Demir (NVA) is toch wel heel selectief/discrimerend bij toekenning premie voor water/elektr.factuur ingevolge corona
Re: Demir (NVA) is toch wel heel selectief/discrimerend bij toekenning premie voor water/elektr.factuur ingevolge corona
Inderdaad Ludo. Wij moeten blijven werken (of zouden dat toch moeten doen) en wij kunnen niet meer genieten van promoties in de winkels. Ik krijg niets van steun van de overheid uit en mijn winkelkar is duurder dan gewoonlijk.
Re: Demir (NVA) is toch wel heel selectief/discrimerend bij toekenning premie voor water/elektr.factuur ingevolge corona
Wees blij dat je misschien nog kunt gaan werken.. Er zijn er die het nooit meer kunnen...
Van de steun maatregelen ga je zeker niet rijk worden, is maar een druppeltje
Diegene die niet meer mogen gaan werken, zullen ook minder verlofgeld -13de maand,en iets minder pensioen ontvangen later..
Zageventen. Waarom zo snel jaloers? Zij tevreden dat je het niet nodig hebt.
Ik ben zeker en vast blij dat we nog gezond zijn en nog werk hebben.
Echt geen jaloezie tov degene die nu ziek of werkloos zijn.
Stel me gewoon vragen bij de goed nieuws berichten die imo populistische maatregelen zijn.
Hou mijn hart vast van de gevolgen van deze economische crisis.
Langer werken, minder pensioen, minder netto overhouden, meer belastingen op zowat alles, ...
Maar ik ben gelukkig want ben gezond
Echt geen jaloezie tov degene die nu ziek of werkloos zijn.
Stel me gewoon vragen bij de goed nieuws berichten die imo populistische maatregelen zijn.
Hou mijn hart vast van de gevolgen van deze economische crisis.
Langer werken, minder pensioen, minder netto overhouden, meer belastingen op zowat alles, ...
Maar ik ben gelukkig want ben gezond
Het is ingecalculeerd en gaat geen probleem zijn. Het ging hem om de zoveelste blabla zonder boemboem.platin schreef: ↑23 maart 2020, 09:52 Die 50 € gaat het probleem zijn ?
U weet al sinds vorig jaar dat dit er aan komt.
Bij mezelf is dit toch ingecalculeerd in mijn beschikbaar budget.
Onroerende belasting komt er bij mij aan in Augustus , auto taks in November.
Reserve fonds gebouw in oktober.
En hopelijk stellen ze mijn terug betaling voor mijn inkomsten van 2019 niet uit.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
+1door merlina » Vandaag 11:16
Ze zouden veel beter de mensen in de frontlinie een premie geven, verplegers, winkelbedienden, vrachtwagenbestuurders enz. Deze mensen moeten verplicht blijven werken en krijgen niks nada noppens, met risico voor hun leven (besmetting). Later zullen al deze mensen ook nog moeten bijdragen om de factuur te betalen. Onze politici spelen nu voor sinterklaas om stemmen te ronselen bij de volgende verkiezingen. Ik vind dit zeer oneerlijk wat er nu gebeurt. Sommige bedrijven hebben nu zelfs moeite om open te blijven omdat het personeel (en de vakbonden) perse thuis willen blijven. Velen van jullie zullen het waarschijnlijk niet met mij eens zijn maar geef premies aan zij die willen of MOETEN blijven werken.
Als je op iemands kap wil gaan zitten, zou ik niet de tijdelijk werklozen uitpikken die loonverlies lijden, of zij die moeten blijven werken, maar het onderwijzend personeel dat het beste van beide nu in alle stilte combineert: Die zijn net als bijna 1 miljoen mensen uit de prive momenteel werkloos thuis, maar wel met volle wedde.
In het kader van de solidariteit zou het niet slecht zijn dat zij ook een deel van hun loon tijdelijk inleveren, zodat er meer middelen vrij komen om anderen te helpen....
Heb verhalen van leraren die via een beurtrol om de 2 weken een halve dag naar school moeten voor de opvang, en voor de rest elke ochtend een kwartiertje wat schooltaken uploaden op smartschool om daarna de rest van de dag in hun tuin te werken....
Terwijl thuiswerkende ouders nu het lespakket pogen te combineren met hun eigen werk! 
In het kader van de solidariteit zou het niet slecht zijn dat zij ook een deel van hun loon tijdelijk inleveren, zodat er meer middelen vrij komen om anderen te helpen....
Heb verhalen van leraren die via een beurtrol om de 2 weken een halve dag naar school moeten voor de opvang, en voor de rest elke ochtend een kwartiertje wat schooltaken uploaden op smartschool om daarna de rest van de dag in hun tuin te werken....
Zouden we niet beter, in plaats van over inleveren te spreken, zorgen voor andere taken, tijdelijk?
Diegenen die lesgeven in de verpleegsterscholen kunnen mss wel gaan inspringen in ziekenhuizen of rustoorden?
Andere leerkrachten en eigenlijk iedereen, kunnen gewoon de maatschappij ten goede komen. Ouderen gaan helpen bij hun thuis. Ik bedoel dan niet hun gaan aankleden enzo, maar gewoon boodschappen doen, eens koken, ... .
Ook wel niet vergeten dat vele leerkrachten ook voor hun kinderen moeten zorgen nu deze niet meer naar school kunnen.
Ohja even ter info, ik heb geen kinderen, werk van thuis uit, in de mate van het mogelijk dat ik iets kan doen en ... ik help hier in mijn woonwijk andere mensen zo ver ik kan. Ik ga voor hun naar de apotheker, breng boodschappen mee (alleen maar de bakker, want kom nergens anders) en doe zelfs het gras mee af voor mijn buur wiens tuinman niet meer komt. Hopelijk doet iedereen in de mate van het mogelijk dit ook voor hun naasten.
Diegenen die lesgeven in de verpleegsterscholen kunnen mss wel gaan inspringen in ziekenhuizen of rustoorden?
Andere leerkrachten en eigenlijk iedereen, kunnen gewoon de maatschappij ten goede komen. Ouderen gaan helpen bij hun thuis. Ik bedoel dan niet hun gaan aankleden enzo, maar gewoon boodschappen doen, eens koken, ... .
Ook wel niet vergeten dat vele leerkrachten ook voor hun kinderen moeten zorgen nu deze niet meer naar school kunnen.
Ohja even ter info, ik heb geen kinderen, werk van thuis uit, in de mate van het mogelijk dat ik iets kan doen en ... ik help hier in mijn woonwijk andere mensen zo ver ik kan. Ik ga voor hun naar de apotheker, breng boodschappen mee (alleen maar de bakker, want kom nergens anders) en doe zelfs het gras mee af voor mijn buur wiens tuinman niet meer komt. Hopelijk doet iedereen in de mate van het mogelijk dit ook voor hun naasten.
-
Timoootjex
- Hero Member

- Contacteer:
Voodoo dat is ook de boodschap die ik joachim coens in de zevende dag stilletjes had laten vallen.
Dat de politiek deze coherentie en het meeleven met andere en helpen met anderen ook gaat veranderen. We komen hieruit als een andere maatschappij.
Ik denk dat de politiek dit ook beseft maar nog niet kan uitvoeren.
Maar kunnen de vrijwilligersorganisaties dit coördineren? Dan hoeft nie alles van de overheid af te hangen.
Dat de politiek deze coherentie en het meeleven met andere en helpen met anderen ook gaat veranderen. We komen hieruit als een andere maatschappij.
Ik denk dat de politiek dit ook beseft maar nog niet kan uitvoeren.
Maar kunnen de vrijwilligersorganisaties dit coördineren? Dan hoeft nie alles van de overheid af te hangen.
Hier even een oplijsting van de al genomen maatregelen en wat nog te overwegen (door Wouter Verschelden):
"Interessant om volgen: Hoe ver ga je in het ‘helpen’ van niet-werkenden, terwijl je werkenden ook moet stimuleren?
De federale en Vlaamse regering nemen samen een reeks maatregelen die getroffen mensen helpen:
Tijdelijke werkloosheid voor iedereen die wil, waardoor ze terugvallen op 70 procent van hun loon, maar mét een bijkomende premie van 150 euro.
Een hulppakket voor zelfstandigen van zo’n 1.400 euro per maand.
Alle kredieten die tot september niet meer moeten afgelost worden voor alle werklozen of getroffenen.
Automatisch iets meer dan 200 euro op de rekening gestort van mensen die getroffen worden, om de energiefactuur te betalen.
Vraag is of op die manier niet een beetje ‘overgestimuleerd‘ wordt: er ontstaat in elk geval een spanningsveld tussen zij die nog blijven werken, vaak in stressvolle omgeving op dit moment, en diegenen die met een pakket aan voordelen thuis zitten.
Daarbij lopen de verschillende regeringen elkaar ook wat voor de voeten. ‘Het is maar zeer de vraag of die maatregel van de energie, zomaar 200 euro voor iedereen, echt wel noodzakelijk was’, zo is bij een federaal minister te horen.
Het is hoe dan ook de bekommernis van de zogenaamde ‘Economic Risk Management Group’, die de economische schade van de pandemie moet opvangen: zo veel mogelijk mensen aan het werk te houden, en de economie laten blijven draaien.
Vraag is of er straks geen extra maatregelen gaan komen voor de ‘werkenden’: een risicopremie lijkt voor een pak sectoren niet meteen van de pot gerukt."
"Interessant om volgen: Hoe ver ga je in het ‘helpen’ van niet-werkenden, terwijl je werkenden ook moet stimuleren?
De federale en Vlaamse regering nemen samen een reeks maatregelen die getroffen mensen helpen:
Tijdelijke werkloosheid voor iedereen die wil, waardoor ze terugvallen op 70 procent van hun loon, maar mét een bijkomende premie van 150 euro.
Een hulppakket voor zelfstandigen van zo’n 1.400 euro per maand.
Alle kredieten die tot september niet meer moeten afgelost worden voor alle werklozen of getroffenen.
Automatisch iets meer dan 200 euro op de rekening gestort van mensen die getroffen worden, om de energiefactuur te betalen.
Vraag is of op die manier niet een beetje ‘overgestimuleerd‘ wordt: er ontstaat in elk geval een spanningsveld tussen zij die nog blijven werken, vaak in stressvolle omgeving op dit moment, en diegenen die met een pakket aan voordelen thuis zitten.
Daarbij lopen de verschillende regeringen elkaar ook wat voor de voeten. ‘Het is maar zeer de vraag of die maatregel van de energie, zomaar 200 euro voor iedereen, echt wel noodzakelijk was’, zo is bij een federaal minister te horen.
Het is hoe dan ook de bekommernis van de zogenaamde ‘Economic Risk Management Group’, die de economische schade van de pandemie moet opvangen: zo veel mogelijk mensen aan het werk te houden, en de economie laten blijven draaien.
Vraag is of er straks geen extra maatregelen gaan komen voor de ‘werkenden’: een risicopremie lijkt voor een pak sectoren niet meteen van de pot gerukt."
-
anonymous9
Het betalen van hypotheekleningen is 6 maanden opgeschort voor wie het moeilijk heeft. Maar mogen we ook maatregelen verwachten voor de huurders? Dat die een huuropschorting zouden krijgen?
waarom werd mijn bericht zojuist verwijderd het is nog thans de waarheid
?????
Ik ben verhuurder. Ik heb ook een lening op mijn pand. Ik kan gewoon niet zeggen tegen de bank van, ik betaal later. Dus ja, hopelijk kunnen de huurders deze maand betalen. Of ik zou uitstel moeten krijgen van de onroerende voorheffing.
Ivm die 200 euro, was een populistische maatregel die er idd veel te snel gekomen is. Ze nu nog terugdraaien zal wel niet meer mogelijk zijn. Ze kunnen het wel aan iedereen geven en dan op een ander manier terugnemen, maar gaat niet gebeuren.
Dat de kappers nu buiten de boot vallen is omdat alle maatregelen te snel en te ondoordacht genomen geweest zijn.
Maar ok het is nu zo.
Ik ga hier wel als beter mens uitkomen denk ik.
Ik zie nu dat anderen helpen voldoening geeft. Is wel leuk om iets te kunnen doen voor iemand anders. Zomaar gratuit.
En ja, ik stel me nog egoïstische vragen zoals, wat met de 2e verblijfsbelasting aan zee waar we maanden niet naar toe mogen gaan.
Maar dat is meer uit nieuwsgierigheid als uit echt eigen belang.
Ivm die 200 euro, was een populistische maatregel die er idd veel te snel gekomen is. Ze nu nog terugdraaien zal wel niet meer mogelijk zijn. Ze kunnen het wel aan iedereen geven en dan op een ander manier terugnemen, maar gaat niet gebeuren.
Dat de kappers nu buiten de boot vallen is omdat alle maatregelen te snel en te ondoordacht genomen geweest zijn.
Maar ok het is nu zo.
Ik zie nu dat anderen helpen voldoening geeft. Is wel leuk om iets te kunnen doen voor iemand anders. Zomaar gratuit.
En ja, ik stel me nog egoïstische vragen zoals, wat met de 2e verblijfsbelasting aan zee waar we maanden niet naar toe mogen gaan.
-
fropskottel
- Hero Member

- Contacteer:
Ik zie verscheidene leerkrachten héél veel moeite investeren om nieuwe wegen te zoeken en toch de leerlingen geboeid te houden en iets bij proberen brengen, dikwijls met héél beperkte middelen. Dikwijls weinig video-infrastructuur om maar iets te noemen, of het moet op eigen kosten aangeschaft zijn...inquirer schreef: ↑23 maart 2020, 15:41 Als je op iemands kap wil gaan zitten, zou ik niet de tijdelijk werklozen uitpikken die loonverlies lijden, of zij die moeten blijven werken, maar het onderwijzend personeel dat het beste van beide nu in alle stilte combineert: Die zijn net als bijna 1 miljoen mensen uit de prive momenteel werkloos thuis, maar wel met volle wedde.
Als voorzichtige verhuurder zou U een buffer moeten hebben of voorzien om Uw lening van dat pand te betalen..voodoo schreef: ↑23 maart 2020, 17:09 Ik ben verhuurder. Ik heb ook een lening op mijn pand. Ik kan gewoon niet zeggen tegen de bank van, ik betaal later. Dus ja, hopelijk kunnen de huurders deze maand betalen. Of ik zou uitstel moeten krijgen van de onroerende voorheffing.
Maar ok het is nu zo.
Er kunnen meerdere onstandigheden zijn waarom Uw huurder zijn huurdersverplichting niet nakomt.,als U daarvoor telkens naar de bank zou moeten lopen om uitstel van Uw lening te vragen bent U niet goed bezig.
Als Uw huurder 3 maand achterstaat met betalen kan U naar de vrederechter stappen, na veel geluk kom je er 3 maand later bij, en zal de vredrechter oordelen dat de achterstal mag gespreid of afbetaald mag worden, en hij vanaf volgende maand korrekt zijn huur moet betalen..
Ik heb 25 jaar meerdere panden verhuurt, kan er boeken over schrijven wat ik meegemaakt heb met huurders en de beoordeling van de vrederechter.