privacy client spaarrekening
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: privacy client spaarrekening
Ik stelde het misschien wat te simplistisch voor, maar er zullen meerdere criteria zijn die samen genomen moeten worden. Mijn ouders krijgen frequent telefoontjes. Combinatie van spaargeld, en een verleden van voorzichtig beleggen in staatsfonds, tak21, ... elke keer een belegging uit is hangt de bank aan de lijn en ligt er alweer een nieuw voorstel klaar.
Ik had een tijd terug aanzienlijk wat geld op mijn spaarrekening en werd ook gebeld dat het geen naam had. Steeds zelfde verhaaltje ... veel geld op rekening, brengt weinig op, hebben beter voorstel, ... ben dan wel is gaan luisteren maar niet ingetekend. Terug telefoontje ... zelfde verhaal ... niet meer langs geweest, na paar telefoontjes het geld verplaatst en plots geen telefoons meer.
Bij de bank is er een volledig departement datawarehousing die niets anders doet dan screenen op allerhande zaken. Potentiële klanten, jonge gezinnen ... die kunnen wel is aan kindjes beginnen, ... in heel veel kleine details verraden we meer dan we denken. Data mining en big data zijn hiervoor de gedroomde hulpmiddelen.
Ik had een tijd terug aanzienlijk wat geld op mijn spaarrekening en werd ook gebeld dat het geen naam had. Steeds zelfde verhaaltje ... veel geld op rekening, brengt weinig op, hebben beter voorstel, ... ben dan wel is gaan luisteren maar niet ingetekend. Terug telefoontje ... zelfde verhaal ... niet meer langs geweest, na paar telefoontjes het geld verplaatst en plots geen telefoons meer.
Bij de bank is er een volledig departement datawarehousing die niets anders doet dan screenen op allerhande zaken. Potentiële klanten, jonge gezinnen ... die kunnen wel is aan kindjes beginnen, ... in heel veel kleine details verraden we meer dan we denken. Data mining en big data zijn hiervoor de gedroomde hulpmiddelen.
Je moet bij de bank je " beleggersprofiel " laten aanpassen.Ze zullen U dan misschien niet meer opbellen.Natal schreef: ↑15 april 2018, 11:43 Ik stelde het misschien wat te simplistisch voor, maar er zullen meerdere criteria zijn die samen genomen moeten worden. Mijn ouders krijgen frequent telefoontjes. Combinatie van spaargeld, en
een verleden van voorzichtig beleggen in staatsfonds, tak21, ... elke keer een belegging uit is hangt de bank aan de lijn en ligt er alweer een nieuw voorstel klaar.
Aanpassen niet ... eerder laten schrappen. Als je nu neutraal hebt en je past aan naar defensief, dan blijf je nog een profiel hebben.
Ik vraag me af of je wel klant kan blijven zonder profiel.
Je bent niet verplicht in te gaan om een beleggersprofiel door je bank op te maken, al laten ze het zo wel overkomen.
Ze mogen je, als je geen profiel hebt,geen beleggingen " aansmeren"
"Banken zijn nu al verplicht om een specifiek beleggersprofiel op te maken als iemand een beleggingsproduct wil aankopen.
Als je dus niet aan beleggingen wil doen, heb je dus ook geen profiel nodig.
Dus 1 + 1 = 2 natuurlijk.
Je bestaand "profiel" laten schrappen, denk ik niet dat de bank daar op ingaat, wijzigen wel.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/10/19 ... -invullen/
Ze mogen je, als je geen profiel hebt,geen beleggingen " aansmeren"
"Banken zijn nu al verplicht om een specifiek beleggersprofiel op te maken als iemand een beleggingsproduct wil aankopen.
Als je dus niet aan beleggingen wil doen, heb je dus ook geen profiel nodig.
Dus 1 + 1 = 2 natuurlijk.
Je bestaand "profiel" laten schrappen, denk ik niet dat de bank daar op ingaat, wijzigen wel.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/10/19 ... -invullen/
Laatst gewijzigd door ludo op 15 april 2018, 18:04, 3 keer totaal gewijzigd.
Geen idee, ben niet zeker of je een profiel moet hebben als je enkel een spaarrekening hebt. Pensioensparen vereist wel een profiel. Mijn partner heeft helemaal geen kaas gegeten van beleggingen, maar doet aan pensioensparen. Elke keer krijgen we de melding dat dit product niet overeenkomt met haar profiel. Maar los daarvan kunnen we wel doen wat we willen.
Ik doe al aan fiscaal pensioensparen sinds het in België uitgevonden werd. Eveneens (bij een andere bank) al geruime tijd aan LTS. Op mijn zichtrekening staat gemiddeld 10.000 € . Bij bank X/Y/Z staat er +50.000 € op een spaarrekening en bank huppeldepup schommelt dat tussen 20D en 150D. Nooit een reactie op gehad van de betrokken banken noch de vraag of ik er iets anders mee wou doen. Vragen om profielen vul ik nooit in.
-
anonymous
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook eigenlijk nooit opgebeld ben door de banken (toch een zevental) waar ik klant ben.
Wat ze wel eens doen is wanneer ik er af en toe eens kom eens polsen of ze me geen autoverzekering kunnen aansmeren.
Dan zeg ik simpelweg dat ze duurder zijn dan waar ik nu mijn verzekering heb en dan laten ze mij verder gerust.
Wat ze wel eens doen is wanneer ik er af en toe eens kom eens polsen of ze me geen autoverzekering kunnen aansmeren.
Dan zeg ik simpelweg dat ze duurder zijn dan waar ik nu mijn verzekering heb en dan laten ze mij verder gerust.