Renovatielening woning buitenland
TIP
Op zoek naar de laagste rente? Vergelijk alle aanbieders van kredieten
Renovatielening woning buitenland
Geachte,
Ik vroeg mij af of het mogelijk is om bij een Belgische instelling een renovatielening te bekomen voor werken aan een woning in het buitenland (EU).
De woning draagt geen hypotheeklening en de eigen woning in België draagt ook geen hypotheeklening.
Beide onderschrijvers zijn dus eigenaar en gedomicilieerd in België.
Kosten voor renovatie zijn relatief laag tot de waarde van de woning en deze kosten kunnen worden gestaafd door officiële documenten (EU).
Indien dit mogelijk is / Zijn er voorwaarden verschillen tussen renovatiewerken aan een woning BEL en aan een woning buitenland?
Dank voor u retour.
Met vriendelijke groeten
PG (Elsene)
Ik vroeg mij af of het mogelijk is om bij een Belgische instelling een renovatielening te bekomen voor werken aan een woning in het buitenland (EU).
De woning draagt geen hypotheeklening en de eigen woning in België draagt ook geen hypotheeklening.
Kosten voor renovatie zijn relatief laag tot de waarde van de woning en deze kosten kunnen worden gestaafd door officiële documenten (EU).
Indien dit mogelijk is / Zijn er voorwaarden verschillen tussen renovatiewerken aan een woning BEL en aan een woning buitenland?
Dank voor u retour.
Met vriendelijke groeten
PG (Elsene)
Re: Renovatielening woning buitenland
Heb je die vraag al eens aan een (jouw) bank gesteld of het kan?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Thanks
Heb mij bevraagd bij mijn 2 persoonlijke banken en zij zeggen neen
Als ik hen vroeg of dit een bedrijfspolitiek was of een wettelijk kader, kon geen enkel van mijn contactpersonen mij duidelijkheid geven en gingen ze dit onderzoeken .. ik wacht nog steeds ...
Misschien zijn er banken die deze service wel geven of is wettelijk verboden ...
Via dit kanaal hoop ik op een meer professionele benadering dan het ontvangstloket bij de bank
...
Heb mij bevraagd bij mijn 2 persoonlijke banken en zij zeggen neen
Als ik hen vroeg of dit een bedrijfspolitiek was of een wettelijk kader, kon geen enkel van mijn contactpersonen mij duidelijkheid geven en gingen ze dit onderzoeken .. ik wacht nog steeds ...
Misschien zijn er banken die deze service wel geven of is wettelijk verboden ...
Via dit kanaal hoop ik op een meer professionele benadering dan het ontvangstloket bij de bank
...
-
fropskottel
- Hero Member

- Contacteer:
De bank zal kijken naar terugbetalingscapaciteit en garanties.swytch schreef: ↑5 maart 2020, 12:37 Geachte,
De terugbetalingscapaciteit zal allicht geen probleem zijn.
Qua garanties zal de bank je huis in het buitenland niet aanvaarden. Vergeet het dus om daar een hypotheek op te nemen. Misschien kan je iets anders belenen, een groepsverzekering bijvoorbeeld, een individuele pensioentoezegging, een beleggingsportefeuille?
Aangezien het bedrag niet erg groot is zou je ook kunnen denken aan een lening op afbetaling, hopelijk met een interessante rentevoet dankzij goed onderhandelen.