal laten gaan om de spaarders te beschermen.
-
john2
Waar er rook is, is er vuur...sparen kan je bij elke grootbank.
Zekerheid krijg je bij de overheid van 't betreffende land ...zolang er de regering leterme is te België, heb je meer kans om de lotto te winnen dan dat je zuurverdiende centen zullen geld opbrengen bij Fortis.
Zekerheid krijg je bij de overheid van 't betreffende land ...zolang er de regering leterme is te België, heb je meer kans om de lotto te winnen dan dat je zuurverdiende centen zullen geld opbrengen bij Fortis.
En bij de Nederlanders ga je beter zitten? Die gaan net zo happig zijn om uit te betalen aan de Belgen als de Luxemburgers...
Als je gelooft dat het bankwezen van Fortis plat zal gaan kan je het geld best cash afhalen. Als Fortis Bank plat gaat licht het volledige bankwezen plat.
Er is geen enkele reden om schrik te hebben voor je tegoeden bij Fortis.
Er is geen enkele reden om schrik te hebben voor je tegoeden bij Fortis.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]