Interessant ??? Carmignac patrimoine via Argenta
TIP
Interessant ??? Carmignac patrimoine via Argenta
Argenta werkt inmiddels samen met de onafhankelijke vermogensbeheerder Carmignac. Het fonds (carmignac patrimoine) heeft de laatste 20 jaar, 17 positieve jaren gekend. De prestatie op lange termijn is verbazingwekkend te noemen. Men streeft naar een absoluut en regelmatig rendement.
Wat betekent dit voor u ?
Dit fonds belegt actief in aandelen(50 %), obligaties en cash(50%) op zo’n manier dat in de goede tijden u van de beurs geniet en in slechte tijden beschermd wordt door indekkingen en cash. Carmignac patr heeft sinds 19 jaar een gemiddeld jaarlijks rendement behaald van 9,38 % tegenover 4,60 % voor zijn referentie-index. Een beleggingshorizon van min 3 jaar wordt aanbevolen.
Morningstar beloonde dit fonds dan ook herhaaldelijk met een maximale score van vijf sterren voor zijn uitstekend beheer, zowel op korte als lange termijn.
Wat betekent dit werkelijk voor u ?
In dit fonds kan u met een gerust hart op elke moment instappen, dat heeft het verleden bewezen. Wilt u ook uw gelden rustig laten groeien zonder elke dag de krant of het internet te moeten raadplegen ?
U kan steeds op kantoor verdere inlichtingen inwinnen over dit fantastisch product !
Lijkt me niet slecht op het eerste zicht ??
Wat betekent dit voor u ?
Dit fonds belegt actief in aandelen(50 %), obligaties en cash(50%) op zo’n manier dat in de goede tijden u van de beurs geniet en in slechte tijden beschermd wordt door indekkingen en cash. Carmignac patr heeft sinds 19 jaar een gemiddeld jaarlijks rendement behaald van 9,38 % tegenover 4,60 % voor zijn referentie-index. Een beleggingshorizon van min 3 jaar wordt aanbevolen.
Morningstar beloonde dit fonds dan ook herhaaldelijk met een maximale score van vijf sterren voor zijn uitstekend beheer, zowel op korte als lange termijn.
Wat betekent dit werkelijk voor u ?
In dit fonds kan u met een gerust hart op elke moment instappen, dat heeft het verleden bewezen. Wilt u ook uw gelden rustig laten groeien zonder elke dag de krant of het internet te moeten raadplegen ?
U kan steeds op kantoor verdere inlichtingen inwinnen over dit fantastisch product !
Lijkt me niet slecht op het eerste zicht ??
-
dollar
Re: Interessant ??? Carmignac patrimoine via Argenta
carmignac patrimoine kun je aankopen bij deutsche bank en keytrade aan nul instapkosten wel is het zo dat in belgie roerende voorheffing betaalt dient te worden op het deel obligaties voor fondsen met meer dan 40 % obligaties
heb dit fonds ook in portefeulle en is het enige die crisis totnogtoe doorstaan heeft
heb dit fonds ook in portefeulle en is het enige die crisis totnogtoe doorstaan heeft
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Hoe gaat dat dan in zijn werk met die 15% RV bij dit fonds ??
-
Adbie
en kost bij DB een effectenrekening geen €50/25 / year?
Je moet 25% betalen op het dividendgedeelte (jaarlijks) en 15% op het intrestgedeelte (bij verkoop). Carmginac houdt dit echter niet voor jou af, maar je moet dit zelf doen.karine schreef: Hoe gaat dat dan in zijn werk met die 15% RV bij dit fonds ??
Op hun website is er een calculator dit je hierbij moet helpen.
Heeft iemand dit ooit al gedaan, want de practische details zijn me onduidelijk. Ik veronderstel dat de aan te geven bedragen op deel II van de belastingaangifte, vak XIV (inkomsten van kapitalen en roerende goederen) moeten ingevuld worden ?
- firestarter87
- Jr. Member

- Contacteer:
Ik weet dat deze topic al wat oud is maar wou toch nog even reageren.
Vind de aangifte van patrimoine ook ronduit vervelend en kan ook nergens meer informatie vinden over hoe dit juist in zijn werk gaat met de berekening (buiten de calculator op carmignac.be) en dit is voor mij het grootste minpunt aan dit fonds en tot nu toe ook het enige wat mij tegenhoud om hierin te belegggen.
Nu is er echter bij Argenta een Tak23 verzekering 'Argenta Fund Plan Patrimoine'. Argenta Fund Plan Patrimoine belegt voor 100 % in deelbewijzen van het beleggingsfonds naar Frans recht Carmignac Patrimoine A (kapitalisatieaandelen). http://www.argenta.be/nl/Images/Infofiche%20Patrimoine_tcm55-12905.pdf
Geen in- of uitstapkosten, beheerskosten 0,75% en geen afkoopvergoeding. Wel is er als ik mij niet vergis de 1,1% taks bij instap of vergis ik mij?
Wat denken jullie, is dit een waardig alternatief om die vervelende aangifte te ontsnappen?
Vind de aangifte van patrimoine ook ronduit vervelend en kan ook nergens meer informatie vinden over hoe dit juist in zijn werk gaat met de berekening (buiten de calculator op carmignac.be) en dit is voor mij het grootste minpunt aan dit fonds en tot nu toe ook het enige wat mij tegenhoud om hierin te belegggen.
Nu is er echter bij Argenta een Tak23 verzekering 'Argenta Fund Plan Patrimoine'. Argenta Fund Plan Patrimoine belegt voor 100 % in deelbewijzen van het beleggingsfonds naar Frans recht Carmignac Patrimoine A (kapitalisatieaandelen). http://www.argenta.be/nl/Images/Infofiche%20Patrimoine_tcm55-12905.pdf
Geen in- of uitstapkosten, beheerskosten 0,75% en geen afkoopvergoeding. Wel is er als ik mij niet vergis de 1,1% taks bij instap of vergis ik mij?
Wat denken jullie, is dit een waardig alternatief om die vervelende aangifte te ontsnappen?
idd 1.1% taks bij instap 
dit staat vermeld als je de link opent en leest
"Taks van 1,1 % op deze inleg is verschuldigd indien de
verzekeringnemer een natuurlijke persoon is die in België
woont"
dit staat vermeld als je de link opent en leest
"Taks van 1,1 % op deze inleg is verschuldigd indien de
verzekeringnemer een natuurlijke persoon is die in België
woont"
Als je patrimoine koopt bij argenta geven ze je een bewijsje van hoeveel je moet aangeven, moet je dus niets meer zelf berekenen.firestarter87 schreef: Ik weet dat deze topic al wat oud is maar wou toch nog even reageren.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
MI is het 15% op de VOLLEDIGE meerwaarde van het fonds (ingeval meer dan 40% van het fonds uit renteopbrengend spul bestaat. zie link in bijlage, die 15% zou in casu door Rabobank.be zelf worden ingehoudenrobokat schreef:Je moet 25% betalen op het dividendgedeelte (jaarlijks) en 15% op het intrestgedeelte (bij verkoop). Carmginac houdt dit echter niet voor jou af, maar je moet dit zelf doen.karine schreef: Hoe gaat dat dan in zijn werk met die 15% RV bij dit fonds ??
Op hun website is er een calculator dit je hierbij moet helpen.
Heeft iemand dit ooit al gedaan, want de practische details zijn me onduidelijk. Ik veronderstel dat de aan te geven bedragen op deel II van de belastingaangifte, vak XIV (inkomsten van kapitalen en roerende goederen) moeten ingevuld worden ?
https://www.spaargids.be/sparen/forum/h ... 093#p53093
Laatst gewijzigd door paul op 8 november 2009, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Lijkt me toch een ingewikkeld geval .
Misschien meest betrouwbare info te vinden op de site van www.carmignac.be
http://www.carmignac.be/indexbe_du.htm
Het komt er dus op neer dat je
- jaarlijks 25% op het dividendgedeelte dient aan te geven in de aangifte in de personenbelasting( te berekenen met de calculator)
- bij de verkoop zou er dan een roerende voorheffing ingehouden worden door de Belgische bank ( waar je je effectenportefeuille met de Carmignac hebt)
van 15% op het intrestgedeelte en 15% op de meerwaarde van obligatiegedeelte.
N.B. Nochtans zou je volgens het eerste blad van de powerpointpresentatie ( principe) ook jaarlijks je intresten moeten aangeven. Dit blijkt niet meer uit het tweede blad. Bovendien zie je in de calculator op hun site enkel het jaarlijkse dividendgedeelte.
Dit geldt NIET voor een dakfonds dat gekoppeld is aan Carmignac-Gestion fondsen . Waarschijnlijk interessanter om zo'n dakfonds te kopen dan rechtstreeks in het Carmignac Gemeenschappelijk beleggingsfonds te beleggen (fiscaal voordeliger en minder ingewikkeld).
Misschien meest betrouwbare info te vinden op de site van www.carmignac.be
http://www.carmignac.be/indexbe_du.htm
Het komt er dus op neer dat je
- jaarlijks 25% op het dividendgedeelte dient aan te geven in de aangifte in de personenbelasting( te berekenen met de calculator)
- bij de verkoop zou er dan een roerende voorheffing ingehouden worden door de Belgische bank ( waar je je effectenportefeuille met de Carmignac hebt)
van 15% op het intrestgedeelte en 15% op de meerwaarde van obligatiegedeelte.
N.B. Nochtans zou je volgens het eerste blad van de powerpointpresentatie ( principe) ook jaarlijks je intresten moeten aangeven. Dit blijkt niet meer uit het tweede blad. Bovendien zie je in de calculator op hun site enkel het jaarlijkse dividendgedeelte.
Dit geldt NIET voor een dakfonds dat gekoppeld is aan Carmignac-Gestion fondsen . Waarschijnlijk interessanter om zo'n dakfonds te kopen dan rechtstreeks in het Carmignac Gemeenschappelijk beleggingsfonds te beleggen (fiscaal voordeliger en minder ingewikkeld).
juist maar dan betaal je weer extra beheerskosten bovenop die van carmignac (en die zijn ook al niet mis)elewout schreef: Dit geldt NIET voor een dakfonds dat gekoppeld is aan Carmignac-Gestion fondsen . Waarschijnlijk interessanter om zo'n dakfonds te kopen dan rechtstreeks in het Carmignac Gemeenschappelijk beleggingsfonds te beleggen (fiscaal voordeliger en minder ingewikkeld).
- firestarter87
- Jr. Member

- Contacteer:
ahzo is goed om weten, maarja dan zijn er weer de instapkosten van 2% bij argenta :-)cp1234 schreef:Als je patrimoine koopt bij argenta geven ze je een bewijsje van hoeveel je moet aangeven, moet je dus niets meer zelf berekenen.firestarter87 schreef: Ik weet dat deze topic al wat oud is maar wou toch nog even reageren.