waarde kasbon
TIP
waarde kasbon
Ik heb vorig jaar bij Dexia een paar kasbons aangekocht aan 5.2 % over 6 jaar. Op het einde van 2009 kreeg ik een overzicht en nu blijkt de waarde van die kasbon gestegen te zijn...Mijn eerste intresten moet ik nu in april pas ontvangen.Wat stelt dit nu in het echt voor? Wil dit zeggen dat als die waarde op einddatum nog steeds hoger ligt dan bij aanvang , dat dit ook zo wordt uitbetaald?
Re: waarde kasbon
Waarschijnlijk wordt bij het overzicht dat je hebt gekregen de reeds verworven rente bijgeteld door Dexia. Je moet het eens controleren.
Vb 1000 euro aan 5,2 % vanaf 1 april tot 31 december = 1000 + 39 euro rente waarbij de kasbon aan 1039 euro in het overzicht staat. Ik heb althans de indruk dat ze het zo doen, toch bij kapitalisatiebons.
Vb 1000 euro aan 5,2 % vanaf 1 april tot 31 december = 1000 + 39 euro rente waarbij de kasbon aan 1039 euro in het overzicht staat. Ik heb althans de indruk dat ze het zo doen, toch bij kapitalisatiebons.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
ik denk dat het toch iets anders ineen zit. Net als bij obligaties fluctueert de waarde van een kasbon over tijd. Er is immers een negatieve correlatie tussen een kasbon en de rente. Indien de rente daalt zal jouw kasbon in waarde stijgen. Voor jou is dit enkel relevant indien je van plan zou zijn om die kasbon voor de vervaldatum te verkopen. Wanneer je je kasbon in je portefeuille houdt tot op de eindvervaldag, speelt die waardestijging geen rol. Je krijgt dan immers de aanschaffingswaarde uitbetaalt.
Bij de overzichten op Dexia Direct Net zie je in elke geval dagelijks de waarde van je kasbon groeien.mouche schreef:Ik heb vorig jaar bij Dexia een paar kasbons aangekocht aan 5.2 % over 6 jaar. Op het einde van 2009 kreeg ik een overzicht en nu blijkt de waarde van die kasbon gestegen te zijn...Mijn eerste intresten moet ik nu in april pas ontvangen.Wat stelt dit nu in het echt voor? Wil dit zeggen dat als die waarde op einddatum nog steeds hoger ligt dan bij aanvang , dat dit ook zo wordt uitbetaald?
Een kasbon gekocht op 01/04/2010 van 500€ toont op vandaag 07/04/2010 een indicatieve waarde van 500,30€ (500 + (500x3.70x6/365))
Op uw overzicht staat waarschijnlijk ook die indicatieve waarde. Evenwel met bruto verworven intrest.