onduidelijkheid roerende inkomsten belastingsaangifte
TIP
onduidelijkheid roerende inkomsten belastingsaangifte
vorige jaar (aanslagjaar 2018)vulde ik onderrubriek VII (inkomsten van kapitalen..) bij code 1444 een bedrag in van 1,34 euro al was ik toen al niet zeker of dat bij de correcte code was en of het bedrag correct was. Ik herinner me dat ik aan dat bedrag was gekomen door gebruik van een simulator bij enkele fondsen (Carmingnac Ethna), maar nu wil ik dat ook doen want in 2018 zijn er 12 verrichtingen geweest (aankoop) op mijn keyplan van dat Carmingnac Patrimoina A fonds maar de simulator geeft telkens een fout. Als ik kijk op datum van 1/1/2018 op mijn keyplan dan blijft dat leeg. Ik ga voor aanslagjaar 2019 dan ook niets invullen bij VAK VII, de fiscus moet mij achteraf maar contacteren.
Re: onduidelijkheid roerende inkomsten belastingsaangifte
Hoeveel zouden er dat Keyplan vergeten? En gaat de fiscus controleren op bedragen die lager zijn dan €100?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
De bedragen zijn zo laag, zelfs als er een paar 10k in die plannen zitten dat ik meestal de stand van het eind van het jaar opgaf. Dan is dat bedrag misschien 3€ te veel.. so be it.
Mijn dochter heeft een dikke 5k in zo'n keyplan zitten en moest een bedrag van 1,5€ in dat vakje invullen...
Ik heb mijn keyplan vorig jaar gesloten en ben het "vergeten".
Als ik een vraag krijg van de fiscus doe ik het voorstel om gewoon 10€ te betalen als minnelijke schikking en ze kunnen de zaak sluiten.
Mijn dochter heeft een dikke 5k in zo'n keyplan zitten en moest een bedrag van 1,5€ in dat vakje invullen...
Als ik een vraag krijg van de fiscus doe ik het voorstel om gewoon 10€ te betalen als minnelijke schikking en ze kunnen de zaak sluiten.
Dreaming , dreaming.Blackbelt schreef: ↑12 juli 2019, 13:25 De bedragen zijn zo laag, zelfs als er een paar 10k in die plannen zitten dat ik meestal de stand van het eind van het jaar opgaf. Dan is dat bedrag misschien 3€ te veel.. so be it.
Estate Guru believer.
Zelf al ingegeven in de calculator , dan gaan daar zeker € te voorschijn komen.bartman schreef: ↑11 juli 2019, 22:27 vorige jaar (aanslagjaar 2018)vulde ik onderrubriek VII (inkomsten van kapitalen..) bij code 1444 een bedrag in van 1,34 euro al was ik toen al niet zeker of dat bij de correcte code was en of het bedrag correct was. Ik herinner me dat ik aan dat bedrag was gekomen door gebruik van een simulator bij enkele fondsen (Carmingnac Ethna), maar nu wil ik dat ook doen want in 2018 zijn er 12 verrichtingen geweest (aankoop) op mijn keyplan van dat Carmingnac Patrimoina A fonds maar de simulator geeft telkens een fout. Als ik kijk op datum van 1/1/2018 op mijn keyplan dan blijft dat leeg. Ik ga voor aanslagjaar 2019 dan ook niets invullen bij VAK VII, de fiscus moet mij achteraf maar contacteren.
De in bezit zijnde , dient men zelf in te geven en eventuele aan en verkopen.
En dan komt daar een bedrag te voorschijn.
en op mijn portefeulle .be staan de links naar de calculators.
Estate Guru believer.
Hmmm.. €10?
Minimum boete voor 'het niet aangeven' is minstens €50. Naargelang voor hoeveel je gefraudeerd hebt loopt dat bedrag op.
Je minnelijke schikking voor €1,5 zal dus €50 zijn.
Die fondsen dat zijn toch geen buitenlandse rekeningen dat wordt normaal toch niet aan de fiscus uitgewisseld.
Denk dat controle daarop mogelijk nihil is, wel mensen die eenbuitenlandse rekening hebben, daar wordt alles tot op de eurocent uitgewisseld
Denk dat controle daarop mogelijk nihil is, wel mensen die eenbuitenlandse rekening hebben, daar wordt alles tot op de eurocent uitgewisseld