Distributiefondsen met klein dividend
TIP
Distributiefondsen met klein dividend
Wanneer je een kapitalisatiefonds verkoopt, moet je 1,32% beurstaks betalen. Bij verkoop van een distributiefonds niet. Sommige distributiefondsen betalen echter een zeer klein dividend uit, waardoor ze zich gedragen als een kapitalisatiefonds maar vallen onder de regelgeving van de distributiefondsen.
Is er een efficiënte 'zoek' manier om distributiefondsen te vinden met laag dividend?
Is er een efficiënte 'zoek' manier om distributiefondsen te vinden met laag dividend?
Re: Distributiefondsen met klein dividend
Ga je nu een fonds kopen enkel om fiscale redenen? Kies eerst je fonds en typ dan de naam in op Morningstar (ipv ISIN-code). Dan krijg je een lijst van alle varianten van dat fonds. Soms zit er effectief zo'n fiscaal interessante variant tussen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
pisa
Dit is wel op de rand van de wettelijkheid. Ik heb het hier ooit al ergens gehad over CapitalAtWork en hun fonds Contrarian Equities. Meer dan 10 jaar geleden deden die dit al: een DIS-fonds variant hiervan verkopen dat in feite een CAP fonds was. Ze zijn toen gedwongen dat stop te zetten. Ik had dit fonds en werd bij verkoop verplicht toch de taks te betalen.
Ik volg jens_dev. Kijk bij de keuze van fondsen naar de kwaliteit, niet of je er belastingen mee kunt ontwijken. Je zult meer overhouden bij de verkoop van een rendabel klassiek fonds dan van een slecht distributiefonds dat weinig dividend uitkeert.
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
Tenzij er meerdere versies zijn van hetzelfde fonds.