Discussie over breuken, delingen en procenten
TIP
Re: Discussie over breuken, delingen en procenten
Is niet juist B7H4 7% x 400 = 0B7H4long schreef: ↑21 april 2022, 06:48Even iets checken.
Een van de basiswetten is 'commutativiteit van de optelling en de vermenigvuldiging.
A+B=B+A en
AxB=BxA
Uit bovenstaande lijk ik op te maken dat jij een ander resultaat zou krijgen voor de volgende 2
7% x 400 en 400 x 7%
(Voor de duidelijkheid de oplossing van beide is 28)
Ook 400% × 7 en 7 x 400% hebben dezelfde oplossing
400 x 7 % =28
7% x 400 wordt gewoonlijk geschreven als 7% van 400 = 28.
als je schrijft 10 % is de referentie waarde 0,1BeireBierblik schreef: ↑21 april 2022, 09:36 Ik hoop dat nu eindelijk een admin mijn bericht goedkeurt, want ik probeer bij te dragen aan deze discussie, maar mijn berichten worden maar niet goedgekeurd.
Het probleem is dat lop steeds blijft uitgaan van "een rekening met nul euro op". Als je iets vermenigvuldigt met nul, is het resultaat natuurlijk nul. Tien procent van nul = 10 % * 0 = 0,1 * 0 = 0.
Maar als je gewoon schrijft 10 % dan heeft dat wel degelijk een waarde. Het is 10 * 1/100 = 0,1.
Als je schrijft
10 % x 400 of iet anders heb je een bron nodig jullie gaan ervanuit dat deze bron 0,1 is door die 10 % die er staat !
Dat is niet juist er is geen bron in dit geval daarom dat alleen een oude rekenmachine het correcte antwoord geeft namelijk 0 .
Jullie zijn allemaal mis geen bron is geen waarde .
-
BeireBierblik
- Newbie

- Contacteer:
Sorry Yaris, 10 % = 10 / 100 = 0,1. Dat zal 100% van de wiskundigen je kunnen bevestigen.
-
BeireBierblik
- Newbie

- Contacteer:
@ lop: je uitleg is wiskundig gezien volledig naast de kwestie. Een "bron" is geen wiskundig relevante term. Als je 10 % van iets neemt, dan vermenigvuldig je het met dat getal. 10 % van 1000 = 10/100 * 1000 = 0,1 * 1000 = 100
Over wiskunde kun je geen mening hebben, het klopt of het klopt niet.
En wat jij hier beweert klopt van geen kanten.
Ik denk dat we hier een historisch moment meemaken; een einstein-moment.
Het lijkt dat de universele wet A x B = B x A naar de prullemand kan verwezen worden.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Nee. 10% = tien honderdste , niet 10 gedeeld door honderd.BeireBierblik schreef: ↑21 april 2022, 14:46 Sorry Yaris, 10 % = 10 / 100 = 0,1. Dat zal 100% van de wiskundigen je kunnen bevestigen.
Klopt niet ook waar heb jij ooit het woordje van gezienBeireBierblik schreef: ↑21 april 2022, 14:49 @ lop: je uitleg is wiskundig gezien volledig naast de kwestie. Een "bron" is geen wiskundig relevante term. Als je 10 % van iets neemt, dan vermenigvuldig je het met dat getal. 10 % van 1000 = 10/100 * 1000 = 0,1 * 1000 = 100
10 % x 1000 is niet hetzelfde als 10 % van 1000
De eerste heeft geen bron waarde = 0
De 2 de heeft 1000 als bron !
eerlijk gezegd, ik gebruik die berekening vaak op mijn werk, en als het klopt wat lop zegt, heb ik me in het verleden voor toch wel gemakkelijk 500 miljoen € misrekent in mijn berekeningen.
Dus ik hoop dat hij geen gelijk heeft, anders moet ik vrezen voor mijn job
Ik heb echter wel nog geen klachten ontvangen, dus het moet zijn dat ze geen half miljard € missen.
Dus ik hoop dat hij geen gelijk heeft, anders moet ik vrezen voor mijn job
Ik heb echter wel nog geen klachten ontvangen, dus het moet zijn dat ze geen half miljard € missen.
Inderdaad Yaris .Yaris schreef: ↑21 april 2022, 14:51Nee. 10% = tien honderdste , niet 10 gedeeld door honderd.BeireBierblik schreef: ↑21 april 2022, 14:46 Sorry Yaris, 10 % = 10 / 100 = 0,1. Dat zal 100% van de wiskundigen je kunnen bevestigen.
Geen breuk !
zelfde dat 1 honderdste hiervan 0,1% is
-
VLblokpate
- Verbannen Gebruiker

Nee. Als je het in woorden zegt, dan zeg je: 7% van 400. Als je het schrijft als wiskundige formule, dan is het 7% x 400.
Net zoals je bijvoorbeeld zegt in woorden: het kwadraat van 2, en als wiskundige formule geformuleerd 2**2 (of op de gewone manier met een suffix).
Al eens geprobeerd om in woorden een stelling uit geavanceerde wiskunde uit te drukken? Niet simpel om het te doen. Compleet onmogelijk om het helemaal correct en volledig te doen.
Men heeft de wiskundige taal uitgevonden om op een éénduidige wijze een wiskundige waarheid neer te schrijven.
Zelfs de Russen en de Ukrainers zijn het eens over de waarheid van een wiskundige formule, voor zover ze bewezen is, of als axioma aanvaard wordt.
Enkel Lop leeft in een wereld waar wiskundige formules een andere betekenis hebben.
Blijkbaar heeft Lop een nieuw zieltje gevonden in jouw persoon. Misschien een nieuwe religie beginnen: de Kerk van het Absolute Percent. Het Absolute Percent is de allerhoogste en Lop is zijn profeet.
Laatst gewijzigd door VLblokpate op 21 april 2022, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Seriously?
De inflatie is 8%.
De intrestvoet van deze belegging is 0,11%.
De helling van deze heuvel is gemiddeld 7%.
...
Als je wil berekenen hoeveel meter je stijgt op een helling vermeningvuldig je de hellingsgraad met de lengte van helling; bvb 7% x 400m = 28 m
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
-
BeireBierblik
- Newbie

- Contacteer:
Tien honderdste = tien gedeeld door honderd = 0,1Yaris schreef: ↑21 april 2022, 14:51Nee. 10% = tien honderdste , niet 10 gedeeld door honderd.BeireBierblik schreef: ↑21 april 2022, 14:46 Sorry Yaris, 10 % = 10 / 100 = 0,1. Dat zal 100% van de wiskundigen je kunnen bevestigen.
Als je een wiskundige vindt die dit tegenspreekt, betaal ik je een miljoen.