"Onderlinge brandverzekering"
"Onderlinge brandverzekering"
Hallo
Mijn makelaar (die een KBC verzekeringskantoor heeft) stelt een brandpolis van de "Onderlinge brandverzekering" X voor.
Dat is blijkbaar de naam van zijn vennootschap.
Die brandverzerkering is herverzekerd bij KBC.
De premie kost evenveel en de voorwaarden zijn volgens de makelaar dezelfde.
Het verschil is dat je bij de "Onderlinge brandverzekering" vanaf het 2de jaar 10 % van de nettopremie als winstdeelname op het vorige jaar in korting krijgt.
Als ik "onderling brandverzekering" in Google intyp, krijg ik vele zoekresultaten van vennootschappen in verschillende gemeenten.
Is er iemand op de hoogte van de werking van deze vennootschappen?
Is er kwalitatief geen verschil?
Mvg
Tom
Mijn makelaar (die een KBC verzekeringskantoor heeft) stelt een brandpolis van de "Onderlinge brandverzekering" X voor.
Dat is blijkbaar de naam van zijn vennootschap.
Die brandverzerkering is herverzekerd bij KBC.
De premie kost evenveel en de voorwaarden zijn volgens de makelaar dezelfde.
Het verschil is dat je bij de "Onderlinge brandverzekering" vanaf het 2de jaar 10 % van de nettopremie als winstdeelname op het vorige jaar in korting krijgt.
Als ik "onderling brandverzekering" in Google intyp, krijg ik vele zoekresultaten van vennootschappen in verschillende gemeenten.
Is er iemand op de hoogte van de werking van deze vennootschappen?
Is er kwalitatief geen verschil?
Mvg
Tom
Re: "Onderlinge brandverzekering"
Ik ken een makelaar waarvan de samenwerking met KBC (was een officieel KBC-verzekeringskantoor) met onmiddellijke ingang werd stopgezet. (niemand weet exact waarom, foeflaré?)
Hij doet nu wel gewoon verder als onderlinge verzekeraar.
Waarschijnlijk zal uw makelaar met die constructie meer in zijn zak kunnen draaien.
Hij doet nu wel gewoon verder als onderlinge verzekeraar.
Waarschijnlijk zal uw makelaar met die constructie meer in zijn zak kunnen draaien.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bel eens naar de KBC en spreek erover.
Het zou kunnen zijn dat het gedaan is met KBC-verzekeraar te zijn.
Het zou kunnen zijn dat het gedaan is met KBC-verzekeraar te zijn.
waarom zou ik dat doen?
Zoals aangegeven, als ik de naam op zoek in Google, kom ik die vennootschap(pen) in verschillende gemeentes tegen.
Dit blijkt dus een courante praktijk te zijn.
Zoals aangegeven, als ik de naam op zoek in Google, kom ik die vennootschap(pen) in verschillende gemeentes tegen.
Dit blijkt dus een courante praktijk te zijn.
Een kbc-kantoor die andere dan KBC-producten slijt.
Daar zullen ze niet kunnen mee lachen denk ik.
Allé, de KBC toch niet denk ik.
Voor jezelf is er waarschijnlijk niets aan de hand, alhoewel ik niet goed begrijp wat die onderlinge verzekeringen juist zijn.
't Is iets vreemds.
Daar zullen ze niet kunnen mee lachen denk ik.
Allé, de KBC toch niet denk ik.
Voor jezelf is er waarschijnlijk niets aan de hand, alhoewel ik niet goed begrijp wat die onderlinge verzekeringen juist zijn.
't Is iets vreemds.
sowieso KBC brol.
Volgens tegenexperten de moeilijkste maatschappij in schaderegelingen. Ze doen er altijd een schelle van af. Te mijden.
Volgens tegenexperten de moeilijkste maatschappij in schaderegelingen. Ze doen er altijd een schelle van af. Te mijden.
kan er misschien iemand inhoudelijk antwoorden op mijn vraag? 
De grootste onderlinge verzekeraar was Ethias. Deze is nu deel van een naamloze vennootschap.
Onderling of mutuele wil zeggen dat er geen onderscheid is tussen kapitaal en werkmiddelen. Er zijn dus ook geen dividenden. De verzekerden zijn voor hun inbreng ook eigenaar van de onderlinge pot. Schadegevallen worden ook uit deze pot betaald.
Als KBC de herverzekeraar is lijkt het me wel betrouwbaar.
In Nederland zijn er vele onderlinge verzekeraars van kleine schaal. Het is hier, denk ik, iets nieuw waar KBC mee experimenteert.
Onderling of mutuele wil zeggen dat er geen onderscheid is tussen kapitaal en werkmiddelen. Er zijn dus ook geen dividenden. De verzekerden zijn voor hun inbreng ook eigenaar van de onderlinge pot. Schadegevallen worden ook uit deze pot betaald.
Als KBC de herverzekeraar is lijkt het me wel betrouwbaar.
In Nederland zijn er vele onderlinge verzekeraars van kleine schaal. Het is hier, denk ik, iets nieuw waar KBC mee experimenteert.
Bedankt voor je zinvolle bijdrage aan deze thread Stier!
Gerust stellend voor iedereen die een voorstel krijgt van een onderlinge brandverzekering.
Gerust stellend voor iedereen die een voorstel krijgt van een onderlinge brandverzekering.