gratis griepvaccin 50 plussers
Re: gratis griepvaccin 50 plussers
veel huisartsen zien deze maatregel waarschijnlijk met lede ogen aan. Hoewel zij zogezegd overstelpt worden met werk zijn deze visietjes om een voorschrift te schrijven een lekker bron inkomsten die geen enkele moeite kost. En dan ook nog eens het zetten van het vaccin. 30 seconden werk. ca. 60 Euro voor niks te doen.
De corona crisis is een zege voor de medische sector hoewel zij het natuurlijk anders gaan zeggen. Miljarden aan extra inkomsten. Wie loopt daar uiteindelijk mee weg? En dan krijgen de verpleegsters nog eens een loonsverhoging op de koop toe. waarom? Omdat ze hun werk deden.
Al eens gezien wat een hoofdverpleger binnen haalt iedere maand?
Iedere job heeft goede en slechte kanten maar de medische wereld is de winnaar van deze crisis.
En ja natuurlijk ben je dankbaar als je bent geholpen maar ik ben ook dankbaar als de vuilnisman komt.
De corona crisis is een zege voor de medische sector hoewel zij het natuurlijk anders gaan zeggen. Miljarden aan extra inkomsten. Wie loopt daar uiteindelijk mee weg? En dan krijgen de verpleegsters nog eens een loonsverhoging op de koop toe. waarom? Omdat ze hun werk deden.
Iedere job heeft goede en slechte kanten maar de medische wereld is de winnaar van deze crisis.
En ja natuurlijk ben je dankbaar als je bent geholpen maar ik ben ook dankbaar als de vuilnisman komt.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
-
anonymous9
Geef daar eens een concreet cijfer van? Met dezelfde soort studies in een andere richting en zwaarte van het beroep kan men heel wat meer verdienen.
De dochter van mijn partner, verpleegkundige, heeft zelf gevraagd om op de Intensive Care van een Covid-19 afdeling te mogen staan. Ze had net zo goed op een gemakkelijkere dienst kunnen blijven. Ze kiest daar uit idealisme voor. Ze is na elke shift doodop. Ze riskeert haar leven.
Is dat gewoon haar werk doen? Kun jij mij eens zeggen of je ooit iets gelijkaardigs in je beroepsleven hebt gedaan?
Pure jaloezie. Weet je hoe hard die normaal al moeten werken en hoe overwerkt die nu zijn? Dat is wat anders dan een ambtenaar die van negen tot vijf aan zijn bureau zit.
daar gaan we weer. Ik ben jaloers. Voor wat? Ik verdien meer dan genoeg.
Als je kiest om verpleger te zijn ken je toch de gevolgen? Iets graag doen en dan klagen? Dat is zoals de politieman die tegen geweld is of de brandweerman die bang is van vuur.
Trouwens er zijn veel verpleegsters met een "gewoon" leven. Ze werken niet allemaal op spoed.
Ik zou het niet graag doen; chapeau voor zij die dat wel willen en ik heb er respect voor maar je moet niet meer respect vragen dan een ander.
Als je kiest om verpleger te zijn ken je toch de gevolgen? Iets graag doen en dan klagen? Dat is zoals de politieman die tegen geweld is of de brandweerman die bang is van vuur.
Trouwens er zijn veel verpleegsters met een "gewoon" leven. Ze werken niet allemaal op spoed.
Ik zou het niet graag doen; chapeau voor zij die dat wel willen en ik heb er respect voor maar je moet niet meer respect vragen dan een ander.
Het is niet omdat ze ervoor gekozen hebben en het graag doen dat ze niet beloond moeten worden. De tijd van de zusterkes die uit idealisme en zonder iets terug te vragen de zieken verzorgden is voorbij.
HallucinantLukske schreef: ↑16 oktober 2020, 12:09 veel huisartsen zien deze maatregel waarschijnlijk met lede ogen aan. Hoewel zij zogezegd overstelpt worden met werk zijn deze visietjes om een voorschrift te schrijven een lekker bron inkomsten die geen enkele moeite kost. En dan ook nog eens het zetten van het vaccin. 30 seconden werk. ca. 60 Euro voor niks te doen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
akkoord maar is de medische wereld dan onderbetaald?
https://www.jobat.be/nl/art/het-loon-va ... euro-bruto
Volgens mij krijgen ze geen loon in verhouding tot het werk dat ze presteren, de verantwoordelijkheid die ze hebben, het medisch risico dat ze lopen en de dienst die ze aan de maatschappij verlenen. Verder ga ik er niet over discussiëren.
Een startende verpleegkundige heeft 2300€ bruto, daarvoor moet ze een bachelorsdiploma hebben en 4 jaar studeren. Die loonsverhoging waar onze ministers zo mee uitgepakt hebben, is gewoon de verdere uitrol van het ific loonbarema dat ons Maggie De Block ingevoerd heeft maar waarvoor ze toen eigenlijk geen centen genoeg had. VEEL verpleegkundigen gaan 0,0 euro opslag krijgen. Er was ook een cheque voor restaurantbezoek beloofd maar tot op heden is er ook nog niets van in huis gekomen. De centen zijn op maar allee ons Maggie is toen toch eens in beeld geweest he
. In deze coronatijden kan je ook niet zomaar na uw 8 uurkes werken naar huis he, als er plots veel patienten aankomen mag je langer blijven 1u of 2u of soms nog langer (personeels tekort remember)
Laag loon: dat is een oud zeer. Remember de Witte woede van 30 jaar geleden.
Wat is gebleken tijdens de lockdown ?
Diegenen die moesten blijven werken, m.a.w. de "essentiële" beroepen zijn de minste betaalden ... wie moest blijven werken ? : verplegers, poetsdiensten, vuilnismannen, winkelmedewerkers in warenhuizen, buschauffeurs, ...
Wie kon thuis de "veiligheid" opzoeken ? Inderdaad, de bestbetaalden ...
En wat kregen de essentiële beroepen ? Inderdaad, een applausje voor een paar weken ... of ze dit deze keer nog zullen krijgen is maar de vraag ...
Diegenen die moesten blijven werken, m.a.w. de "essentiële" beroepen zijn de minste betaalden ... wie moest blijven werken ? : verplegers, poetsdiensten, vuilnismannen, winkelmedewerkers in warenhuizen, buschauffeurs, ...
Wie kon thuis de "veiligheid" opzoeken ? Inderdaad, de bestbetaalden ...
En wat kregen de essentiële beroepen ? Inderdaad, een applausje voor een paar weken ... of ze dit deze keer nog zullen krijgen is maar de vraag ...
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Op zich zeker een mooi loon maar ik denk persoonlijk dat jouw diensthoofd een mooier loon heeft en geen weekends of nachtshiften moet presteren?Lukske schreef: ↑16 oktober 2020, 13:06akkoord maar is de medische wereld dan onderbetaald?
https://www.jobat.be/nl/art/het-loon-va ... euro-bruto
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!