Open ze hier in 3 minuten?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Open ze hier in 3 minuten?
Ik tracht bij een grote bank (naam van 3 letters) een spaarrekening te openen.
De slogan luidt: “Open ze hier in 3 minuten”
Eind september de spaarrekening aangevraagd.
Op 1/10 bericht ontvangen dat mijn aanvraag goed ontvangen werd en er werd gevraagd om mijn email te bevestigen.
Dan bliksemsnel, want 8 dagen later, op 8/10 email ontvangen dat mijn aanvraag geregistreerd werd.
Heden 23 oktober steeds wachten op een eenvoudig klein nummerke van 12 cijfers (3cijfers-streepje-7cijfers-streepje-2cijfers).
Dat is voor een simpele brave duts als ik toch te doen dacht ik.
Bedoelen ze 3 weken ipv 3 minuten?
Story van een andere grote bank (in Duitsland) met een naam van 2 letters.
Vraag verstuurd op 13/10 via hun web-site: - > geen antwoord.
Nieuwe vraag verstuurd op 15/10 via hun web-site: - > geen antwoord.
Excuseer op deze 2 vragen wel antwoord gekregen.
Hun computer meld: We hebben uw e-mail goed ontvangen.
Wij zullen u zo snel mogelijk een antwoord sturen op uw vraag.
Op 23/10 (bijna 2 weken later) nog steeds geen antwoord van deze grote duitse bank.
De methode om een vraag te stellen geeft je geen mogelijkheid om een trace bij te houden van wat je gevraagd hebt en wanneer. Je kunt dat wel omzeilen door een copy/paste te doen naar een file op je cpu.. Toch geen deftige methode van communicatie met de cliënten.
De slogan luidt: “Open ze hier in 3 minuten”
Eind september de spaarrekening aangevraagd.
Op 1/10 bericht ontvangen dat mijn aanvraag goed ontvangen werd en er werd gevraagd om mijn email te bevestigen.
Dan bliksemsnel, want 8 dagen later, op 8/10 email ontvangen dat mijn aanvraag geregistreerd werd.
Heden 23 oktober steeds wachten op een eenvoudig klein nummerke van 12 cijfers (3cijfers-streepje-7cijfers-streepje-2cijfers).
Dat is voor een simpele brave duts als ik toch te doen dacht ik.
Bedoelen ze 3 weken ipv 3 minuten?
Story van een andere grote bank (in Duitsland) met een naam van 2 letters.
Vraag verstuurd op 13/10 via hun web-site: - > geen antwoord.
Nieuwe vraag verstuurd op 15/10 via hun web-site: - > geen antwoord.
Excuseer op deze 2 vragen wel antwoord gekregen.
Hun computer meld: We hebben uw e-mail goed ontvangen.
Wij zullen u zo snel mogelijk een antwoord sturen op uw vraag.
Op 23/10 (bijna 2 weken later) nog steeds geen antwoord van deze grote duitse bank.
De methode om een vraag te stellen geeft je geen mogelijkheid om een trace bij te houden van wat je gevraagd hebt en wanneer. Je kunt dat wel omzeilen door een copy/paste te doen naar een file op je cpu.. Toch geen deftige methode van communicatie met de cliënten.
Re: Open ze hier in 3 minuten?
Bij die Nederlandse bank met 4 letters zijn ze iets stipter. Maar ja, die geeft ook 0,05% minder intrest
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Open ze hier in 3 minuten?
Die zit !!
Re: Open ze hier in 3 minuten?
Die bank van 4 letters geeft heel wat minder aan intrest dan die bank in Duitsland met 2 letters, ttz 5.25 - 4.20 = - 1.05%.
Allez, 't is eigenlijk 1.04, vermits die andere ook 0.01 aangroei- en getrouwheid geeft.
Anderzijds wacht ik al 6 dagen op een antwoord op mijn gestelde vragen bij die bank hier op dit forum en heb nog geen antwoord gekregen.
Allez, 't is eigenlijk 1.04, vermits die andere ook 0.01 aangroei- en getrouwheid geeft.
Anderzijds wacht ik al 6 dagen op een antwoord op mijn gestelde vragen bij die bank hier op dit forum en heb nog geen antwoord gekregen.
Re: Open ze hier in 3 minuten?
Die duitse met 2 letters heeft veel meer kleine lettertjes dan grote en die zijn me geen extra % intrest waard.
En die andere bank met veel meer letters gaf nog 1% meer...
En zo komen we tot een discussie die hier al vele malen gevoerd is.
Hopelijk krijgt iedereen snel (terug) waar hij recht op heeft!
En die andere bank met veel meer letters gaf nog 1% meer...
En zo komen we tot een discussie die hier al vele malen gevoerd is.
Hopelijk krijgt iedereen snel (terug) waar hij recht op heeft!
Laatst gewijzigd door JurgenG op 23 oktober 2008, 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Open ze hier in 3 minuten?
Alleen weet ik dat je de rekening kan openen in 3 minuten, bij elke internetbank.
Maar er wordt je ook gevraagd een kopie van voor en achterzijde van je
identiteitskaart toe te sturen en op die kopie ook nog eens je handtekening te plaatsen en nog volgende stukken mee te sturen :
kleefzegel van de mutualteit
of
een kopie van een recente (= niet ouder dan + maand) van je electriciteits-
rekening of telefoonrekening of eender ander dokument dat je woonadres bewijst....
sedert 2005 moet volgens de wet de bank in het bezit zijn van zo'n dokument om een rekening te openen....
heb jij dat meegestuurd?
Dat heb ik wel gedaan bij die banken die jij vernoemt, en binnen de 5 dagen kon ik betalingen uitvoeren.....
Ik zie niet in wat het probleem zou kunnen zijn als je alle stappen (en dokumenten) hebt uitgevoerd zoals ze vragen.....
Maar er wordt je ook gevraagd een kopie van voor en achterzijde van je
identiteitskaart toe te sturen en op die kopie ook nog eens je handtekening te plaatsen en nog volgende stukken mee te sturen :
kleefzegel van de mutualteit
of
een kopie van een recente (= niet ouder dan + maand) van je electriciteits-
rekening of telefoonrekening of eender ander dokument dat je woonadres bewijst....
sedert 2005 moet volgens de wet de bank in het bezit zijn van zo'n dokument om een rekening te openen....
heb jij dat meegestuurd?
Dat heb ik wel gedaan bij die banken die jij vernoemt, en binnen de 5 dagen kon ik betalingen uitvoeren.....
Ik zie niet in wat het probleem zou kunnen zijn als je alle stappen (en dokumenten) hebt uitgevoerd zoals ze vragen.....
Re: Open ze hier in 3 minuten?
Als ik de producten van ING overloop, kan je best eerst een Lion Account openen. Je moet dan naar een kantoor naar keuze je aanmelden en de contracten tekenen (en kopie van pas waarschijnlijk ook nog). Als alles voor je Lion Account volledig in orde is, kan je je aanmelden voor die Lion Deposit en kan je je Lion Account rekening nummer invullen, zo moet je geen kopie meer opsturen want ze hebben die al via de Lion Account.
(ik heb mij even "aangemeld" bij ING en heb al een herinneringsmail gestuurd dat ik de procedure niet afgerond heb, hopelijk krijg ik die nu niet constant )
(ik heb mij even "aangemeld" bij ING en heb al een herinneringsmail gestuurd dat ik de procedure niet afgerond heb, hopelijk krijg ik die nu niet constant )
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Re: Open ze hier in 3 minuten?
Zouden ze bij ING deze forum volgen?
De dag nadat deze item gepost werd kreeg ik een mail dat: “De bankkaart(en) van uw ING Lion Account is beschikbaar…..” Dat heeft dus ongeveer 3,5 weken geduurd.
Maar hierbij moet ik mij verontschuldigen. De waarheid heeft zijn recht.
Ik heb me vergist. Het was de bedoeling om een ING Lion Deposit rekening te openen, en dat is geheel iets anders dan een ING Lion Account.
De ING Lion Deposit rekening is de internetrekening waarop nu 4,25 + 0,01 rente gegeven wordt.
Hoeveel rente er op de spaarrekening van de Account gegeven wordt vind ik niet terug.
Bij mijn aanvraag heb ik dus iets te snel op de verkeerde knop gedrukt.
Ik heb dus een ING Lion Deposit rekening aangevraagd op vrijdag 24/10. Dezelfde dag nog een email ontvangen dat mijn aanvraag goed ontvangen werd en de vraag gekregen om mijn email te bevestigen. Op maandag 27/10 een email ontvangen dat de Lion Deposit rekening geopend was en dat het nummer toegekend werd. Dit alles gaat dus supersnel. Mijn excuses bij ING.
De dag nadat deze item gepost werd kreeg ik een mail dat: “De bankkaart(en) van uw ING Lion Account is beschikbaar…..” Dat heeft dus ongeveer 3,5 weken geduurd.
Maar hierbij moet ik mij verontschuldigen. De waarheid heeft zijn recht.
Ik heb me vergist. Het was de bedoeling om een ING Lion Deposit rekening te openen, en dat is geheel iets anders dan een ING Lion Account.
De ING Lion Deposit rekening is de internetrekening waarop nu 4,25 + 0,01 rente gegeven wordt.
Hoeveel rente er op de spaarrekening van de Account gegeven wordt vind ik niet terug.
Bij mijn aanvraag heb ik dus iets te snel op de verkeerde knop gedrukt.
Ik heb dus een ING Lion Deposit rekening aangevraagd op vrijdag 24/10. Dezelfde dag nog een email ontvangen dat mijn aanvraag goed ontvangen werd en de vraag gekregen om mijn email te bevestigen. Op maandag 27/10 een email ontvangen dat de Lion Deposit rekening geopend was en dat het nummer toegekend werd. Dit alles gaat dus supersnel. Mijn excuses bij ING.
Re: Open ze hier in 3 minuten?
De ING Lion Account is een online zichtrekening, geen spaarrekening. Als bij je zichtrekening een spaarboek opent, is dit een groen boekje (1,75%+0,75%). De Lion deposit is de online spaarrekening die je altijd apart moet openen (als je al een Lion Account hebt, moet je geen papieren meer opsturen maar wel je rek. nr).
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Re: Open ze hier in 3 minuten?
De ING Lion Account is niet enkel een zichtrekening, maar ook een spaarrekening. Een pakketje dus.
Het ziet ernaar uit, dat die spaarrekening niet dezelfde is als de ING Lion Deposit.
Voorbije donderdag heb ik zo'n Account geopend en ontving de volgende dag volgend bericht :
"Beste client,
Goed nieuws! Uw aanvraag voor uw ING Lion Account is geregistreerd.
Wat zijn de volgende stappen?
1. U krijgt via e-mail een uitnodiging om de bankkaart van uw ING Lion Account in het ING-kantoor van uw keuze te komen afhalen en uw contract te ondertekenen. Vergeet uw identiteitskaart niet mee te brengen.
2. U krijgt dan ook uw opstartcodes voor internetbankieren mee. Zo kunt u voortaan thuis in enkele muisklikken de stand van uw rekening opvragen, uw telefoonrekening betalen, beursverrichtingen doen... Bovendien installeert u het Home’Bank-programma in 1-2-3 op uw computer. Hebt u al Home’Bank? Dan zult u de gegevens van uw ING Lion Account in uw rekeningoverzicht zien verschijnen nadat u bent langsgeweest in uw ING-kantoor.
3. Daarna profiteert u volop van uw ING Lion Account!"
Wel ga ik niet wachten op die ING Lion Account om een ING Lion Deposit te openen.
Zal, in afwachting op die Account, dan wel tijdelijk een zichtrekening moeten opgeven bij een andere bank.
Het ziet ernaar uit, dat die spaarrekening niet dezelfde is als de ING Lion Deposit.
Voorbije donderdag heb ik zo'n Account geopend en ontving de volgende dag volgend bericht :
"Beste client,
Goed nieuws! Uw aanvraag voor uw ING Lion Account is geregistreerd.
Wat zijn de volgende stappen?
1. U krijgt via e-mail een uitnodiging om de bankkaart van uw ING Lion Account in het ING-kantoor van uw keuze te komen afhalen en uw contract te ondertekenen. Vergeet uw identiteitskaart niet mee te brengen.
2. U krijgt dan ook uw opstartcodes voor internetbankieren mee. Zo kunt u voortaan thuis in enkele muisklikken de stand van uw rekening opvragen, uw telefoonrekening betalen, beursverrichtingen doen... Bovendien installeert u het Home’Bank-programma in 1-2-3 op uw computer. Hebt u al Home’Bank? Dan zult u de gegevens van uw ING Lion Account in uw rekeningoverzicht zien verschijnen nadat u bent langsgeweest in uw ING-kantoor.
3. Daarna profiteert u volop van uw ING Lion Account!"
Wel ga ik niet wachten op die ING Lion Account om een ING Lion Deposit te openen.
Zal, in afwachting op die Account, dan wel tijdelijk een zichtrekening moeten opgeven bij een andere bank.
-
- Jr. Member
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 01 aug 2008
- Contacteer:
Re: Open ze hier in 3 minuten?
1 - Lion Deposit: Internetspaarrekening van ING
2 - Lion Account: Zichtrekening zonder kosten (enkel 0,05 euro bij geldafhaling bij niet-ING automaat), zonder rente
3 - Groen boekje: klassiek spaarboekje dat (eventueel) samen wordt aangemaakt bij de aanvraag van een Lion Account
Standaardprocedure:
- online aanvraag
- controle e-mail adres
- bevestiging via mail van de aanvraag
- bevestiging via mail dat kaart(en) aangekomen zijn in kantoor
- langsgaan in kantoor, contract tekenen, identiteitskaart inlezen (of kopie) en afgifte bankkaart(en)
2 - Lion Account: Zichtrekening zonder kosten (enkel 0,05 euro bij geldafhaling bij niet-ING automaat), zonder rente
3 - Groen boekje: klassiek spaarboekje dat (eventueel) samen wordt aangemaakt bij de aanvraag van een Lion Account
Standaardprocedure:
- online aanvraag
- controle e-mail adres
- bevestiging via mail van de aanvraag
- bevestiging via mail dat kaart(en) aangekomen zijn in kantoor
- langsgaan in kantoor, contract tekenen, identiteitskaart inlezen (of kopie) en afgifte bankkaart(en)