obligatie atenor
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Re: obligatie atenor
Ik vermoed dat deze obligatie vroegtijdig zal afgesloten worden.Amor schreef: ↑17 maart 2022, 13:13 ter info:
Nieuwe obligatie van Atenor op 6 jaar met een brutocoupon van 4,625%
Netto Actuarieel Rendement : 2,89%
Belfius Bank, KBC en Degroof Petercam zijn Joint Lead Manager
Inschrijven kan vanaf maandag 21/03 om 9u.
Atenor hoopt tussen de € 40 à € 55 miljoen op te halen.
2,89 is niet heel veel, maar in tijden van zeer lage rentes toch interessant voor een klein pakketje.
En volgens mij een vrij beperkt risico, of vergis ik mij?
Rendement minder dan inflatie ?
Als het raprap moet .....
Als wat meer tijd om centjes te investeren is het af te raden.
En risico is nog steeds de beruchte glazen globe.
En voor kleine pakketjes zijn er andere, wel wat time nodig.
Estate Guru believer.
Het lijkt erop dat ze uitverkocht zijn. En nu afwachten hoeveel stuks ik effectief toegewezen zal krijgen.
Grote verschillen tussen de banken:
- Bij Degroof kreeg men 100% van de gevraagde stukken
- Bij KBC 65,85%
- Bij Belfius 26,25%
Bij Degroof zijn ze er zelf niet ingeslaagd om hun toegewezen deel (5 miljoen) te verkopen en die stukken zijn dan naar Belfius gegaan.
Een suggestie naar bedrijven die in de toekomst obligaties zouden uitbrengen: laat die private banken links liggen.
Minder kosten en de obligaties geraken toch vlot geplaatst bij de retailbanken.
- Bij KBC 65,85%
- Bij Belfius 26,25%
Bij Degroof zijn ze er zelf niet ingeslaagd om hun toegewezen deel (5 miljoen) te verkopen en die stukken zijn dan naar Belfius gegaan.
Een suggestie naar bedrijven die in de toekomst obligaties zouden uitbrengen: laat die private banken links liggen.
Is dit ook van toepassing voor Bolero die 65% ?Amor schreef: ↑22 maart 2022, 16:12 Grote verschillen tussen de banken:
- Bij KBC 65,85%
- Bij Belfius 26,25%
Ik heb tot op heden nog geen bericht gekregen van Bolero, hoeveel ik zal ontvangen bij mijn inschrijving op de emissie !
Alle Obligaties toegekend aan KBC Bank NV, voor een nominaal bedrag van EUR 20.000.000,
werden geplaatst. Bijgevolg is inschrijven op de Obligaties niet meer mogelijk bij KBC Bank NV,
CBC Banque SA of Bolero.
In het geval dat het totale bedrag van de inschrijvingen ontvangen door KBC Bank NV, CBC Banque
SA en Bolero hoger is dan het bedrag aan Obligaties dat aan KBC Bank NV werd toegewezen zullen
de inschrijvingen proportioneel worden herleid met een toewijzing van een veelvoud van EUR
1.000, en in de mate van het mogelijke een minimaal nominaal bedrag van EUR 1.000. De beleggers
die via KBC Bank NV, CBC Banque SA of Bolero op de Obligaties hebben ingeschreven, zullen
omstreeks 23 maart 2022 via een bericht op de website van KBC Bank NV, CBC Banque SA of Bolero
op de hoogte worden gebracht van de ratio op basis waarvan de inschrijvingen zullen worden
herleid.
Alle Obligaties toegekend aan KBC Bank NV, voor een nominaal bedrag van EUR 20.000.000,
werden geplaatst. Bijgevolg is inschrijven op de Obligaties niet meer mogelijk bij KBC Bank NV,
CBC Banque SA of Bolero.
In het geval dat het totale bedrag van de inschrijvingen ontvangen door KBC Bank NV, CBC Banque
SA en Bolero hoger is dan het bedrag aan Obligaties dat aan KBC Bank NV werd toegewezen zullen
de inschrijvingen proportioneel worden herleid met een toewijzing van een veelvoud van EUR
1.000, en in de mate van het mogelijke een minimaal nominaal bedrag van EUR 1.000. De beleggers
die via KBC Bank NV, CBC Banque SA of Bolero op de Obligaties hebben ingeschreven, zullen
omstreeks 23 maart 2022 via een bericht op de website van KBC Bank NV, CBC Banque SA of Bolero
op de hoogte worden gebracht van de ratio op basis waarvan de inschrijvingen zullen worden
herleid.
Iemand die reeds teweten gekomen is hoeveel hij of zij effectief toegewezen krijgt?
Ja, zie https://kbc-pdf.kbc.be/vermogensopbouw/ ... 257_NL.pdfkris13 schreef: ↑22 maart 2022, 20:03Is dit ook van toepassing voor Bolero die 65% ?Amor schreef: ↑22 maart 2022, 16:12 Grote verschillen tussen de banken:
- Bij KBC 65,85%
- Bij Belfius 26,25%