Afspraak autokeuring gemist
- VincentVega
- Hero Member

Re: Afspraak autokeuring gemist
Het is niet enkel bij "de Vlaming" dat het probleem zit. Op het nieuws deze middag zegden ze dat er een grote toeloop is vanuit Brussel en Wallonië omdat je daar enkel op afspraak kan langskomen.VLblokpate schreef: ↑5 augustus 2022, 12:05 Maar neen, de Vlaming (want alleen daar bestaat het probleem) gaat liever 8u aanschuiven.
Schoonheid en lelijkheid liggen dichter bij elkaar dan je denkt
- VincentVega
- Hero Member

Dat zal de moeilijkste worden om te realiseren
Schoonheid en lelijkheid liggen dichter bij elkaar dan je denkt
-
VLblokpate
- Verbannen Gebruiker

Ze zullen gehoord hebben dat in Vlaanderen alles beter gaatVincentVega schreef: ↑5 augustus 2022, 13:53 er een grote toeloop is vanuit Brussel en Wallonië omdat je daar enkel op afspraak kan langskomen.
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

Wil je eens stoppen met reclame maken? Het is hier al druk genoeg.VLblokpate schreef: ↑5 augustus 2022, 13:59Ze zullen gehoord hebben dat in Vlaanderen alles beter gaat
Volgens de Vlaminghatende gazet leswaar komen de Broekzelenaars massaal naar Vlaanderen:
Immobilier: 45.000 Bruxellois ont quitté la capitale pour la Flandre et la Wallonie
Bruxelles a connu en 2021 un exode de près de 45.000 de ses habitants, vers les deux autres régions du pays. La Flandre est d’abord plébiscitée par une majorité des Bruxellois, suivie de la Wallonie qui a vu 16.704 habitants y poser leurs valises.
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 5 augustus 2022, 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
VLblokpate
- Verbannen Gebruiker

Alleen op afspraak is genoeg. Meer regels zijn niet nodig: maakt het alleen maar moeilijker en je mag toch op gezond verstand rekenen. En je kunt dat toch niet controleren. "Ja, maar, ik ben net verhuisd"VincentVega schreef: ↑5 augustus 2022, 13:51 Enkele denkpistes:
- alleen nog op afspraak;
- geen vrije keuze meer maar enkel het keuringscentrum van jouw regio;
- alleen nog in de jouw toegewezen periode (voor periodieke keuringen);
- ...
Trouwens als iedereen overal kan boeken, wordt de totale capaciteit optimaal gebruikt.
Als er nu plots capaciteit te kort is, terwijl vroeger alles wel goed kon, kan alleen maar liggen aan het feit dat velen veel te lang gewacht hebben om te boeken.
Waarschijnlijk hebben ze de voorbije maanden met hun vingers zitten draaien in de stations, en nu wil plots iedereen op zelfde moment.
En nog eens, als je te laat bent kost dat 4 of 5 euro.
Maar de Vlaming, Brusselaar en Waal schuift liever 8u aan.
Zeg dan nog eens dat niets hen verbindt
-
VLblokpate
- Verbannen Gebruiker

De hele wereld weet dat het in Vlaanderen goed toeven is. Eindelijk is het nieuws tot in Brussels doorgedrongenCarpeNoctem schreef: ↑5 augustus 2022, 14:03
Volgens de Vlaminghatende krant leswaar komen de Broekzelenaars massaal naar Vlaanderen
Als er hier 1 dwaas is, ben jij het wel ...VLblokpate schreef: ↑5 augustus 2022, 12:05 Hoe dwaas kan men zijn. Vandaag zonder afspraak naar een keuringsstation terwijl het gisteren al chaos was.
Aan het systeem van dwaasheid kun je niets veranderen. Gezond verstand kun je niet verschaffen, ter beschikking stellen.
Als je niet op tijd kunt gaan via een reservering, ga dan te laat. Kost je misschien 4 of 5 euro. Maar neen, de Vlaming (want alleen daar bestaat het probleem) gaat liever 8u aanschuiven.
4° TOESLAG voor een laattijdige volledige keuring van een voertuig :
- in de eerste maand : € 8,80
- tijdens de tweede en derde maand : € 12,60
- tijdens de vierde, vijfde en zesde maand : € 18,80
- na de zesde maand : € 31,40
https://www.autoveiligheid.be/sites/def ... k_2022.pdf
Maar hier stopt het niet:
Als de politie je tegenhoudt, en je hebt geluk, kom je er vanaf met een boete van 80(?) euro;
Heb je pech mag je naar de politierechtbank, ook min 80 euro, maar daar komen afaik nog een hoop (gerechts)kosten bij.
Bij ongeval mag jij aan je verzekering bewijzen dat er geen oorzakelijk verband is tussen het ongeval en de technische staat van je voertuig.
-
VLblokpate
- Verbannen Gebruiker

Neen want je kunt de toeslag terugvorderen (en al de rest vervalt dan ook) bij overmacht. De Vlaamse overheid die er niet in slaagt fatsoenlijke keuringsdienst te organiseren, is overmacht.
Chaos alom, met files tot op de autostrade: wat een geknoei.
Maar ik blijf erbij: wie gezond verstand heeft, doet alles goed op tijd.
Maar dus voor 20% dwazen zonder gezond verstand is het chaos en dus overmacht.
Bij een betwisting kan je trouwens aantonen dat je auto technisch in orde is door een bewijs van de garage voor te leggen, bvb regelmatig onderhoud, of een of andere recente factuur waar op staat "nazicht" ofzo.
Overigens, mocht blijken dat een technisch defect de oorzaak is van een ongeval, dan heb je geluk. Want anders ben je zelf de oorzaak.
Overigens, mocht blijken dat een technisch defect de oorzaak is van een ongeval, dan heb je geluk. Want anders ben je zelf de oorzaak.
"You need to buy the umbrella before it starts to rain."
Da's het 1e dat ik hierover hoor/lees. Van die terugvordering dus. Heb je een bron?VLblokpate schreef: ↑5 augustus 2022, 15:09Neen want je kunt de toeslag terugvorderen (en al de rest vervalt dan ook) bij overmacht. De Vlaamse overheid die er niet in slaagt fatsoenlijke keuringsdienst te organiseren, is overmacht.
Goh ja, maar wat is het nut van die uitnodigingskaart dan ?Chaos alom, met files tot op de autostrade: wat een geknoei.
Maar ik blijf erbij: wie gezond verstand heeft, doet alles goed op tijd.
Ik ga ook vo'o'r ik die uitnodigingskaart krijg, en ja, ik krijg die dan toch ook nog eens in de bus ...
Maar eigenlijk reageerde ik op jouw "Als je niet op tijd kunt gaan via een reservering, ga dan te laat. Kost je misschien 4 of 5 euro. Maar neen, de Vlaming (want alleen daar bestaat het probleem) gaat liever 8u aanschuiven."
-
VLblokpate
- Verbannen Gebruiker

Is een algemeen juridisch principe. Zeer handig
Strikt genomen is het een herinneringskaaart want je moet dat uit jezelf weten (ze sturen ook geen brief om je uit te nodigen om 50 km/u te rijden in bebouwde kom als er geen andere snelheidsbeperkingen aangeduid staan).
Goh ja, maar wat is het nut van die uitnodigingskaart dan ?
Ik ga ook vo'o'r ik die uitnodigingskaart krijg, en ja, ik krijg die dan toch ook nog eens in de bus ...
Maar als die zo laat verstuurd wordt dat je niet meer op tijd een afspraak kunt maken, dan is dat overmacht door ongelooflijk geknoei van de Vlaamse Overheid.
Ja, ik heb me vergist. Het is eigenlijk 0€ want overmacht. Vlaming staat dus voor 0€ 8u aan te schuiven.Maar eigenlijk reageerde ik op jouw "Als je niet op tijd kunt gaan via een reservering, ga dan te laat. Kost je misschien 4 of 5 euro. Maar neen, de Vlaming (want alleen daar bestaat het probleem) gaat liever 8u aanschuiven."
Ja, ik heb me vergist. Het is eigenlijk 0€ want overmacht. Vlaming staat dus voor 0€ 8u aan te schuiven.
[/quote]
@VLblokpate /////////// Als je niet betaald aan het loket krijg je de dokumenten niet terug, mag je nog zoveel van uwen tak maken dat het overmacht is.. Das lachen geblazen.. Woehaaaa...
[/quote]
@VLblokpate /////////// Als je niet betaald aan het loket krijg je de dokumenten niet terug, mag je nog zoveel van uwen tak maken dat het overmacht is.. Das lachen geblazen.. Woehaaaa...
-
VLblokpate
- Verbannen Gebruiker

Het kernwoord was "terugvorderen"
VLblokpate schreef: ↑5 augustus 2022, 15:09 Neen want je kunt de toeslag terugvorderen (en al de rest vervalt dan ook) bij overmacht. De Vlaamse overheid die er niet in slaagt fatsoenlijke keuringsdienst te organiseren, is overmacht.
Chaos alom, met files tot op de autostrade: wat een geknoei.
Ik zou dat inderdaad een prachtige precedent vinden.
Maar het tegenargument is nog steeds: je kan op tijd zijn. Je moet alleen 8 uur aanschuiven.
Maar het tegenargument is nog steeds: je kan op tijd zijn. Je moet alleen 8 uur aanschuiven.