Overzicht portefeuille
TIP
Overzicht portefeuille
Mijn huidige effecten, van groot naar klein:
Picanol
Fagron obligatie (juli '17)
ETF IWDA (iShares)
Compagnie des Alpes
Mastercard
Debenhams
Sioen Industries
Elia
Umicore
Diageo
Acomo
Corning
Baron de Ley
Ageas
TAKKT
Tessenderlo Chemie
Systemair
United Technologies
Rolls-Royce Holding
Tubize
Pan American Silver
Ideeën, opmerkingen, kritieken... welkom.
Cashpositie is groter dan de som van alle bovengenoemde.
Picanol
Fagron obligatie (juli '17)
ETF IWDA (iShares)
Compagnie des Alpes
Mastercard
Debenhams
Sioen Industries
Elia
Umicore
Diageo
Acomo
Corning
Baron de Ley
Ageas
TAKKT
Tessenderlo Chemie
Systemair
United Technologies
Rolls-Royce Holding
Tubize
Pan American Silver
Ideeën, opmerkingen, kritieken... welkom.
Cashpositie is groter dan de som van alle bovengenoemde.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
Re: Overzicht portefeuille
Dan zou ik momenteel toch elke week/maand wat bijbeleggen.
Je bent wel nogal Belgisch georienteerd. Doe ik ook met de losse aandelen, maar dat is maar 30% van mijn portefeuille.
Cash momenteel... 1-2%.
Ik wacht op de dividendjes.
Je bent wel nogal Belgisch georienteerd. Doe ik ook met de losse aandelen, maar dat is maar 30% van mijn portefeuille.
Cash momenteel... 1-2%.
Ik wacht op de dividendjes.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Teveel cash.
Ook teveel in euro, vrees ik.
Geen (grote) fan van obligaties blijkbaar.
Fysiek goud/ zilver?
Onroerend goed?
Andere investeringen ( auto's, kunst, ...) ?
Als hobby-belegger is het wel dik ok hoor.
Ook teveel in euro, vrees ik.
Geen (grote) fan van obligaties blijkbaar.
Fysiek goud/ zilver?
Onroerend goed?
Andere investeringen ( auto's, kunst, ...) ?
Als hobby-belegger is het wel dik ok hoor.
Bedankt voor de reacties.
Ik tracht inderdaad bij te beleggen en in verhouding is de cash dalende.
Obligaties komen op termijn ook nog meer aan bod, leken me de laatste 5 jaar geen goede keuze (ook gezien mijn leeftijd)
Heb in onroerend goed ook al bezittingen, is een stuk meer waard dan cash+aandelen.
1 bezitting is een opbrengst eigendom.
Ben wel Belgisch georiënteerd qua portefeuille maar denk dat de activiteiten van alle firma's samen zeer divers zijn qua regio's. Sioen + Picanol daar zie ik dan eigenlijk de grootste overlap en is samen bijna 15% van de portefeuille (tracht ik eerder op te lossen door andere zaken uit te breiden dan door deze twee te verkopen).
USD is circa 20% van de port. (zal bij de uitbreiding in IWDA wel omhoog gaan, die zitten 60% in de Verenigde Staten)
GBP is circa 13% van de port.
Geen fysiek goud of zilver, als deze stijgen zal Pan American Silver ook wel stijgen. Heb wel wat bitcoins ook "het digitale goud".
Andere investeringen heb ik wel nog: crowdfunding, cooperatieves, win-win lening, pensioenspaarfonds... en een eigen brouwinstallatie die in bijberoep wat opbrengt. Is samen meer dan de aandelenposities waard maar minder dan de cash.
Ik tracht inderdaad bij te beleggen en in verhouding is de cash dalende.
Obligaties komen op termijn ook nog meer aan bod, leken me de laatste 5 jaar geen goede keuze (ook gezien mijn leeftijd)
Heb in onroerend goed ook al bezittingen, is een stuk meer waard dan cash+aandelen.
1 bezitting is een opbrengst eigendom.
Ben wel Belgisch georiënteerd qua portefeuille maar denk dat de activiteiten van alle firma's samen zeer divers zijn qua regio's. Sioen + Picanol daar zie ik dan eigenlijk de grootste overlap en is samen bijna 15% van de portefeuille (tracht ik eerder op te lossen door andere zaken uit te breiden dan door deze twee te verkopen).
USD is circa 20% van de port. (zal bij de uitbreiding in IWDA wel omhoog gaan, die zitten 60% in de Verenigde Staten)
GBP is circa 13% van de port.
Geen fysiek goud of zilver, als deze stijgen zal Pan American Silver ook wel stijgen. Heb wel wat bitcoins ook "het digitale goud".
Andere investeringen heb ik wel nog: crowdfunding, cooperatieves, win-win lening, pensioenspaarfonds... en een eigen brouwinstallatie die in bijberoep wat opbrengt. Is samen meer dan de aandelenposities waard maar minder dan de cash.
Ik vind de totale spreiding van je beschikbare middelen wel goed en persoonlijk heb ik geen echt groot probleem met het aanhouden van een redelijke cashpositie, dan kan je een mooie slag slaan als zich een gelegenheid voordoet.
Tot nu toe heb ik geïnvesteerd in vlot verhuurbaar vastgoed, 2 pensioenspaarplannen en een groepsverzekering.
Verder koop ik af en toe iets leuks in een kunstgalerij (wel nooit echt heel dure stukken overigens maar wie weet worden ze ooit veel waard :-).
Ik plan een spreiding zoals die van jou dus moest ik me eindelijk eens aan de aandelen wagen maar ben nog heel erg rookie, ik heb ook al wel Baron de Ley in portefeuille genomen (aan 91, me happy)
Ik heb met mezelf afgesproken om mijn voorzien budget te spreiden over 12 maanden en heb dus voor elke maand een max bedrag dat ik mag investeren, ook al kietelde het de voorbije weken wel toen alles zo naar beneden ging.
Los van alles hou ik ook na die 12 maanden nog altijd een redelijke cashpositie aan, voor als er iets interessants passeert.
Tot nu toe heb ik geïnvesteerd in vlot verhuurbaar vastgoed, 2 pensioenspaarplannen en een groepsverzekering.
Verder koop ik af en toe iets leuks in een kunstgalerij (wel nooit echt heel dure stukken overigens maar wie weet worden ze ooit veel waard :-).
Ik plan een spreiding zoals die van jou dus moest ik me eindelijk eens aan de aandelen wagen maar ben nog heel erg rookie, ik heb ook al wel Baron de Ley in portefeuille genomen (aan 91, me happy)
Ik heb met mezelf afgesproken om mijn voorzien budget te spreiden over 12 maanden en heb dus voor elke maand een max bedrag dat ik mag investeren, ook al kietelde het de voorbije weken wel toen alles zo naar beneden ging.
Los van alles hou ik ook na die 12 maanden nog altijd een redelijke cashpositie aan, voor als er iets interessants passeert.
Geïnspireerd door gpv1, die portefeuille is, ja? 

Duidelijk ja. Denk dat iedereen die fundamenteel belegt zijn analyses wel kan smaken. En de behaalde resultaten daaruit zijn duidelijk beter dan de indexen.Inversor schreef:Geïnspireerd door gpv1, die portefeuille is, ja?
Het viel op 
Al durf ik dat wel in twijfel trekken. BDL misschien wel, maar Debenhams en TAKKT niet. De index verslaan lukt maar weinigen.reteiP schreef:En de behaalde resultaten daaruit zijn duidelijk beter dan de indexen.