Simyo en Aldi Talk stoppen op 7 juni / zijn er nog ?
Re: Simyo en Aldi Talk stoppen op 7 juni / zijn er nog ?
En zeggen dat Telenet in der tijde begonnen is als de grote concurrent van Belgacom die een keer ging tonen hoe het moet. Ik weet nog dat ze zegden dat ze altijd minsten 10% onder de prijs van Belgacom gingen gaan.
Ze stelde zich voor als de frisse toffe gasten die telefonie/internet gingen aanbieden alsof ze het voor zichzelf zouden doen.
Maar ja. De politiek heeft de boel verpast voor een habbekrats aan een paar sluwe privéjongens en daar betalen we nu de prijs voor.
De deugd van de privatiseringen.
Ze stelde zich voor als de frisse toffe gasten die telefonie/internet gingen aanbieden alsof ze het voor zichzelf zouden doen.
Maar ja. De politiek heeft de boel verpast voor een habbekrats aan een paar sluwe privéjongens en daar betalen we nu de prijs voor.
De deugd van de privatiseringen.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Re: Simyo en Aldi Talk stoppen op 7 juni / zijn er nog ?
@fid509:
ik zit in hetzelfde schuitje als jij; ben eens gaan surfen en "Allô RTL" lijkt me wel wat : 1u bellen en 600 sms voor 5 euro per maand...
ik zit in hetzelfde schuitje als jij; ben eens gaan surfen en "Allô RTL" lijkt me wel wat : 1u bellen en 600 sms voor 5 euro per maand...
Re: Simyo en Aldi Talk stoppen op 7 juni / zijn er nog ?
Zit nu ook bij aldi talk maar ga overschakelen naar telenet prepaid , betaal dan alleen wat ik verbruik zonder een abonnement hoeven te nemen.
Aldi Talk stopt prepaid-aanbod als gevolg van anti-terreur maatregel staat op site test aankoop :
https://www.test-aankoop.be/hightech/gs ... -maatregel
Aldi Talk stopt prepaid-aanbod als gevolg van anti-terreur maatregel staat op site test aankoop :
https://www.test-aankoop.be/hightech/gs ... -maatregel
Re: Simyo en Aldi Talk stoppen op 7 juni / zijn er nog ?
Dan zou ik in uw plaats toch overwegen om over te stappen op een herlaadkaart van scarlet.colenwim schreef:Zit nu ook bij aldi talk maar ga overschakelen naar telenet prepaid , betaal dan alleen wat ik verbruik zonder een abonnement hoeven te nemen.
Aldi Talk stopt prepaid-aanbod als gevolg van anti-terreur maatregel staat op site test aankoop :
https://www.test-aankoop.be/hightech/gs ... -maatregel
Is toch de helft goedkoper dan telenet. (telenet bellen 20 cent, sms 7 cent. scarlet bellen 10 cent, sms 4 cent)
Voor 8 euro kun je reeds 80 minuten bellen. En iedere herlaadbeurt is 6 maanden geldig.
Re: Simyo en Aldi Talk stoppen op 7 juni / zijn er nog ?
Ik ben bij dommel.be: bellen 5 ct per minuut naar elke provider of vast en je betaald per seconde. Sms 2 ct.
Re: Simyo en Aldi Talk stoppen op 7 juni / zijn er nog ?
Allo RTL heeft nog meer goede aanbiedingen. Ook hun abonnementsformule van 10 euro, op Base netwerk natuurlijk, is een voltreffer. 4 uren bellen naar alle netwerken en nog eens onbeperkt naar Base en Allo RTL. Onbeperkt sms. Data apart bij te kopen als optie maar aan een goede prijs voor de kleine gebruiker.
Wel alles in het Frans.. Dat kan een nadeel zijn maar ik zou er niet over struikelen.
Dat Aldi Talk stopt omwille van de verplichte registratie : ik geloof daar geen bal van. De datum van bekendmaking klopt al niet echt met dat verhaal en op zich staat die uitvlucht ook op zeer wankele poten. Als er een grote dosis onkunde bijgerekend worden kan het wel een reden zijn, maar er zijn er vast ook nog andere.
Test aankoop raadt in zijn artikel onder meer ALLO RTL voor 7 euro aan, maar die formule bestaat niet. Het zal dan wel die van 5 euro zijn die ze bedoelen. Ze zijn weer eens 'mee' , onze vrienden van Test Achats.
De formule prepaid, Alleen betalen wat je verbruikt... Dat is een postpaidformule. Base wil in de winkel zoveel mogelijk klanten naar die formule pushen. BIj Base noemt het de Base0. Bellen en sms kost 0,25 per minuut en 0,10 euro per sms.
Het heeft voordelen maar ook nadelen. De kosten kunnen aardig oplopen als iemand het gebruikt die niet aan de portemonnee denkt. Als je vooral belt is deze formule ook ronduit duur aan 25 cent per minuut. 100 sms kosten per maand hier ook 10 euro.
Het lijkt me een formule die goed kan zijn voor enkele klanten maar vooral voor Base zelf.
Prepaid is : je laadt op en je kan enkel het geld opgebruiken dat je op voorhand op je kaart zette. Postpaid is : je belt en doet maar, nadien krijg je de rekening. Base0 en Telenet bellen naar gebruik zijn postpaid.
Pas ook heel erg op met goedkope formules als je buiten de EU reist. Dan kan het ineens heel erg duur worden.
Wel alles in het Frans.. Dat kan een nadeel zijn maar ik zou er niet over struikelen.
Dat Aldi Talk stopt omwille van de verplichte registratie : ik geloof daar geen bal van. De datum van bekendmaking klopt al niet echt met dat verhaal en op zich staat die uitvlucht ook op zeer wankele poten. Als er een grote dosis onkunde bijgerekend worden kan het wel een reden zijn, maar er zijn er vast ook nog andere.
Test aankoop raadt in zijn artikel onder meer ALLO RTL voor 7 euro aan, maar die formule bestaat niet. Het zal dan wel die van 5 euro zijn die ze bedoelen. Ze zijn weer eens 'mee' , onze vrienden van Test Achats.
De formule prepaid, Alleen betalen wat je verbruikt... Dat is een postpaidformule. Base wil in de winkel zoveel mogelijk klanten naar die formule pushen. BIj Base noemt het de Base0. Bellen en sms kost 0,25 per minuut en 0,10 euro per sms.
Het heeft voordelen maar ook nadelen. De kosten kunnen aardig oplopen als iemand het gebruikt die niet aan de portemonnee denkt. Als je vooral belt is deze formule ook ronduit duur aan 25 cent per minuut. 100 sms kosten per maand hier ook 10 euro.
Het lijkt me een formule die goed kan zijn voor enkele klanten maar vooral voor Base zelf.
Prepaid is : je laadt op en je kan enkel het geld opgebruiken dat je op voorhand op je kaart zette. Postpaid is : je belt en doet maar, nadien krijg je de rekening. Base0 en Telenet bellen naar gebruik zijn postpaid.
Pas ook heel erg op met goedkope formules als je buiten de EU reist. Dan kan het ineens heel erg duur worden.
Re: Simyo en Aldi Talk stoppen op 7 juni / zijn er nog ?
Dat Aldi Talk ermee stopt heeft waarschijnlijk weinig met de anti-terreur registratie te maken, en eerder met de nieuwe regeling rond Roaming. Het is ook een handige manier van Telenet om gebruikers van de heel goedkope Aldi Talk naar Base te pushen.
Er zijn velen, zoals ik, die maar af en toe bellen, en nooit of zelden data nodig hebben, dus Aldi Talk was ideaal.
Daar Base 30 cent/minuut neemt pre-paid, dan zijn zij geen optie. Dusver lijken Carrefour Mobile en Lycamobile interessant.
Heb ook gekeken in de Algemene Voorwaarden van Aldi Talk, en die zijn natuurlijk veranderd sinds Telenet Base overgenomen heeft. Er staat duidelijk dat onder geen enkele voorwaarde wordt belkrediet terugbetaald.
Ook handig voor hun, er is geen Aldi Talk Facebook pagina, ook geen Aldi pagina, dus er zijn bitter weinig mogelijheden voor boze klanten om onderling ideen uit te wisselen en druk uit te oefenen.
Op de FB pagina van Test Aankoop staat wel een artikel, maar ze lijken eerder geinteresseerd in mensen het gebruik van hun mobiele provider vergelijkings tool te verkopen dan gedupeerde klanten te helpen.
Ik heb de Ombudsman Telecom gevonden http://www.ombudsmantelecom.be/nl/onthaal.html?IDC=36
Waar er staat dat je eerst kontakt moet nemen met het bedrijf in kwestie en als er geen oplossing komt, om pas dan kontakt te nemen met de Ombudsman.
Ik heb lage verwachtingen, maar het kost niks, dus ik ga een mail sturen naar de klantendienst van Aldi Talk, en dan kontakt nemen met de Ombudsman.
Samen hebben wij hier belkrediet van ong 30 Euro die verloren gaat gaan, we gaan nooit zoveel kunnen opbruiken voor juni, behalve als we echt met opzet data aanschakelen om het met opzet op te bruiken. Normaal hebben wij niet zo veel op onze kaarten zitten, maar mijn vader werd ziek toen we in het buitenland waren, en dan waren we genoodzaakt om goed bij te vullen om zo naar hem te kunnen bellen.
Idd, overschakelen naar Base, om de 15 Euro van hun te gebruiken, en dan weer naar een ander, dat kan, maar lijkt me toch wat gefrul.
Ik vrees toch een beetje voor andere providers met goedkope pre-paid tarieven, dat zij het gaan kunnen volhouden met de roaming, of zij ook gaan stoppen.
Wat een gefrul zeg, en erg frusterend dat er geen echt goede manier is om wat publieke druk op hun uit te oefenen.
Er zijn velen, zoals ik, die maar af en toe bellen, en nooit of zelden data nodig hebben, dus Aldi Talk was ideaal.
Daar Base 30 cent/minuut neemt pre-paid, dan zijn zij geen optie. Dusver lijken Carrefour Mobile en Lycamobile interessant.
Heb ook gekeken in de Algemene Voorwaarden van Aldi Talk, en die zijn natuurlijk veranderd sinds Telenet Base overgenomen heeft. Er staat duidelijk dat onder geen enkele voorwaarde wordt belkrediet terugbetaald.
Ook handig voor hun, er is geen Aldi Talk Facebook pagina, ook geen Aldi pagina, dus er zijn bitter weinig mogelijheden voor boze klanten om onderling ideen uit te wisselen en druk uit te oefenen.
Op de FB pagina van Test Aankoop staat wel een artikel, maar ze lijken eerder geinteresseerd in mensen het gebruik van hun mobiele provider vergelijkings tool te verkopen dan gedupeerde klanten te helpen.
Ik heb de Ombudsman Telecom gevonden http://www.ombudsmantelecom.be/nl/onthaal.html?IDC=36
Waar er staat dat je eerst kontakt moet nemen met het bedrijf in kwestie en als er geen oplossing komt, om pas dan kontakt te nemen met de Ombudsman.
Ik heb lage verwachtingen, maar het kost niks, dus ik ga een mail sturen naar de klantendienst van Aldi Talk, en dan kontakt nemen met de Ombudsman.
Samen hebben wij hier belkrediet van ong 30 Euro die verloren gaat gaan, we gaan nooit zoveel kunnen opbruiken voor juni, behalve als we echt met opzet data aanschakelen om het met opzet op te bruiken. Normaal hebben wij niet zo veel op onze kaarten zitten, maar mijn vader werd ziek toen we in het buitenland waren, en dan waren we genoodzaakt om goed bij te vullen om zo naar hem te kunnen bellen.
Idd, overschakelen naar Base, om de 15 Euro van hun te gebruiken, en dan weer naar een ander, dat kan, maar lijkt me toch wat gefrul.
Ik vrees toch een beetje voor andere providers met goedkope pre-paid tarieven, dat zij het gaan kunnen volhouden met de roaming, of zij ook gaan stoppen.
Wat een gefrul zeg, en erg frusterend dat er geen echt goede manier is om wat publieke druk op hun uit te oefenen.
Re: Simyo en Aldi Talk stoppen op 7 juni / zijn er nog ?
Misschien ook het meldpunt.be proberen in deze zaak?
simyo-stopt-t22402.html#p298523
Ik heb al melding gedaan voor deze zaak. als er nu nog vele andere volgen dan komt er misschien wel druk vanuit de overheid?
simyo-stopt-t22402.html#p298523
Ik heb al melding gedaan voor deze zaak. als er nu nog vele andere volgen dan komt er misschien wel druk vanuit de overheid?
Re: Simyo en Aldi Talk stoppen op 7 juni / zijn er nog ?
https://beltegoed.nl/orange-herladen
Gebruik 22,49 € van uw belkrediet bij Aldi Talk voor een herlaadkaart van 15 € bij Orange.
koop 10 € simkaart, krijg 15 € belwaarde bij Orange. (als je Orange prepaid interessant vindt, vooral voor datagebruikers)
of 47,5% terugkrijgen van uw belkrediet.
http://betaallijn.be/
Gebruik 22,49 € van uw belkrediet bij Aldi Talk voor een herlaadkaart van 15 € bij Orange.
koop 10 € simkaart, krijg 15 € belwaarde bij Orange. (als je Orange prepaid interessant vindt, vooral voor datagebruikers)
of 47,5% terugkrijgen van uw belkrediet.
http://betaallijn.be/
Re: Simyo en Aldi Talk stoppen op 7 juni / zijn er nog ?
Bedankt voor de tip. Ik ga het bij de ombudsman telecom en op de meldpunt melden. Ik ga ook aanderen aansporen om dit te doen.fid509 schreef:Misschien ook het meldpunt.be proberen in deze zaak?
simyo-stopt-t22402.html#p298523
Ik heb al melding gedaan voor deze zaak. als er nu nog vele andere volgen dan komt er misschien wel druk vanuit de overheid?
Re: Simyo en Aldi Talk stoppen op 7 juni / zijn er nog ?
Bedankt voor de tips!satsurfer schreef:https://beltegoed.nl/orange-herladen
Gebruik 22,49 € van uw belkrediet bij Aldi Talk voor een herlaadkaart van 15 € bij Orange.
koop 10 € simkaart, krijg 15 € belwaarde bij Orange. (als je Orange prepaid interessant vindt, vooral voor datagebruikers)
of 47,5% terugkrijgen van uw belkrediet.
http://betaallijn.be/
Voor de link van Orange, dan kom ik op een site voor nederland en niet Belgie, en ik zie niks over Aldi Talk??
De Betaallijn tip is heel interessant, bedankt hiervoor!
Re: Simyo en Aldi Talk stoppen op 7 juni / zijn er nog ?
Ondertussen heb ik een site www.bestetarief.be gevonden waar ze providers en tarieven voor je vergelijken. Volledig up-to-date is het niet, want Aldi Talk en Simyo staan er nog, maar, datzeggende, zo heb ik de namen van enkele providers gezien dat ik nog niet kende : Allo RTL en Ello, en ik ga eens op hun websiten kijken voor de nieuwste tarieven, en niet puur alleen op bestetarief.be vertrouwen.
Ik zie nergens Lycamobile staan, wat mij een beetje verbaast, ze lijken nogal groot en in andere landen ook bezig te zijn.
Weet iemand hier toevallig wie achter Carrefour Mobile zit? (in de hoop dat het niet Base en Telenet is).
Proximus zit achter Scarlet (maar ik ken iemand die erg slechte ervaring had met Scarlet, dus ik twijfel).
Na veel gezocht te hebben, vind ik alleen deze topic op dit Forum en een topic op www.belgiumdigital.com, van mensen die enige weerstand willen bieden, als ik het zo mag uitdrukken. Vind het nogal raar dat er niet meer boze mensen aktief bezig zijn, mss moet de frank nog vallen?
Ik zie nergens Lycamobile staan, wat mij een beetje verbaast, ze lijken nogal groot en in andere landen ook bezig te zijn.
Weet iemand hier toevallig wie achter Carrefour Mobile zit? (in de hoop dat het niet Base en Telenet is).
Proximus zit achter Scarlet (maar ik ken iemand die erg slechte ervaring had met Scarlet, dus ik twijfel).
Na veel gezocht te hebben, vind ik alleen deze topic op dit Forum en een topic op www.belgiumdigital.com, van mensen die enige weerstand willen bieden, als ik het zo mag uitdrukken. Vind het nogal raar dat er niet meer boze mensen aktief bezig zijn, mss moet de frank nog vallen?
Re: Simyo en Aldi Talk stoppen op 7 juni / zijn er nog ?
Voor zover mij bekend is dat base.Scandic schreef:Weet iemand hier toevallig wie achter Carrefour Mobile zit? (in de hoop dat het niet Base en Telenet is).
http://www.test-aankoop.be/hightech/gsm ... werkbereik
Re: Simyo en Aldi Talk stoppen op 7 juni / zijn er nog ?
Ik heb wat rondgeneusd, en hoe de vork eigenlijk aan de steel zit is dit: In Belgie heb je drie operatoren : Proximus, Orange (ex-Mobistar) en Base (MNOs, mobile network operators). Om tegen de twee grotere te kunnen konkurreren heeft Base een beroep gedaan op het systeem met MVNOs (mobile virtual network operator).
Een MVNO, bijvoorbeeld Aldi Talk, koopt de diensten in bulk van Base, krijgt een goede prijs en kan op die manier scherpe prijzen aanbieden aan hun klanten. Historisch heeft Base altijd meer MVNOs gehad, en was voor een 22% van de markt goed.
Een van die MVNOs was, jawel, Telenet, goed voor een 30% van de business. Telenet heeft Base opgekocht, en heeft op die manier in een klap een grote hap van de mobiele markt in Belgie in handen gekregen.
Nu, vermoed ik, heeft Aldi Talk geen goede deal meer kunnen sluiten met Telenet, het ligt immers natuurlijk in het voordeel van Telenet om die MVNOs die allemaal van Base diensten kocht, uit de markt te peuteren, en ze in de richting van Base te duwen, met de duurdere tarieven en om zo de "middleman" uit te weg te klaren.
Dus, het is Telenet die erachter zit eerder dan Aldi zelf.
Ik ga eerst zorgen dat ik een antwoord hebt van Aldi Talk, dan heb ik geprobeerd om een oplossing met hun te bereiken en dan zal ik het probleem melden bij www.ombudsmantelecom.be en www.meldpunt.be (bedankt voor de tip).
Als anderen het ook melden, en als het niet alleen meldt in de zin van "ik wil mijn beltegoed terug" maar ook "ik vrees voor de eerlijke konkurrentie in Belgie in de Telecom sector", dan sta je nog sterker, denk ik.
Ook, wetend dat dit waarschijnlijk de strategie van Telenet is, dan is het best om oftewel direkt bij Proximus of Orange aan te sluiten, of met een van de MVNOs die aan hun gelinkt zijn, en niet bij Base/Telenet zitten, want het is waarschijnlijk maar een kwestie van tijd voordat Telenet ook de rest van de bij Base aangeslotene MVNOs uit de markt jagen.
Dusver heb ik Scarlet bij Proximus gevonden, als iemand toevallig weet wie bij wie zit, of een link ervoor vind, dan zou dat erg interessant zijn.
Een MVNO, bijvoorbeeld Aldi Talk, koopt de diensten in bulk van Base, krijgt een goede prijs en kan op die manier scherpe prijzen aanbieden aan hun klanten. Historisch heeft Base altijd meer MVNOs gehad, en was voor een 22% van de markt goed.
Een van die MVNOs was, jawel, Telenet, goed voor een 30% van de business. Telenet heeft Base opgekocht, en heeft op die manier in een klap een grote hap van de mobiele markt in Belgie in handen gekregen.
Nu, vermoed ik, heeft Aldi Talk geen goede deal meer kunnen sluiten met Telenet, het ligt immers natuurlijk in het voordeel van Telenet om die MVNOs die allemaal van Base diensten kocht, uit de markt te peuteren, en ze in de richting van Base te duwen, met de duurdere tarieven en om zo de "middleman" uit te weg te klaren.
Dus, het is Telenet die erachter zit eerder dan Aldi zelf.
Ik ga eerst zorgen dat ik een antwoord hebt van Aldi Talk, dan heb ik geprobeerd om een oplossing met hun te bereiken en dan zal ik het probleem melden bij www.ombudsmantelecom.be en www.meldpunt.be (bedankt voor de tip).
Als anderen het ook melden, en als het niet alleen meldt in de zin van "ik wil mijn beltegoed terug" maar ook "ik vrees voor de eerlijke konkurrentie in Belgie in de Telecom sector", dan sta je nog sterker, denk ik.
Ook, wetend dat dit waarschijnlijk de strategie van Telenet is, dan is het best om oftewel direkt bij Proximus of Orange aan te sluiten, of met een van de MVNOs die aan hun gelinkt zijn, en niet bij Base/Telenet zitten, want het is waarschijnlijk maar een kwestie van tijd voordat Telenet ook de rest van de bij Base aangeslotene MVNOs uit de markt jagen.
Dusver heb ik Scarlet bij Proximus gevonden, als iemand toevallig weet wie bij wie zit, of een link ervoor vind, dan zou dat erg interessant zijn.
Re: Simyo en Aldi Talk stoppen op 7 juni / zijn er nog ?
Laat hier maar weten wat alditalk/MedionMobile/Telenet laat weten, maar in hun algemene voorwaarden hebben ze zich al ingedekt.Ik ga eerst zorgen dat ik een antwoord hebt van Aldi Talk, dan heb ik geprobeerd om een oplossing met hun te bereiken en dan zal ik het probleem melden bij http://www.ombudsmantelecom.be en http://www.meldpunt.be (bedankt voor de tip).
11. Wijzingen door Telenet Group
11.1. Onder voorbehoud van het het bepaalde onder punt 2.1.4, zal Telenet Group de Klant ten minste één maand voor de inwerkingtreding van een wijziging van de Overeenkomst, van een tariefverhoging (andere dan een verhoging van roamingtarieven) of van een wijziging van de technische kenmerken van de MEDIONmobile Diensten, naar behoren in kennis stellen van de geplande wijziging of verhoging indien deze implicaties heeft voor de Klant.
11.2 In geval de Klant de aangekondigde tariefwijziging, andere dan een verhoging van roamingtarieven, of wijziging van de Overeenkomst of technische kenmerken niet aanvaardt, zal hij in geen geval recht hebben op terugbetaling van reeds gekochte Voorafbetaalde belwaarde. De Klant die Voorafbetaalde belwaarde oplaadt nadat de wijzigingen waren aangekondigd, wordt onweerlegbaar vermoed de wijzigingen te hebben aanvaard.
Ik denk hun antwoord al te kennen, daarom dat ik direct de vraag aan het meldpunt heb gevraagd of dit zomaar kan? Wij betaalden voor diensten geldig gedurende minstens een jaar (en in principe kon met elke herlading vanaf 10 euro telkens een jaar verlengen) en nu stellen ze dat de periode ineens naar 2 maanden gaat zonder enige compensatie? En die 15 euro bij Base is gene kado of compensatie in mijn ogen.