Simyo en Aldi Talk stoppen op 7 juni / zijn er nog ?
Re: Simyo en Aldi Talk stoppen op 7 juni / zijn er nog ?
Ik had het toch ook over Scarlet Red? Deze behoort tot de goedkoopste op de Belgische markt tegenwoordig.
Re: Simyo en Aldi Talk stoppen op 7 juni / zijn er nog ?
Klopt, maar je zei dat enkel Dommel en Scarlet voldoen. Ik denk dat wie iets meer surft, beter af is bij Mobile Vikings of Join. In het segment tot €10 kun je over de koppen lopen wat betreft aanbod.
Re: Simyo en Aldi Talk stoppen op 7 juni / zijn er nog ?
ik denk eerder het tegendeel, het is op dit forum al jaren bonton om op Telenet te bashen (net als tegen de sossen, walen, vakbonden en kan zo nog een tijdje doorgaan). Dat het een drogreden zou zijn daar heb ik nog nooit een begin van bewijs van gezien.
In ieder geval, Carrefour gebruikt ook het netwerk van Base en die gaan toch dooor, vandaag nog een bericht ontvangen dat vanaf 15 juni in gans Europa dezelfde tarieven gelden dan in België, dus zonder extra roamingkosten. Carrefour was destijds de eerste warenhuisketen die met mobiel telefoon begon, kort daarna gevolgd door Aldi en de rest. Maar er zijn er nog meer die van het Base netwerk gebruik maken en die hier in de hemel worden geprezen, o.m. Mobile Vikings.
Hier een lijstje volgens het BIPT:
- BASE: Allo RTL, Turk Telekom Mobile, Aldi, Carrefour Mobile, Contact Mobile, Digiweb, Ello Mobile, JIM Mobile, Join Experience, Nextel Mobile, Ortel Mobile, Simyo, Sudpresse Mobile, United Telecom, Mobile Vikings, Numericable, Transatel, Vectone Mobile;
Orange (Ex-Mobistar): 1617, Galaxy Mobile Solutions, Lycamobile, Plug Mobile, Red Bull Mobile, Telenet, Tellink, Transatel, Voo;
Proximus: De Post, Scarlet Mobile, Schedom/Dommel
het gras is altijd groener aan de overkant
Re: Simyo en Aldi Talk stoppen op 7 juni / zijn er nog ?
Ik vind het héél verdacht dat Aldi actief reclame maakt om al zijn klanten over te zetten naar Base, terwijl Base drie keer duurder is dan hun eigen prepaid formules.
Waar rook is, is jammer genoeg soms vuur. Als je ziet wat voor gigantische bedragen telenet/belgacom vragen voor hun abonnementen dankzij hun duopolie, verlies ik alle vertrouwen in onze telecomsector.
Waar rook is, is jammer genoeg soms vuur. Als je ziet wat voor gigantische bedragen telenet/belgacom vragen voor hun abonnementen dankzij hun duopolie, verlies ik alle vertrouwen in onze telecomsector.
Re: Simyo en Aldi Talk stoppen op 7 juni / zijn er nog ?
In NL heb je nu van tele een onbeperkt gsm abbonement voor 25 euro per maand.jointhan schreef: ↑16 mei 2017, 21:01 Ik vind het héél verdacht dat Aldi actief reclame maakt om al zijn klanten over te zetten naar Base, terwijl Base drie keer duurder is dan hun eigen prepaid formules.
Waar rook is, is jammer genoeg soms vuur. Als je ziet wat voor gigantische bedragen telenet/belgacom vragen voor hun abonnementen dankzij hun duopolie, verlies ik alle vertrouwen in onze telecomsector.
5 GB per dag maar wel optie om onbeperkt 5 GB bij te voegen. 6 GB surfen per maand in EU.
onbeperkt smsen en bellen.
waarom zou je dan nog een vaste lijn thuis hebben?
Re: Simyo en Aldi Talk stoppen op 7 juni / zijn er nog ?
- In een gezin met vier personen kan je met vier personen genieten van het eenmalig abonnement van de vaste lijn
- Ik woon in een streek waar geen enkel gsm-netwerk een goed bereik heeft
- Ik woon in een streek waar geen enkel gsm-netwerk een goed bereik heeft
Re: Simyo en Aldi Talk stoppen op 7 juni / zijn er nog ?
tegenwoordig met internet en sociale media is het bijzonder makkelijk rook te maken zonder vuur, gebeurt maar al te veel, dat spreekwoord is wat mij betreft al jaren achterhaald en neem het zelf nooit meer in de mond en sta erg argwanend tegenover degene die dat spreekwoord te pas en vooral te onpas gebruiken
het gras is altijd groener aan de overkant
Re: Simyo en Aldi Talk stoppen op 7 juni / zijn er nog ?
Aldi begrijp ik wel. Als je van iedere klant die een simkaart koopt, moet registreren, is dat een administratieve kost extra die een firma die van zo weinig mogelijk personeelskosten een deel van haar businessmodel heeft gemaakt, niet wil dragen. Ook om achteraf dat bv online te laten registreren is een extra kost, waarvan sommigen denken omdat het elektronisch is, dat die gratis is, maar niets is minder waard: IT'ers moeten betaald worden, servers moeten betaald worden en dataverkeer moer betaald worden.jointhan schreef: ↑16 mei 2017, 21:01 Ik vind het héél verdacht dat Aldi actief reclame maakt om al zijn klanten over te zetten naar Base, terwijl Base drie keer duurder is dan hun eigen prepaid formules.
Waar rook is, is jammer genoeg soms vuur. Als je ziet wat voor gigantische bedragen telenet/belgacom vragen voor hun abonnementen dankzij hun duopolie, verlies ik alle vertrouwen in onze telecomsector.
Enne duopolie??? Is Orange overgenomen intussen?
- PinkPanther1970
- Full Member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 22 mei 2016
- Contacteer:
Re: Simyo en Aldi Talk stoppen op 7 juni / zijn er nog ?
Wel vreemd dan dat je enkele maanden terug wel elektronisch kon registreren bij Alditalk.Inversor schreef: ↑17 mei 2017, 13:40 Aldi begrijp ik wel. Als je van iedere klant die een simkaart koopt, moet registreren, is dat een administratieve kost extra die een firma die van zo weinig mogelijk personeelskosten een deel van haar businessmodel heeft gemaakt, niet wil dragen. Ook om achteraf dat bv online te laten registreren is een extra kost, waarvan sommigen denken omdat het elektronisch is, dat die gratis is, maar niets is minder waard: IT'ers moeten betaald worden, servers moeten betaald worden en dataverkeer moer betaald worden.
Zou wel eens willen weten wat er met mijn gegevens gebeurd is...
Re: Simyo en Aldi Talk stoppen op 7 juni / zijn er nog ?
Heb me toen ook online geregistreerd bij Aldi Talk, herinner me dat het een vrij ingewikkelde procedure was, veel ingewikkelder dan bvb bij Carrefour. Kan me dus voorstellen dat een groot deel van de Aldi klanten dat niet zagen zitten en zich liever rechtstreeks in de winkels wilden laten registreren. Bovenop de afschaffing van de roamingkosten en mobiel telefoneren is nu éénmaal niet de core business van Aldi ...
Wat met die gegevens van mij zal gebeuren weet ik ook niet direct, lig er alvast niet te veel wakker van.
Wat met die gegevens van mij zal gebeuren weet ik ook niet direct, lig er alvast niet te veel wakker van.
het gras is altijd groener aan de overkant
Re: Simyo en Aldi Talk stoppen op 7 juni / zijn er nog ?
De vraag is maar in hoeverre Aldi betrokken was bij Aldi Talk.
Ze verkochten de simkaarten en herlaadkaarten. En streken daarvoor winst op.
Ze leenden hun merk aan deze constructie..
Verder hadden ze een call center ingehuurd om de klantendienst voor hen te verzorgen.
Tweedelijnshulp werd door base gedaan.
Ieder bedrijf heeft inkomsten en kosten.
Als MV kan overleven en registreren, waarom zouden anderen het dan niet kunnen.
Registratie op poten zetten zou geld gekost hebben, dat Is evident. Aanpassing website + het softwarepakket dat ze hadden moeten installeren was al een kost. Al hadden ze bv base of een andere mvno kunnen vragen om hen daarbij te helpen. Ze stonden niet echt alleen...
Ze verkochten de simkaarten en herlaadkaarten. En streken daarvoor winst op.
Ze leenden hun merk aan deze constructie..
Verder hadden ze een call center ingehuurd om de klantendienst voor hen te verzorgen.
Tweedelijnshulp werd door base gedaan.
Ieder bedrijf heeft inkomsten en kosten.
Als MV kan overleven en registreren, waarom zouden anderen het dan niet kunnen.
Registratie op poten zetten zou geld gekost hebben, dat Is evident. Aanpassing website + het softwarepakket dat ze hadden moeten installeren was al een kost. Al hadden ze bv base of een andere mvno kunnen vragen om hen daarbij te helpen. Ze stonden niet echt alleen...
Re: Simyo en Aldi Talk stoppen op 7 juni / zijn er nog ?
Wij hadden 2 Aldi Talkkaarten; ondertussen 2 weken geleden overgestapt naar Dommel; nog altijd niks gehoord...
Re: Simyo en Aldi Talk stoppen op 7 juni / zijn er nog ?
Dus ik veronderstel dat je direct na de aanvraag een mail hebt gekregen om een foto/scan van de voor- en achterkant van uw identiteitskaart door te sturen? Heb je nadien mails ontvangen met de confirmatie en een ticketnummer? Of zit je al een stap verder en vroeg je de nummeroverdracht aan?
Re: Simyo en Aldi Talk stoppen op 7 juni / zijn er nog ?
@fid509,
op ma 8/5 bericht gekregen dat alles in orde was, dat we enkel de simkaarten nog moesten krijgen...
op ma 8/5 bericht gekregen dat alles in orde was, dat we enkel de simkaarten nog moesten krijgen...
Re: Simyo en Aldi Talk stoppen op 7 juni / zijn er nog ?
Bij mij lagen de 3 sims 1 tot 2 dagen later al in de bus. Ik zou eens informeren bij Dommel of ze soms een achterstand hebben.