Het migratieakkoord van Marrakech
Re: Het migratieakkoord van Marrakech
Ik wil je niet beledigen Lanius je bent waarschijnlijk een goede gast, maar aan zo'n antwoorden zie je duidelijk dat ook als we iets proberen uit te leggen dat het dan nog niet zal begrepen worden.
We zitten in een land waar het blijkbaar normaal is geworden dat bepaalde groepen zomaar de boel mogen vernielen. Bij die Vlamingen waarover je spreekt wordt wel ingegrepen, maar bij die andere groepjes durft men niet meer langs gaan. Werkt dat waterkanon niet op oudejaar?
Ik wil niet leven in een land waar je schrik moet hebben om buiten te gaan op oudejaar. Heb je die aptoheker zijn gezicht gezien op tv. Die arme man heel zijn zaak aan de kl*ten en er wordt niet, maar dan ook niets tegen gedaan. Dit is georganiseerd en het zal alleen maar uitbreiden.
+1
Nultolerantie! Waterkanon er op! Oppakken en serieus bestraffen desnoods Belgische nationaliteit afnemen want hier hoort dit niet! Wil je de boel afbreken doe het dan in je oorspronkelijk land maar blijf van mijn land af!
maar ik reageer louter op feit dat men beweerd dat het enkel "allochtonen" zijn die de boel kort en klein slaan, en dat is gewoon een groot leugen. Je hebt ook nog de voetbalhooligans, meestal ook meer Vlaamse jongeren dan andere...
Dat men bij die anderen niet durft langsgaan, betekent niet dat zij enkel problemen veroorzaken. Maar het moet wel dringend aangepakt worden. Ging Jambon Molenbeek trouwens niet opkuisen? Hij is het afgestapt, weggevlucht met zijn partij...
Ik vind ook dat de situatie dringend moet aangepakt worden, te beginnen met de strafmaat wat duidelijker te maken. maarja, daar zijn politici voor nodig, en die twitteren liever dan dat ze wetten stemmen of hun beleid deftig bekijken (om dan plots uit de lucht te vallen als men een akkoord gaat tekenen waarvan al maanden vast staat dan het ging getekend worden).
Dat men bij die anderen niet durft langsgaan, betekent niet dat zij enkel problemen veroorzaken. Maar het moet wel dringend aangepakt worden. Ging Jambon Molenbeek trouwens niet opkuisen? Hij is het afgestapt, weggevlucht met zijn partij...
Ik vind ook dat de situatie dringend moet aangepakt worden, te beginnen met de strafmaat wat duidelijker te maken. maarja, daar zijn politici voor nodig, en die twitteren liever dan dat ze wetten stemmen of hun beleid deftig bekijken (om dan plots uit de lucht te vallen als men een akkoord gaat tekenen waarvan al maanden vast staat dan het ging getekend worden).
Orde handhavers grijpen niet in.
Hoe zou dat komen bvb
Iemand oppakken ,vervoeren , verhoor afnemen , pv maken en voor wat ?
Staan terug sneller op straat dan dat de papperassen zijn afgewerkt.
Als men zelf zijn leven soms op het spel moet zetten ,
dat ge er zelf langer last van moogt ervaren dan de amokmaker.
Wat zouden jullie volgende keer doen.
De andere kant , opkijken , traag reageren ?
Er staan genoeg leger kazerne's leeg om ze vast te houden ,
Maar ja dan komen de advocaten en regeltjes , gevolg ze lopen terug op straat.
De oplossing onze para's eens een keer laten optreden , oog om oog.
Neen mag niet iedereen gaat dan moord en brand schreeuwen.
En die amokmakers zijn ook niet dom hoor.
Amok maken , belgisch id kaart inleveren en vliegtuig op naar land van herkomst.
Daar dan veroordeling en eventuele straf ondergaan.
Zal snel gedaan.
En hopelijk nemen onze advocaten de telefoon niet op als ze de zoveelste keer dezelfde uit de miserie moeten helpen.
Hoe zou dat komen bvb
Iemand oppakken ,vervoeren , verhoor afnemen , pv maken en voor wat ?
Staan terug sneller op straat dan dat de papperassen zijn afgewerkt.
Als men zelf zijn leven soms op het spel moet zetten ,
dat ge er zelf langer last van moogt ervaren dan de amokmaker.
Wat zouden jullie volgende keer doen.
De andere kant , opkijken , traag reageren ?
Er staan genoeg leger kazerne's leeg om ze vast te houden ,
Maar ja dan komen de advocaten en regeltjes , gevolg ze lopen terug op straat.
De oplossing onze para's eens een keer laten optreden , oog om oog.
Neen mag niet iedereen gaat dan moord en brand schreeuwen.
En die amokmakers zijn ook niet dom hoor.
Amok maken , belgisch id kaart inleveren en vliegtuig op naar land van herkomst.
Daar dan veroordeling en eventuele straf ondergaan.
Zal snel gedaan.
En hopelijk nemen onze advocaten de telefoon niet op als ze de zoveelste keer dezelfde uit de miserie moeten helpen.
Estate Guru believer.
die advocaten buiten ook maar de wet uit, een wet,gemaakt door politici, vaak net met de nodige achterpoortjes ;-).
Dat ze dan de wetten eens duidelijker en sluitend maken.
Dat ze dan de wetten eens duidelijker en sluitend maken.
Ik zeg nog altijd: Iedereen die opgepakt wordt, d'office, 24u vasthouden. Dat recht hebben ze volgens mij in de huidige regelgeving al. 24u op water en brood, zonder bezoekrecht, alleen een telefoontje en een advokaat.
Gaat het alles oplossen? Nee, maar het gaat een hoop van die boefjes regelmatig een volle dag van de straat houden, en het is gedaan met "ze lopen al terug rond terwijl wij nog de papieren aan het verwerken zijn".
Denk wel dat ze dan in bepaalde gemeenten fors mogen gaan investeren in extra celcapaciteit.
Gaat het alles oplossen? Nee, maar het gaat een hoop van die boefjes regelmatig een volle dag van de straat houden, en het is gedaan met "ze lopen al terug rond terwijl wij nog de papieren aan het verwerken zijn".
Denk wel dat ze dan in bepaalde gemeenten fors mogen gaan investeren in extra celcapaciteit.
ik vermoed dat wij het allemaal eens zijn dat criminelen moeten gestraft worden. Zijn ze Vlaams of van vreemde origine. dit maakt niet uit.
Ik vind wel dat we bij het toekennen van de Belgische nationaliteit moeten kunnen zeggen: word je opgepakt voor criminele feiten dan wordt de nationaliteit afgepakt en word je teruggestuurd naar het land van herkomst ook al is er geen overeenkomst met dit land van herkomst. Het is misschien hard maar we moeten onszelf ook beschermen. immigratie kan een verrijking zijn als je de juiste mensen aantrekt en niet het uitschot. als men dit al toepast dan krijgen we veel ruimte in de gevangenissen en kunnen we terug alle "Belgische" criminelen opsluiten. persoonlijk denk ik dat veel van die ettertjes in België geboren zijn dus scheelt er toch iets aan hun waarden en normen?
Laat ons dan ook ophouden met naar de pijpen van Europa te dansen. We krijgen van hen zelfs nog een berisping dat onze gevangenen niet humaan worden behandeld? de wereld op zijn kop. ik zou zelfs nog pleiten voor een strenger regime ook al zegt Europa dat dit niet mag. ze moeten beseffen dat daar terechtkomen geen lachertje is en je er beter wegblijft. Waarom komen vreemdelingen liever hun straf uitzitten in België dan in hun land van herkomst? lijkt me duidelijk.
En inderdaad de wetgeving moet zo wijzigen dat advocaten geen achterpoortjes mee vinden. Gaan we hiervoor een politieke meerderheid vinden om dit eens grondig aan te pakken? ik betwijfel het.
Ik vind wel dat we bij het toekennen van de Belgische nationaliteit moeten kunnen zeggen: word je opgepakt voor criminele feiten dan wordt de nationaliteit afgepakt en word je teruggestuurd naar het land van herkomst ook al is er geen overeenkomst met dit land van herkomst. Het is misschien hard maar we moeten onszelf ook beschermen. immigratie kan een verrijking zijn als je de juiste mensen aantrekt en niet het uitschot. als men dit al toepast dan krijgen we veel ruimte in de gevangenissen en kunnen we terug alle "Belgische" criminelen opsluiten. persoonlijk denk ik dat veel van die ettertjes in België geboren zijn dus scheelt er toch iets aan hun waarden en normen?
Laat ons dan ook ophouden met naar de pijpen van Europa te dansen. We krijgen van hen zelfs nog een berisping dat onze gevangenen niet humaan worden behandeld? de wereld op zijn kop. ik zou zelfs nog pleiten voor een strenger regime ook al zegt Europa dat dit niet mag. ze moeten beseffen dat daar terechtkomen geen lachertje is en je er beter wegblijft. Waarom komen vreemdelingen liever hun straf uitzitten in België dan in hun land van herkomst? lijkt me duidelijk.
En inderdaad de wetgeving moet zo wijzigen dat advocaten geen achterpoortjes mee vinden. Gaan we hiervoor een politieke meerderheid vinden om dit eens grondig aan te pakken? ik betwijfel het.
-
anonymous
Een bestuurlijke aanhouding mag maximum 12 uur duren. Dat is het absolute maximum en wordt in de praktijk nooit gehandhaafd. De aanhouding mag immers nooit langer duren dan strikt noodzakelijk.
Dus als de relletjes ten einde zijn moeten ze ze weer loslaten.
Ze hebben de wetten zodanig gemaakt dat ze altijd in het voordeel zijn van diegenen die aan alles hun voeten vegen.
Een gerechtelijke aanhouding mag maximum 48 uur duren zonder tussenkomst van een rechter. Maar bij dergelijke relletjes zullen er hooguit een aantal gerechtelijk worden aangehouden wanneer ze duidelijke bewijzen hebben tegen dergelijke sujetten.
Deze straatboefjes zien een paar uurtjes in de bak niet als een straf maar als iets waar ze mee kunnen opscheppen. Die liggen daar dus niet wakker van.
Ze kunnen bijvoorbeeld eens beginnen met de faktuur voor de ordehandhaving en de vernielingen door te sturen naar deze voorbeeldige burgers en hun ouders. Niet betalen = deurwaarder aan de deur met inbeslagname van alles wat los en vast zit. Gezien dit schorremorrie meestal in eigen buurt opereert zou ik me ook niet meer bezighouden met herstellingen van bushokjes, fietsenstallingen, straatverlichting, enz. Laat ze maar rondlopen in de rotzooi die ze hebben aangericht.
Dus als de relletjes ten einde zijn moeten ze ze weer loslaten.
Ze hebben de wetten zodanig gemaakt dat ze altijd in het voordeel zijn van diegenen die aan alles hun voeten vegen.
Een gerechtelijke aanhouding mag maximum 48 uur duren zonder tussenkomst van een rechter. Maar bij dergelijke relletjes zullen er hooguit een aantal gerechtelijk worden aangehouden wanneer ze duidelijke bewijzen hebben tegen dergelijke sujetten.
Deze straatboefjes zien een paar uurtjes in de bak niet als een straf maar als iets waar ze mee kunnen opscheppen. Die liggen daar dus niet wakker van.
Ze kunnen bijvoorbeeld eens beginnen met de faktuur voor de ordehandhaving en de vernielingen door te sturen naar deze voorbeeldige burgers en hun ouders. Niet betalen = deurwaarder aan de deur met inbeslagname van alles wat los en vast zit. Gezien dit schorremorrie meestal in eigen buurt opereert zou ik me ook niet meer bezighouden met herstellingen van bushokjes, fietsenstallingen, straatverlichting, enz. Laat ze maar rondlopen in de rotzooi die ze hebben aangericht.
Grappig (of onwetend) hoe je insinueert dat dit veroorzaakt is door NVA, terwijl de overkant dit 30 (50?) jaar heeft laten gebeuren, zeker in Molenbeek, en zij dit land wettelijk zo geconstrueerd hebben dat iedere ingrijpende verandering per definitie onmogelijk is.Lanius schreef: ↑3 januari 2019, 11:02 Ging Jambon Molenbeek trouwens niet opkuisen? Hij is het afgestapt, weggevlucht met zijn partij...
oei, ik insinueer helemaal niets, en het is zeker niet de schuld van de NVA. Heb ik niet beweerd en zal ik nooit beweren. Je moet dringend leren lezen ;-).
Ik insinueer wel dat populistische uitspraken gemakkelijk zijn, zonder dat men in het veld er echt iets aan (wil) doen.
Ik insinueer wel dat populistische uitspraken gemakkelijk zijn, zonder dat men in het veld er echt iets aan (wil) doen.
Het is nochtans eenvoudig, onze betreurde vorst de heilige Baudoin en pater Leman zeiden het reeds 30 jaar geleden: we moeten afstappen van de kanker van het racisme en de dialoog aangaan naar de moslims toe.
Waarop wacht Rood-Groen om Molenbeek binnen te stappen en de dialoog aan te gaan ? Toe !
Waarop wacht Rood-Groen om Molenbeek binnen te stappen en de dialoog aan te gaan ? Toe !
Jouw uitspraak dat Jambon en Francken er niets aan doen is evenzeer populistisch. Zij erven wat de overkant decennia lang heeft laten groeien. Dit duurt evenlang om terug op lossen, als dit al ooit opgelost geraakt, wat extreem onwaarschijnlijk is, zeker met een PS'er als burgemeester.Lanius schreef: ↑3 januari 2019, 14:21 oei, ik insinueer helemaal niets, en het is zeker niet de schuld van de NVA. Heb ik niet beweerd en zal ik nooit beweren. Je moet dringend leren lezen ;-).
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/01/03 ... Ye6bhaK6RA
Je moet ne keer beginnen. Zij zeggen Salaam Aleykum (vrede zij met u), ik zeg saljemaaroverkomen.
Je moet ne keer beginnen. Zij zeggen Salaam Aleykum (vrede zij met u), ik zeg saljemaaroverkomen.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Hij MOCHT niet 'opkuisen' gewoon al omdat hij het woord 'opkuisen' gebruikt had.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!