dexia life capital intrest
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
- ericksenior
- Full Member

- Contacteer:
dexia life capital intrest
wij hebben nu 5 jaar een dexia life capital en ieder jaar een vaste rente, bedoeling is de rente niet op te vragen en bij het kapitaal te voegen. Netto dan toch nog 2.75
Volgens mijn bank kan dit tegen dezelfde voorwaarden zijnde 2.75 % , echter binnen 3 jaar loopt dit af en ik zou niet willen dat dit kontrakt verlengd wordt door deze storting en moeten we dan geen 15 %RV betalen op deze storting ?
Kan dit ?
Volgens mijn bank kan dit tegen dezelfde voorwaarden zijnde 2.75 % , echter binnen 3 jaar loopt dit af en ik zou niet willen dat dit kontrakt verlengd wordt door deze storting en moeten we dan geen 15 %RV betalen op deze storting ?
Kan dit ?
Re: dexia life capital intrest
Dexia Life Capital: "Roerende voorheffing: Als uw contract een looptijd heeft van minimaal 8 jaar en 1 dag én u in de eerste 8 jaar geen geld opvroeg, moet u geen roerende voorheffing betalen. Anders bedraagt het tarief 15%."
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bijstortngen op een bestaand kontrakt gebeuren ALTIJD aan de thans geldende voorwaarden, zijnde 2.25 % gewaarborgd + eventuele winstdeelname.ericksenior schreef:Volgens mijn bank kan dit tegen dezelfde voorwaarden zijnde 2.75 %
http://www.dexia.be/docs/investor/finin ... DLC_NL.PDF
Ik vind dit een bedrieglijke verkoopstechniek !
Om van de 15% RV - vrijstelling te genieten moet uw EERSTE storting minimum 8 jaar + 1 dag lopen, te rekenen vanaf de aanvangsdatum van uw kontrakt. Latere bijstortingen genieten van deze vrijstelling nà afloop van de oorspronkelijke vervaldag, m.a.w. uw huidige bijstorting moet slechts 3 jaar lopen om van deze vrijstelling te genieten.ericksenior schreef:Echter binnen 3 jaar loopt dit af en ik zou niet willen dat dit kontrakt verlengd wordt door deze storting en moeten we dan geen 15 %RV betalen op deze storting ?
De oorspronkelijke eindvervaldag geldt ook voor deze bijstorting !
- ericksenior
- Full Member

- Contacteer:
bedankt voor de info. gelukkig is er de spaargids en de forumleden. 
-
witte merel
- Sr. Member

- Contacteer:
Ik kan niet laten er toch nog iets aan toe te voegen. Onlangs werd stilletjes en nog snel de rente teruggebracht van 2,50 % naar 2,25 %, wetende dat naar het einde van het jaar nog heel wat klanten hun premie langetermijnsparen moeten betalen. Weet ook dat je minstens 2,50 % instapkosten betaald, nog 1,1% taks en nog een kleine beheersvergoeding en dit alles om 2,25 % te krijgen (want van die winstdeelneming de eerstvolgende jaren moet je niet veel geloven). Kijk dan heel goed uit dat je met je bank vooraf goed afspreekt wat je instapkost zal zijn, want 't zou kunnen dat je pas maanden nadien ziet dat je veel meer betaald hebt, zeker als dit een contract is dat je fiscaal inbrengt. Men stuurt je maar eens per jaar een afrekening waarop je in detail alles ziet. Dit zijn allemaal truken die de banken tegenwoordig toepassen. Ik begrijp niet dat mensen daar niet woedend van worden (zoals ook het ongevraagd verzekeringen koppelen aan een nieuwe rekening die je opent).ericksenior schreef:bedankt voor de info. gelukkig is er de spaargids en de forumleden.