De Beurs vandaag part 2
TIP
Re: De Beurs vandaag part 2
Het zal aan mij liggen. Het kan toch niet waar zijn ? Weeraleens de financiele sector. Hebben ze dan niets geleerd met 2008 ?
En het spookbeeld van de reddingen van de banken tijdens het weekend duikt weer op.
En het spookbeeld van de reddingen van de banken tijdens het weekend duikt weer op.
Uiteraard ben ik naar school geweest. Jiij toch ook hoop ik ?bryanv schreef: ↑17 oktober 2025, 12:46Man man, lees je zelf wel wat je hier allemaal schrijft?"de dieperik", "beurscrash", ..
We zijn sinds 1 april vanaf het laagste punt met meer dan 30% gestegen in een wereldwijde tracker. Een gezonde correctie als je het mij vraagt. Dan heb ik het nog niet over de S&P of de NDQ die +50% gegenereert geeft in die periode! S&P YTD op dit moment 12%. Ja, dat ziet er inderdaad uit als een slecht jaar gezien de geopolitieke spanningen.![]()
We zakken met een wereldwijde tracker even 2%, als het al zoveel is/zal zijn om de week mee af te sluiten en mr. doemprofeet toetert weer voor een beurscrash. Wat is uw probleem toch? Kan je niet even rationeel nadenken? Je bent toch naar school geweest of niet?
Al weken claimen Warren Buffet, Jamie Dimon et al dat het gaat crashen. Dit zijn in uw ogen waarschijnlijk lichtgewichten.
Maar om te crashen heb je een trigger nodig.
En laat nu gisteren op Reuters en CNBC de trigger te zijn opgedoken: dubieuze leningen en kredieten. Weeral eens. De geschiedenis herhaalt zich.
En laat nu vandaag EU alweer in de klappen delen.
Mijn advies: vraag Johan eens wat hij er van denkt hé. Dan heb je een second opinium. Johan heeft vandaag zijn Directiecomité samengeroepen om uit te vissen hoe groot zijn blootstelling is.
D'er zijn toch wat vreemde zaken aan de gang. Goud, inderdaad, 't gaat erg snel nu.
En crypto, nog altijd gebakken lucht, maar nu toch weer eventjes wat minder geïnflateerd.
En dan heb je nog AI. Om niet te ver van huis te zoeken, ASML neemt een Ai bedrijfje over en spurt van 6 naar 900.
'k Vraag me af of die cryptobeleggers ook in aandelen zitten, en daar hun verliezen gaan compenseren door aandelen te verkopen. Die VS banken, lijkt me randnieuws. Er gaan er daar nog volgen, rurale staten met veel boerenleningen. Gewone gang van zaken.
En last but not least, olie dondert naar beneden.
Het R-woord komt terug in beeld.
En crypto, nog altijd gebakken lucht, maar nu toch weer eventjes wat minder geïnflateerd.
En dan heb je nog AI. Om niet te ver van huis te zoeken, ASML neemt een Ai bedrijfje over en spurt van 6 naar 900.
'k Vraag me af of die cryptobeleggers ook in aandelen zitten, en daar hun verliezen gaan compenseren door aandelen te verkopen. Die VS banken, lijkt me randnieuws. Er gaan er daar nog volgen, rurale staten met veel boerenleningen. Gewone gang van zaken.
En last but not least, olie dondert naar beneden.
Het R-woord komt terug in beeld.
- KleineSpaarder
- Hero Member

- Contacteer:
Door de perikelen heb ik zin gekregen om vanavond nog eens naar de film "The Big Short" te kijken
Trumps MAGA = MAPA: Make Americans Poor Again
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
https://www.reddit.com/r/nederlands/comments/1itue3l/een_overzicht_voor_het_boycotten_van_amerikaanse/
-
the_bishop
- Sr. Member

- Contacteer:
Ge leest soms wat op beleggersfora hé bryanbryanv schreef: ↑17 oktober 2025, 12:46Man man, lees je zelf wel wat je hier allemaal schrijft?"de dieperik", "beurscrash", ..
We zijn sinds 1 april vanaf het laagste punt met meer dan 30% gestegen in een wereldwijde tracker. Een gezonde correctie als je het mij vraagt. Dan heb ik het nog niet over de S&P of de NDQ die +50% gegenereert geeft in die periode! S&P YTD op dit moment 12%. Ja, dat ziet er inderdaad uit als een slecht jaar gezien de geopolitieke spanningen.![]()
Een van de beste halfjaren ooit achter de rug en dan beginnen er een hele hoop te flippen blijkbaar.
Waarom vraagt je je dan af. Hoogtevrees zeker, 'k zou het anders ook niet weten.
Of ge moest heel die rally langs de kant hebben staan gapen. Die mannen zijn al maanden aan het flippen.
Laatst gewijzigd door the_bishop op 18 oktober 2025, 02:12, 1 keer totaal gewijzigd.
-
the_bishop
- Sr. Member

- Contacteer:
Die claimen helemaal niet dat het gaat crashen.
Gij maakt dat ervan.
Buffet heeft nog nooit beweerd dat ie weet wanneer de beurs gaat crashen. Integendeel die heeft al honderduizend keer herhaald, speciaal voor de panikeurs, dat ie niet weet wat de beurs op korte termijn gaat doen.
Warren Buffet en Jamie Dimon zeggen dat het gaat crashen !!! Dus ikke, chesini, zeg dat het gaat crashen !!!
PANIEK ! PANIEK !
... lemmingen
Ik denk dat de Zwarte Zwaan zoals gewoonlijk weer uit onverwachte hoek zal komen. Er is nu wat paniek en onrust maar nog niets wat de boel echt kan doen instorten. Mensen laten zich weer zot maken door de media. Gewoon doen zoals altijd, beleggen met gezond verstand.
Het is niet dat het moeiijk te begrijpen is, het is gewoon onjuist.
Bron: het internet.
Nja. Vergeet niet dat Burry sindsdien al 100 keer een totale beurscrash voorspeld heeft.KleineSpaarder schreef: ↑17 oktober 2025, 13:53 Door de perikelen heb ik zin gekregen om vanavond nog eens naar de film "The Big Short" te kijken![]()
Met Zwarte Zwaan events worden per definitie gebeurtenissen bedoeld die totaal onverwacht plaatsvinden.
- KleineSpaarder
- Hero Member

- Contacteer:
Men is er zopas achtergekomen dat alles in de cloud zetten een groot nadeel heeft ...
Het is een single point of failure
. Nooit iemand aan gedacht
Multiple online services hit by outages
From CNN staff
A number of online services including Venmo, Snapchat, Fortnite, Facebook, Prime Video and Amazon’s cloud computing unit Amazon Web Services, were hit by outages early on Monday, according to Downdetector.com, which tracks internet disruptions.
AWS also reported the issue, saying on its status page: “We can confirm increased error rates and latencies for multiple AWS Services in the US-EAST-1 Region.”
Coinbase dat ook AWS gebruikt, ligt ook plat.
Het is een single point of failure
From CNN staff
A number of online services including Venmo, Snapchat, Fortnite, Facebook, Prime Video and Amazon’s cloud computing unit Amazon Web Services, were hit by outages early on Monday, according to Downdetector.com, which tracks internet disruptions.
AWS also reported the issue, saying on its status page: “We can confirm increased error rates and latencies for multiple AWS Services in the US-EAST-1 Region.”
En heb je ook al uitgezocht hoe dikwijls een private datacenter per jaar plat gaat ? Grote cloud datacenters hebben middelen die private datacenters niet hebben.KleineSpaarder schreef: ↑20 oktober 2025, 11:25 Men is er zopas achtergekomen dat alles in de cloud zetten een groot nadeel heeft ...
Het is een single point of failure. Nooit iemand aan gedacht
![]()
From CNN staff
Cloud datacenters zitten vol redundantie.
Als het misgaat, dan ligt het dikwijls aan oa loadbalancing, scaling en upgrades. Zowiezo wordt een upgrade altijd gefaseerd uitgevoerd.
Laatst gewijzigd door chesini op 20 oktober 2025, 13:22, 3 keer totaal gewijzigd.
Typisch antwoord: puur vormelijk, gevolgd door een persoonlijke belediging.
Inhoudelijk: Het volstaat om even de goudprijs erbij te nemen. Gestegen met 170% op 1 jaar tijd. Wilt dat dan zeggen dat de USD in diezelfde periode met 63% is afgenomen? Ik mag hopen van niet. De goudprijs wordt gedreven door vraag en aanbod, voornamelijk van speculanten.
- KleineSpaarder
- Hero Member

- Contacteer:
Hangt eraf van hoe kritisch de applicaties zijn die erop draaien. Als het kritisch is, dan zijn er minstens 2 data centers op 2 locaties ver van elkaar. Dan moeten er al 2 platgaan voor er geen service meer is.
Als Spaargids platligt, is dat van een andere orde dan dat het complete kantorennetwerk van een bank platligt, of als de Nasdaq platligt.
AWS vervangt private data centers omdat ze veel veiliger zijn, veel meer scalable, flexibeler ... Duizenden bedrijven gebruiken de cloud oplossingen van google, microsoft, ...
Als zoiets platligt, kan de impact veel groter zijn dan 1 private data center dat platligt.
Het is dus "groter" nieuws.