Federale Arizona-regering
Re: Federale Arizona-regering
Acherpoortje
( Of moet men daarvoor bij de Conner zijn ? )
Indien men de 2 indexblokkeringen op het loon zou willen omzeilen.
Zou men bv. in overeenkomst met de werkgever dat maand na de indexblokkering een nieuw contract kunnen overeenkomen , waar het loon 2 % hoger is dan voordien ?( Eigenlijk kost het de werkgever niks, want die moet die indexblokkering toch maar aan de 'brave' 'overheid' afgeven ? )
Het is voor een vriend dat ik het vraag, want zelf ben ik op pensioen en daar gaat het niet lukken.
2 % boven de 4 000 euro lijkt heel weinig , maar die 2 % wordt wel levenslang meegesleurd. Bv. 5000 - 4000 = 1000 euro * 2 % =20 euro. Maal 500 maanden = 10 000 euro verlies * 2 indexblokkeringen = 20 000 ,00 euro verlies ).
( Of moet men daarvoor bij de Conner zijn ? )
Indien men de 2 indexblokkeringen op het loon zou willen omzeilen.
Zou men bv. in overeenkomst met de werkgever dat maand na de indexblokkering een nieuw contract kunnen overeenkomen , waar het loon 2 % hoger is dan voordien ?( Eigenlijk kost het de werkgever niks, want die moet die indexblokkering toch maar aan de 'brave' 'overheid' afgeven ? )
Het is voor een vriend dat ik het vraag, want zelf ben ik op pensioen en daar gaat het niet lukken.
2 % boven de 4 000 euro lijkt heel weinig , maar die 2 % wordt wel levenslang meegesleurd. Bv. 5000 - 4000 = 1000 euro * 2 % =20 euro. Maal 500 maanden = 10 000 euro verlies * 2 indexblokkeringen = 20 000 ,00 euro verlies ).
Verkapte diefstal zonder compensatie door de overheid.
5 jaar geen verrichtingen( of nergens op reageren ) met je rekening doen en je bent je geld kwijt.
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/politi ... 6016&ei=14
5 jaar geen verrichtingen( of nergens op reageren ) met je rekening doen en je bent je geld kwijt.
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/politi ... 6016&ei=14
De overheid zou het gestolen geld ook zelf kunnen overschrijven naar een andere rekening op naam van dezelfde titularis.
Te moeilijk zeker.
Te moeilijk zeker.
Bedankt om dit te melden Paul - ik heb zo een maffende rekening, geërfd back in the day - bij nu Crelan (toen AXA) waar ik niks mee doe. Zie het als een appelboompje voor de dorst. Letterlijk niks mee gedaan de voorbije 10+ jaar.
Komt op de To Do lijst om werk van te maken.
Afwerken voor 31-12-2025 voor alle veiligheid aub.VTEC schreef: ↑26 november 2025, 10:54 Bedankt om dit te melden Paul - ik heb zo een maffende rekening, geërfd back in the day - bij nu Crelan (toen AXA) waar ik niks mee doe. Zie het als een appelboompje voor de dorst. Letterlijk niks mee gedaan de voorbije 10+ jaar.
Op myfin kan men al de slapende rekeningen nakijken.
Dat is zinloos. Dit gaat over slapende rekeningen. Mensen die dood zijn en geen erfgenamen hebben, of die erfgenamen hebben die niet weten dat de overledene die rekening had. Je zou kunnen argumenteren dat de overheid op zoek zou moeten gaan naar de erfgenamen, vervolgens de erfrechten innen, en het resterende bedrag doorstorten. In veel gevallen is het sop de kool niet waard. Op dergelijke rekeningen staat geen of bijna geen geld.
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
1x per jaar inloggen is genoeg. Je bent zelfs niet verplicht om een transactie uit te voeren. Tel gewoon telkens in januari even je interest en klaar.VTEC schreef: ↑26 november 2025, 10:54 Bedankt om dit te melden Paul - ik heb zo een maffende rekening, geërfd back in the day - bij nu Crelan (toen AXA) waar ik niks mee doe. Zie het als een appelboompje voor de dorst. Letterlijk niks mee gedaan de voorbije 10+ jaar.
Nog beter: investeer het geld.
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
Men moet er niet voor dood zijn.
Als je niet dood bent, geef dan een teken van leven.
-
spaarfreakje
- VIP member

- Contacteer:
De rekening moet al overgedragen zijn naar de Deposito- en consignatiekas van de Overheid.
Dat moet een bank aan de rekeninghouder laten weten natuurlijk.
Vroeger werd het geld daar dan nog 30j bewaard en aangedikt met 2% bruto interest.
Voortaan zal dat al na 5 of 10j (?) kunnen gebruikt worden om de putten in de begroting mee te vullen of anti drones te kunnen kopen.
Eigenlijk heb ik daar niets op tegen.
Dat moet een bank aan de rekeninghouder laten weten natuurlijk.
Vroeger werd het geld daar dan nog 30j bewaard en aangedikt met 2% bruto interest.
Voortaan zal dat al na 5 of 10j (?) kunnen gebruikt worden om de putten in de begroting mee te vullen of anti drones te kunnen kopen.
Eigenlijk heb ik daar niets op tegen.
Aan de bank he frisse.
Overigens dient er voor een overledene ook een belastingsbrief ingevuld te worden. Ook overledenen moeten hun belastingen nog betalen.
Inderdaad. De fiscus kent de rekeningnummers van de belastingplichtigen. Gewoon terugstorten aan de rechtmatige eigenaars.
Daarvan weten ze de eigenaar. Staat op naam. Is geen slapend tegoed.VTEC schreef: ↑26 november 2025, 10:54 Bedankt om dit te melden Paul - ik heb zo een maffende rekening, geërfd back in the day - bij nu Crelan (toen AXA) waar ik niks mee doe. Zie het als een appelboompje voor de dorst. Letterlijk niks mee gedaan de voorbije 10+ jaar.
De eigenaar bij een slapend tegoed is uiteraard altijd gekend.
https://financien.belgium.be/nl/betalin ... e-tegoeden
"Een spaar- of zichtrekening wordt slapend door een inactiviteit van minstens 5 jaar. Dit wil zeggen dat er gedurende 5 jaar :
geen actieve verrichting meer werd geregistreerd voor deze rekening;
Er geen enkel contact meer plaats vond tussen de titularis (of de rechthebbende, bijvoorbeeld een erfgenaam) van de rekening en de financiële instelling.
Opgelet: Heeft een persoon meerdere rekeningen bij dezelfde financiële instelling dan wordt geen enkele rekening slapend wanneer er minstens één tussenkomst (contactname, verrichting,…) was voor één van die rekeningen in de periode van 5 jaar.
Een verzekeringsovereenkomst wordt slapend wanneer er geen tussenkomst van de begunstigde plaatsvindt binnen de vier maanden nadat de verzekeringsonderneming kennis kreeg van het feit dat het risico zich voordeed. "
https://financien.belgium.be/nl/betalin ... e-tegoeden
"Een spaar- of zichtrekening wordt slapend door een inactiviteit van minstens 5 jaar. Dit wil zeggen dat er gedurende 5 jaar :
geen actieve verrichting meer werd geregistreerd voor deze rekening;
Er geen enkel contact meer plaats vond tussen de titularis (of de rechthebbende, bijvoorbeeld een erfgenaam) van de rekening en de financiële instelling.
Opgelet: Heeft een persoon meerdere rekeningen bij dezelfde financiële instelling dan wordt geen enkele rekening slapend wanneer er minstens één tussenkomst (contactname, verrichting,…) was voor één van die rekeningen in de periode van 5 jaar.
Een verzekeringsovereenkomst wordt slapend wanneer er geen tussenkomst van de begunstigde plaatsvindt binnen de vier maanden nadat de verzekeringsonderneming kennis kreeg van het feit dat het risico zich voordeed. "