KBC Beleggingsfondsen
TIP
Re: KBC Beleggingsfondsen
Bwa, middelmatig at best.JulusCesar schreef: ↑7 november 2025, 14:13 over het algemeen heb je gelijk maar ook bij KBC zitten er goede fondsen die hun onkosten waard zijn.
Vb waterfonds
https://global.morningstar.com/nl/beleg ... 4NXU/quote
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Geen enkel fonds is zijn onkosten waard. Een indexfonds is het aggregaat van alle actieve fondsen min de kosten.JulusCesar schreef: ↑7 november 2025, 14:13 over het algemeen heb je gelijk maar ook bij KBC zitten er goede fondsen die hun onkosten waard zijn.
Vb waterfonds
Als je in een thema zoals water gelooft (wat je beter niet doet maar dat is een andere discussie) koop dan een tracker van een relevante index.
Na de feiten aanduiden welke de outperforming fondsen waren is niet moeilijk.
Bron: het internet.
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
Graag dan een watertracker die het beter doet dan dit fonds.
Zou mij plezieren dan ik daarin gaan ipv van KBC water.
Zou mij plezieren dan ik daarin gaan ipv van KBC water.
Wat is er mis met het thema water?JustSpike schreef: ↑7 november 2025, 14:28Geen enkel fonds is zijn onkosten waard. Een indexfonds is het aggregaat van alle actieve fondsen min de kosten.JulusCesar schreef: ↑7 november 2025, 14:13 over het algemeen heb je gelijk maar ook bij KBC zitten er goede fondsen die hun onkosten waard zijn.
Vb waterfonds
Als je in een thema zoals water gelooft (wat je beter niet doet maar dat is een andere discussie) koop dan een tracker van een relevante index.
Na de feiten aanduiden welke de outperforming fondsen waren is niet moeilijk.
L&G Clean Water ETF IE00BK5BC891
Ik zou er niets beleggen denken enkel aan zichzelf.
Elect a clown, expect a circus. Make America Go Away. En neem die Romeinse Pipo ineens ook maar mee.
- MeneerParmentier
- Sr. Member

- Contacteer:
Het thema defensief is veel beter iets vernietigen op een ander.MeneerParmentier schreef: ↑10 november 2025, 11:29
Wat is er goed aan het thema water? Behalve dan het feit dat het zich leent tot een commercieel narratief?
Het thema water moest eens iets oplossen.
Estate Guru believer.
Dat zou mooi zijn, maar het heeft niets met beleggen te maken.platin schreef: ↑10 november 2025, 20:31Het thema defensief is veel beter iets vernietigen op een ander.MeneerParmentier schreef: ↑10 november 2025, 11:29
Wat is er goed aan het thema water? Behalve dan het feit dat het zich leent tot een commercieel narratief?
Het thema water moest eens iets oplossen.
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
Bedankt voor de tip; hangt er een beetje vanaf van welke startdatum je gaat vergelijken.
Vanaf 2019 wint de tracker op 5 jaar wint KBC.
Water is mogelijk iets minder volatiel.....hoewel deze aandelen in de praktijk ook deel uitmaken van algemene trackers en evoluties. Is ook mssch wat positiever dan andere sectoren, maar vergis je niet water is in sommige landen ook keiharde buisness. Daar zou KBC in principe toch ope screenen dat het esg is.
Over het algemeen klopt natuurlijk dat bij bankfondsen de kosten te hoog zijn tov de matige prestaties..
IE00B1TXK627(i shares global water),wel 0,65% ter. zeer liquide bijna 2 miljard in fonds en volatiliteit valt ook mee...JulusCesar schreef: ↑10 november 2025, 22:48Bedankt voor de tip; hangt er een beetje vanaf van welke startdatum je gaat vergelijken.
Water is mogelijk iets minder volatiel.....hoewel deze aandelen in de praktijk ook deel uitmaken van algemene trackers en evoluties. Is ook mssch wat positiever dan andere sectoren, maar vergis je niet water is in sommige landen ook keiharde buisness. Daar zou KBC in principe toch ope screenen dat het esg is.
Over het algemeen klopt natuurlijk dat bij bankfondsen de kosten te hoog zijn tov de matige prestaties..
Gg70 schreef: ↑Gisteren 09:16IE00B1TXK627(i shares global water),wel 0,65% ter. zeer liquide bijna 2 miljard in fonds en volatiliteit valt ook mee...JulusCesar schreef: ↑10 november 2025, 22:48
Bedankt voor de tip; hangt er een beetje vanaf van welke startdatum je gaat vergelijken.
IE000CFH1JX2
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Accumulerende versie,maar dan betaal je wel 1,32% Beurstax op gehele belegging bij in-uitstappen,distribuerende versie keert maar lage dividenden uit...
- MeneerParmentier
- Sr. Member

- Contacteer:
Defensie heeft niet noodzakelijk met "iets vernietigen op een ander" te maken. Of zie je pakweg luchtafweerinstallaties of mijnenvegers ook als het "vernietigen op een ander"?
Het thema water is het speculeren op watertekorten en dus hongersnood.