Poll: GSM operatoren
Re: Poll: GSM operatoren
+ 1 en sommigen zouden hier eens best de betekenis van het woord asociaal in de dikke VD opzoeken al is het zo dat de schuld in de eerste plaats ligt bij de operatoren met hun dure interconnecttarieven, dat Europa hiertegen iets doet. En het is idd duidelijk dat een verouderd systeem kunstmatig in leven wordt gehouden met gratis tariefformules en dit op de kap van de minder kapitaalkrachtigen. Dat is pas asociaal.Wook schreef:Daar heb je natuurlijk gelijk in Sebastiaan. Maar het is niet omdat de prijzen in het algemeen zo hoog zijn dat je geen goedkope(re) alternatieven kan vinden waardoor je vrijwel even goedkoop af bent als in de buurlanden. Anderzijds zal niet nalaten om iemand naar zijn gsm te bellen omdat het zogezegd te duur zou zijn of omdat zij zo asociaal zouden zijn dat ze geen vaste telefoonlijn meer nemen zoals sommigen hier beweren.
Vergeet niet dat er steeds meer gezinnen zijn die niet meer rondkomen en noodgedwongen allerlei besparingen moeten doen, zoals o.a. op GSM-gebruik.Wook schreef:Er zijn altijd mensen die niet mee kunnen met de tijd of zodanig gierig zijn dat ze blijven vasthouden aan oude technologieën. Zo'n mensen zullen altijd bestaan.
Dan heeft dat niets te maken met gierig zijn, of niet meekunnen met zijn tijd.
Als je het toch zo wil spelen, anderen geven mij ook een +1 als ik zeg dat jij en nog enkelen asociaal zijn omdat ze zo gierig zijn. Wat betreft het "gratis bellen" met VOIP waarover ik het had, het kost me inderdaad zo'n €3 per maand, €12,.. per vier maanden om onbeperkt gratis te bellen naar vaste lijnen in zo'n 36 landen en de landen waarvoor je moet betalen hebben zo'n lage tarieven dat ze te verwaarlozen zijn. In mijn geval is het gratis omdat ik mijn belwaarde van VOIP vooral gebruik om te smsen en sporadisch een te bellen naar mobiele netwerken in het buitenland. Mocht ik dit via mijn mobiele operator doen dan betaal ik makkelijk twee tot drie keer meer.satsurfer schreef:niet 'lullen'....Wook schreef:want ik kan onbeperkt gratis bellen naar vaste lijnen wereldwijd dankzij VOIP.![]()
Ik ben 6 jaar bezig met voip (thuis: avm fritzbox fon 7270= referentie voip modem + sip client via smartphone), en ken geen enkele voip operator die kosteloos werkt!
Ken betamax kloon, maar die zijn 3 maand gratis, nadien moet je betalen (weliswaar voordelig). Hun gsm tarieven zijn zeker niet voordelig te noemen, gebruik mijn eigen edpnet sip daarvoor.
en betamax is niet kosteloos naar ALLE landen in de wereld, weeral zo'n ongenuanceerde quote om in de belangstelling te komen.
Ik bel via edpnet 2000 minuten/maand (24/24) voor 5 € extra, waar ik al heel tevreden mee ben. Goede kwaliteit.
Nederland, Canada, China, Denemarken, Frankrijk, Duitsland, Griekenland, Hong Kong, Ierland, Italië, Luxemburg, Noorwegen, Polen, Spanje, Zweden, Zwitserland, Verenigd Koninkrijk, USA
Dus ge moet de leken hier op het forum niet zand in de ogen gooien en hoog uit de toren blazen.
En zo asociaal & wereldvreemd & ouderwets zal ik niet zijn, gezien mijn kennis van voip en gebruik van mobiel internet + al enkele reacties die mij (+1) 100% steunen.
En ga de discussie niet verder aangaan, daar je het toch precies 'beter weet' en foutieve informatie verstrekt. en/of feiten omdraait in uw voordeel.
Je hoeft jezelf heus niet op te werpen als de grote goeroe op dit vlak want als mensen gebruik willen maken van VOIP of iets anders wat hier aan bod komt dan is het aan hen om zich degelijk te informeren. Iedereen gebruikt die zaken op een andere manier en voor de één is het totaal niet voordelig en voor de ander is het zo goed als gratis zoals in mijn geval maar zo ver denk jij blijkbaar niet.
Ik ken trouwens genoeg mensen die maandelijks ongelofelijk veel "gratis," of voor enkele euro's een pak belminuten naar hun hoofd gesmeten krijgen maar als je dan eens nagaat hoeveel ze bellen dan blijkt dat ze er maar een fractie van verbruiken en zouden ze veel goedkoper af zijn met een andere meer simpele formule waar ze nog nooit van gehoord hebben.
2000minuten/maand is belachelijk veel. Dat komt neer op een dikke 33 uur bellen. Niemand maakt me wijs dat hij zoveel belt naar zoveel landen per maand.
Natuurlijk, je hebt gelijk maar zoals ik reeds zei is het tegenwoordig echt niet moeilijk om de goedkoopste alternatieven te zoeken op het internet. Als je dat doet dan beperk je je tot het minimum. En als je echt zo krap bij kas zit dan kan je nog altijd enkel bellen wanneer het nodig is, dat is nog de grootste besparing. Als ik soms hoor wat voor onzin mensen soms vertellen in een telefoongesprek...Louise schreef:Vergeet niet dat er steeds meer gezinnen zijn die niet meer rondkomen en noodgedwongen allerlei besparingen moeten doen, zoals o.a. op GSM-gebruik.Wook schreef:Er zijn altijd mensen die niet mee kunnen met de tijd of zodanig gierig zijn dat ze blijven vasthouden aan oude technologieën. Zo'n mensen zullen altijd bestaan.
-
Sebastiaan1985
- VIP member

- Contacteer:
Als je toch op pc zit. Kan je dan niet beter webcammen met de andere. Is ook gratis en je hebt tenminste nog beeldWook schreef:Als je het toch zo wil spelen, anderen geven mij ook een +1 als ik zeg dat jij en nog enkelen asociaal zijn omdat ze zo gierig zijn. Wat betreft het "gratis bellen" met VOIP waarover ik het had, het kost me inderdaad zo'n €3 per maand, €12,.. per vier maanden om onbeperkt gratis te bellen naar vaste lijnen in zo'n 36 landen en de landen waarvoor je moet betalen hebben zo'n lage tarieven dat ze te verwaarlozen zijn. In mijn geval is het gratis omdat ik mijn belwaarde van VOIP vooral gebruik om te smsen en sporadisch een te bellen naar mobiele netwerken in het buitenland. Mocht ik dit via mijn mobiele operator doen dan betaal ik makkelijk twee tot drie keer meer.satsurfer schreef: niet 'lullen'....![]()
Ik ben 6 jaar bezig met voip (thuis: avm fritzbox fon 7270= referentie voip modem + sip client via smartphone), en ken geen enkele voip operator die kosteloos werkt!
Ken betamax kloon, maar die zijn 3 maand gratis, nadien moet je betalen (weliswaar voordelig). Hun gsm tarieven zijn zeker niet voordelig te noemen, gebruik mijn eigen edpnet sip daarvoor.
en betamax is niet kosteloos naar ALLE landen in de wereld, weeral zo'n ongenuanceerde quote om in de belangstelling te komen.
Ik bel via edpnet 2000 minuten/maand (24/24) voor 5 € extra, waar ik al heel tevreden mee ben. Goede kwaliteit.
Nederland, Canada, China, Denemarken, Frankrijk, Duitsland, Griekenland, Hong Kong, Ierland, Italië, Luxemburg, Noorwegen, Polen, Spanje, Zweden, Zwitserland, Verenigd Koninkrijk, USA
Dus ge moet de leken hier op het forum niet zand in de ogen gooien en hoog uit de toren blazen.
En zo asociaal & wereldvreemd & ouderwets zal ik niet zijn, gezien mijn kennis van voip en gebruik van mobiel internet + al enkele reacties die mij (+1) 100% steunen.
En ga de discussie niet verder aangaan, daar je het toch precies 'beter weet' en foutieve informatie verstrekt. en/of feiten omdraait in uw voordeel.
Je hoeft jezelf heus niet op te werpen als de grote goeroe op dit vlak want als mensen gebruik willen maken van VOIP of iets anders wat hier aan bod komt dan is het aan hen om zich degelijk te informeren. Iedereen gebruikt die zaken op een andere manier en voor de één is het totaal niet voordelig en voor de ander is het zo goed als gratis zoals in mijn geval maar zo ver denk jij blijkbaar niet.
Ik ken trouwens genoeg mensen die maandelijks ongelofelijk veel "gratis," of voor enkele euro's een pak belminuten naar hun hoofd gesmeten krijgen maar als je dan eens nagaat hoeveel ze bellen dan blijkt dat ze er maar een fractie van verbruiken en zouden ze veel goedkoper af zijn met een andere meer simpele formule waar ze nog nooit van gehoord hebben.
2000minuten/maand is belachelijk veel. Dat komt neer op een dikke 33 uur bellen. Niemand maakt me wijs dat hij zoveel belt naar zoveel landen per maand.
Natuurlijk, je hebt gelijk maar zoals ik reeds zei is het tegenwoordig echt niet moeilijk om de goedkoopste alternatieven te zoeken op het internet. Als je dat doet dan beperk je je tot het minimum. En als je echt zo krap bij kas zit dan kan je nog altijd enkel bellen wanneer het nodig is, dat is nog de grootste besparing. Als ik soms hoor wat voor onzin mensen soms vertellen in een telefoongesprek...Louise schreef: Vergeet niet dat er steeds meer gezinnen zijn die niet meer rondkomen en noodgedwongen allerlei besparingen moeten doen, zoals o.a. op GSM-gebruik.
Mobile vikings.
Zodat ik spaargids ten alle tijde kan consulteren zonder dat ik moet wakker liggen over de prijs van mobile surfen.
Zodat ik spaargids ten alle tijde kan consulteren zonder dat ik moet wakker liggen over de prijs van mobile surfen.
Ik surf zelf nog niet mobiel (ne mens van den ouden stempel héJurgenC79 schreef:Mobile vikings.
Interessant aanbod van Proximus. (Jammer dat ik zelf onlangs naar My15 van Mobistar ben overgestapt. Nu ja, het verschil op 2 jaar komt uiteindelijk maar op 25 euro, daar kan ik nog mee leven
):
http://customer.proximus.be/nl/Generati ... Rates.html
http://customer.proximus.be/nl/Generati ... Rates.html
-
gast9876
voorwaarden zijn goed, maar het netwerk van Base is 'verouderd'....veel verandering laatste 1,5 jaar niet gebeurd.....Stijn1234 schreef:Ik surf zelf nog niet mobiel (ne mens van den ouden stempel hé) maar van Mobile Vikings hoor ik toch ook goede dingen van kennissen (en van enkele mensen die in de business zitten...)
Je surft dus in 98% via EDGE (0,4 MB/s)
Via Mobistar/Proximus (7 tot 14 Mbit/s)
dus moest ik veel bellen met gsm of sms'en, zou ik Proximus Generation Connect kiezen (20 €/maand) 5 € duurder dan MV, maar ook 20 belminuten meer en een vééééél betere dekking + snelheid 18X hoger.
om gewoon mails op te halen is Base voldoende (Aldi Talk @ 4 €/maand vb.)
en voor mensen die feiten willen zien (zodat we niet welles/nietes discussies voeren)
Dekking Base (Aldi Talk, Mobile Vikings,...)
http://www.zdnet.be/news/127319/3g-dekk ... -in-beeld/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://userbase.be/nieuws/telecom/762-d ... 1#josc2719" onclick="window.open(this.href);return false;
netwerk mobistar (bekijk eind 2011 kaart)
dekking mobistar
http://corporate.mobistar.be/go/nl/ons_ ... etwerk.cfm" onclick="window.open(this.href);return false;
dekking proximus
http://support.nl.proximus.be/app/answe ... t-bekijken" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mobielinternetkiezen.nl/info ... den/hsdpa/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mobistar lanceerde in februari 2006 HSDPA met een downloadsnelheid van 1,8 Mbps. Inmiddels is de dekking die Mobistar met HSDPA heeft zo goed als landelijk, terwijl de maximale downloadsnelheden zijn toegenomen tot 7,2 Mb/s. Doordat HSDPA backwards compatible is, kan bij netwerkproblemen automatisch gebruik gemaakt worden van het 2G-netwerk, dat een dekking heeft van 99%.
BASE
Ondanks zijn investeringen in UMTS en later HSDPA, lijkt BASE anno 2010 alleen nog mobiel internet voor de smartphone aan te bieden. Overigens is het BASE voorlopig nog niet gelukt om landelijke dekking te bereiken met zijn 3G-netwerk.
Base vooral EDGE (=0,4 Mb/s)
Laatst gewijzigd door gast9876 op 13 december 2011, 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
-
gast9876
Dit is pas een revolutie qua prijs (zeker van proximus). Ze reageren op Mobile Vikings, alleen is hun netwerk 20X performanterfatboy schreef:Interessant aanbod van Proximus.
géén abbo, wel max. 5000 kaartjes.....
http://www.generation-connect.be/staticpage/nl/
-
adelin1967
- Jr. Member

- Contacteer:
What about colruyt mobile? Werkt perfect op mijn tablet!
Er is een nieuwe poll geopend met de nieuwe speler: Colruyt Mobile. Die poll kan je hier vinden. Dit topic wordt dan ook gesloten.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!