speculatietaks op aandelen
TIP
Re: speculatietaks op aandelen
van zo'n antwoorden wordt ne mens vrolijker !Maarten schreef:Op een buy-out moet je geen beurstaks betalen, dus dit wordt niet als een beurstransactie gepercipieerd. Ik zou dus vermoeden ook geen meerwaardebelasting.insider schreef:kan er mij eens iemand uitleggen wat het scenario gaat zijn bij een buyout na bv 3 maanden? Alhoewel ... laat maar .... ik ben weg naar Nederland bij Degiro .... simpel en makkelijk !
I don't drink. You know, the routine grind drives me to drink. Tragedy, I take straight.
-
anonymous9
HEt is niet omdat het geen beurstransactie is dat ge geen winst hebt hé...
don't spoil the fun Poldermol ... 
Wat iedere normaal begaafde mens al lang wist (politici blijkbaar niet): regels vereenvoudigen is wat men zou moeten doen
http://www.demorgen.be/economie/belasti ... -a2421481/
"Alleen al de belastingen innen, kost ons elk jaar zo'n 1,2 miljard euro. Dat blijkt uit berekeningen van Het Laatste Nieuws op basis van een nieuw rapport van de OESO. "De wetgeving is gewoon te complex", meent een expert. Zelfs voor de ambtenaren."
Hoeveel zou de inning, controle en handhaving van de speculatietaks kosten?
http://www.demorgen.be/economie/belasti ... -a2421481/
"Alleen al de belastingen innen, kost ons elk jaar zo'n 1,2 miljard euro. Dat blijkt uit berekeningen van Het Laatste Nieuws op basis van een nieuw rapport van de OESO. "De wetgeving is gewoon te complex", meent een expert. Zelfs voor de ambtenaren."
Hoeveel zou de inning, controle en handhaving van de speculatietaks kosten?
"Hoeveel zou de inning, controle en handhaving van de speculatietaks kosten?"
Meer dan ze opbrengt, want mogelijk past iedereen zijn/haar gedrag wat aan zodat de opbrengst van de speculatietaks naar het vriespunt gaat.
Zo moeilijk zal het wel niet zijn om de aandelen minsten 6 maanden bij te houden
Meer dan ze opbrengt, want mogelijk past iedereen zijn/haar gedrag wat aan zodat de opbrengst van de speculatietaks naar het vriespunt gaat.
Zo moeilijk zal het wel niet zijn om de aandelen minsten 6 maanden bij te houden
CD&V wil een trofee:
-speculatietaks ook voor obligaties
-minwaarden mogen niet afgetrokken worden van meerwaarden.
De tien knelpunten van de speculatietaks
Hoe wereldvreemd kan men zijn?
-speculatietaks ook voor obligaties
-minwaarden mogen niet afgetrokken worden van meerwaarden.
De tien knelpunten van de speculatietaks
Hoe wereldvreemd kan men zijn?
moest Kris Peeters zijn natte droom kunnen verwezenlijken, dan wacht een nachtmerrie voor o.a. de banken.
Hoe kunnen ze nu juist een speculatietaks berekenen. De effecten kunnen meermaals naar andere banken getransfereerd zijn.
In 2012 hebben ze al eens een rijkentaks (25% rv voor de rijken ipv 21% ) moeten afvoeren, wegens praktisch niet doenbaar
Hoe kunnen ze nu juist een speculatietaks berekenen. De effecten kunnen meermaals naar andere banken getransfereerd zijn.
In 2012 hebben ze al eens een rijkentaks (25% rv voor de rijken ipv 21% ) moeten afvoeren, wegens praktisch niet doenbaar
Volledig akkoord, Paul. De Belgische politiekers kijken maar al te graag naar "het buitenland" om ideetjes op te doen, maar ze plukken enkel de info die in hun plaatje past en de rest vergeten ze maar snel - kwestie van hun aanhangers maar voldoende te sussen.paul schreef:moest Kris Peeters zijn natte droom kunnen verwezenlijken, dan wacht een nachtmerrie voor o.a. de banken.
Als je bv. kijkt naar hoe de VS het financieel aanpakt rond beleggen, pension funds, 401(k), enz, dan is dat voor mij een consistente en vrij faire manier van werken, zeker in perspectief (en combinatie) met hoe ze ander inkomen belasten.
Hier in België horen ze enkel de holle roep van vakbonden en een jaloerse bende die "de rijken" (zij die 's morgens opstaan, dus) afgunstig is, en om hen te sussen is niks te veel.
+1; kans is zeer groot dat het heel stil zal worden rond hun speculatietaks...
Rustige belegger: voornamelijk wijd gespreide fondsen, holdings en ETF's, buy & hold.
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Mijn visie op financieel bewustzijn en inzichten voor wie overweegt te gaan beleggen lees je in m'n online boek: derustigebelegger.be
Bende verraders die CD&V. Altijd vlees noch vis met die partij. Mijn stem zien ze nooit meer terug. Hopelijk krijgen ze een flinke pandoering bij de volgende verkiezingen...
cd-en vee minstens 27% ( symbolisch getal ) naar beneden bij de volgende verkiezingen.
Ze hebben al ambras met hun eigen achterban : acv en cm
Wanneer arco terug op tafel komt, kan het hun ook veel stemmen kosten
Ze hebben al ambras met hun eigen achterban : acv en cm
Wanneer arco terug op tafel komt, kan het hun ook veel stemmen kosten
Zonet door JVO fijntjes bevestigd: 33% meerwaarde belasting bij verkoop binnen de 6 maanden,minwaarden tellen niet mee.Het einde van de 'aandelenspeculant' is daarmee een feit.
hopelijk tochmaar vanaf 2016 : dan zal opbrengst nihil mogelijk zijn, iedereenzal zich wel aanpassen
Binckbank stuurt nu al elke weken een berichtje, dat de"passieve" aandelenbezitter, geen realtimekoersen meer krijgen, of je moet ze elke 2 weken terug op realtime zetten.
Een tijdje langer bijhouden van je aandelen levert je 33% winst op
Je aandelen in het buitenland zetten leveren je een winst van 2 x 0,27% beurtaks op
Welke meerwaardebelasting op aandelen ? Niemand verkoopt toch zijn aandelen vanaf nu binnen de 6 maanden, wat is JVO toch een stom rund
Binckbank stuurt nu al elke weken een berichtje, dat de"passieve" aandelenbezitter, geen realtimekoersen meer krijgen, of je moet ze elke 2 weken terug op realtime zetten.
Je aandelen in het buitenland zetten leveren je een winst van 2 x 0,27% beurtaks op
Welke meerwaardebelasting op aandelen ? Niemand verkoopt toch zijn aandelen vanaf nu binnen de 6 maanden, wat is JVO toch een stom rund
Ik zelf ben niet tegen een meerwaardebelasting binnen de 6 maand.Als LT belegger heb ik daar geen last van,maar die tool is nu geinstalleerd en zal vanaf heden gemakkelijk in termijn kunnen uitbreiden.En het tarief kennen we al.paul schreef:hopelijk tochmaar vanaf 2016 : dan zal opbrengst nihil mogelijk zijn, iedereenzal zich wel aanpassen
inderdaad poepsimpel : de periode zo uitbreiden dat hun "gat" in de begroting in evenwicht is ( min of meer)
-
Sebastiaan1985
- VIP member

- Contacteer:
Wat als je een aandeel houdt voor de lange termijn en om de een of andere reden verdubbeld het aandeel binnen de 6 maanden, dan zit je daar : bijhouden en wss uw winst verliezen of verkopen en 33% aan de staat gevenpaul schreef:hopelijk tochmaar vanaf 2016 : dan zal opbrengst nihil mogelijk zijn, iedereenzal zich wel aanpassen
Dit heeft niets met speculatie te maken. Speculanten zijn in mijn ogen day traders die met CFD's handelen... Een platte belastingverhoging voor beleggers die geluk hebben ja