Snelheid webtoepassing NIBC Direct
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Berichten: 410
- Lid geworden op: 22 dec 2011
- Contacteer:
Re: Snelheid webtoepassing NIBC Direct
Het systeem vraagt een strikt gelijkende naam. Indien dat niet het geval is valt de eerste betaling uit en is er een manuele controle nodig. Daar zie je die zaken uiteraard vrij snel (vb Kris versus Christiaan) en wordt het dan goedgekeurd. Met andere woorden theoretisch is er geen gevolg van kleine verschillen praktisch houdt het wel in dat de goedkeuring wat langer op zich kan laten wachten door de vereiste manuele ingreep.
Re: Snelheid webtoepassing NIBC Direct
Bij mij staat het bedrag er vandaag op. Heb nu even gekeken naar de details en wat me opvalt is:
-bij NIBC staat bij omschrijving rekening: Voornaam Achternaam
-bij het transactieoverzicht van NIBC staat bij de storting als naam van de tegenpartij: Achternaam Voornaam
Dit is de enige reden die ik kan bedenken dat de storting wat langer op zicht heeft laten wachten, voor de rest is de naam tot op de letter exact hetzelfde. Maar het formaat van de naam hebben we zelf niet in de hand en is afhankelijk van de bank.
Nu de rekening geactiveerd is zal ik volgende week (om zeker te zijn dat het weekend er niet tussen zit) nog eens een testje doen om te zien of het voortaan sneller gaat.
Het systeem om terug te storten naar de tegenrekening is wel super makkelijk!
-bij NIBC staat bij omschrijving rekening: Voornaam Achternaam
-bij het transactieoverzicht van NIBC staat bij de storting als naam van de tegenpartij: Achternaam Voornaam
Dit is de enige reden die ik kan bedenken dat de storting wat langer op zicht heeft laten wachten, voor de rest is de naam tot op de letter exact hetzelfde. Maar het formaat van de naam hebben we zelf niet in de hand en is afhankelijk van de bank.
Nu de rekening geactiveerd is zal ik volgende week (om zeker te zijn dat het weekend er niet tussen zit) nog eens een testje doen om te zien of het voortaan sneller gaat.
Het systeem om terug te storten naar de tegenrekening is wel super makkelijk!
Re: Snelheid webtoepassing NIBC Direct
@NIBC,
Kan het wisselen van voornaam en familienaam vertragend werken?
Dat zou bij mij dan ook wel eens de reden kunnen zijn. Ik wacht nog even af, storting is dinsdag gebeurd.
Ik pannikeer niet maar als dit zo is moeten jullie dan wel veel manueel goedkeuren vrees ik.
Kan het wisselen van voornaam en familienaam vertragend werken?
Dat zou bij mij dan ook wel eens de reden kunnen zijn. Ik wacht nog even af, storting is dinsdag gebeurd.
Ik pannikeer niet maar als dit zo is moeten jullie dan wel veel manueel goedkeuren vrees ik.
Re: Snelheid webtoepassing NIBC Direct
Dat denk ik ook al kan dat vrij eenvoudig geprogrammeerd worden dat ook omwisseling van familie- en voornaam herkend wordt en dus zonder manuele controle kan aanvaard worden.
Verder valt het mij op dat bijkbaar banken met Nederlandse origine zoals NIBC en Rabobank de voornaam voor de achternaam schrijft terwijl de meeste andere banken de voornaam achter de familienaam schrijft zoals dat meestal in België de gewoonte is bij elke briefwisseling.
Verder valt het mij op dat bijkbaar banken met Nederlandse origine zoals NIBC en Rabobank de voornaam voor de achternaam schrijft terwijl de meeste andere banken de voornaam achter de familienaam schrijft zoals dat meestal in België de gewoonte is bij elke briefwisseling.
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
Re: Snelheid webtoepassing NIBC Direct
@NIBC
Een kleine opmerking over de webtoepassing. Wanneer je bij 'Contact' in het contactformulier aanvinkt dat je reeds klant bent bij NIBC, dan moet je je rekeningnummer invullen. Dit tekstvak is echter beperkt tot 10 karakters, je kan dus geen volledig (Belgisch) rekeningnummer invullen.
Een kleine opmerking over de webtoepassing. Wanneer je bij 'Contact' in het contactformulier aanvinkt dat je reeds klant bent bij NIBC, dan moet je je rekeningnummer invullen. Dit tekstvak is echter beperkt tot 10 karakters, je kan dus geen volledig (Belgisch) rekeningnummer invullen.
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Berichten: 410
- Lid geworden op: 22 dec 2011
- Contacteer:
Re: Snelheid webtoepassing NIBC Direct
Dit kan inderdaad en dat is inderdaad aanleiding tot heel wat extra werk. Blijkbaar hanteren vele banken nog het systeem naam voornaam ipv omgekeerd. Dit heeft vooral impact voor ons en we gaan bekijken hoe we dat in de toekomst kunnen automatiseren.Bart schreef:@NIBC,
Kan het wisselen van voornaam en familienaam vertragend werken?
Dat zou bij mij dan ook wel eens de reden kunnen zijn. Ik wacht nog even af, storting is dinsdag gebeurd.
Ik pannikeer niet maar als dit zo is moeten jullie dan wel veel manueel goedkeuren vrees ik.
Re: Snelheid webtoepassing NIBC Direct
Omdat het in België traditioneel de gewoonte is de voornaam achter de familienaam te zetten, een beetje aanpassing aan de Belgische eigenheid zou NIBC wel sieren.
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
Re: Snelheid webtoepassing NIBC Direct
ahum... taalkundig kunnen de Belgen nog iets opsteken van de Nederlanders.
Taalkundig heet je niet Janssens Piet, maar wel Piet Janssens (dus taalkundig is eerst voornaam en dan familienaam correct).
Wij werden daar in de hogeschool op de taalvakken punten door afgetrokken als we eerst familienaam vermeldden.
Dit geheel als randopmerking, en ja... is off topic.
(k zal het nooit meer doen )
Taalkundig heet je niet Janssens Piet, maar wel Piet Janssens (dus taalkundig is eerst voornaam en dan familienaam correct).
Wij werden daar in de hogeschool op de taalvakken punten door afgetrokken als we eerst familienaam vermeldden.
Dit geheel als randopmerking, en ja... is off topic.
(k zal het nooit meer doen )
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Berichten: 410
- Lid geworden op: 22 dec 2011
- Contacteer:
Re: Snelheid webtoepassing NIBC Direct
We werken met een Belgisch systeem (van Callatäy en Wouters) dus daar kan het niet aan liggen. Het is een keuze geweest (door Belgische mensen) Het leek ons logisch om eerst de VOORnaam te nemen en vervolgens de familienaam. Blijkbaar wordt deze redenering niet door alle banken gevolgd (maar ook daar zijn er gevallen waar het wel gebeurt en waar niet)
-
- Sr. Member
- Berichten: 271
- Lid geworden op: 05 mar 2010
- Contacteer:
Snelheid webtoepassing NIBC Direct
Bij mij nog altijd niks te bespeuren, mijn naam is dezelfde van mijn tegenrekening behalve mss de volgorde.
Re: Snelheid webtoepassing NIBC Direct
Het gaat er bij mij niet om wat correct is maar of het programma automatisch herkend dat de volgorde achternaam, voornaam is wat in België geregeld voorkomt bij banken, in mijn geval al zeker bij Keytrade, DB en Bpost. Zo niet gaan ze in veel gevallen (de meeste) alles manueel moeten nakijken wat de vertraging bij sommigen kan verklaren.
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
- NIBC Direct
- Woordvoerder
- Berichten: 410
- Lid geworden op: 22 dec 2011
- Contacteer:
Re: Snelheid webtoepassing NIBC Direct
Terecht opmerking. Dit staat ondertussen op onze lijst van dingen die we moeten gaan oplossen.Dinaer schreef:@NIBC
Een kleine opmerking over de webtoepassing. Wanneer je bij 'Contact' in het contactformulier aanvinkt dat je reeds klant bent bij NIBC, dan moet je je rekeningnummer invullen. Dit tekstvak is echter beperkt tot 10 karakters, je kan dus geen volledig (Belgisch) rekeningnummer invullen.
Re: Snelheid webtoepassing NIBC Direct
Mijn overschrijving van dinsdagmorgen staat nog niet op mijn rekening.
Even contact opgenomen met de klantendienst. Een manuele tussenkomst kan tot 3 werkdagen in beslag nemen.
Dus ruim gerekend zouden de stortingen vanavond moeten verwerkt zijn die dinsdag zijn uitgevoerd.
Indien dit niet zo is heeft men mij gevraagd morgen terug contact op te nemen.
Even contact opgenomen met de klantendienst. Een manuele tussenkomst kan tot 3 werkdagen in beslag nemen.
Dus ruim gerekend zouden de stortingen vanavond moeten verwerkt zijn die dinsdag zijn uitgevoerd.
Indien dit niet zo is heeft men mij gevraagd morgen terug contact op te nemen.
- WebsterMC
- Sr. Member
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 05 jan 2010
- Locatie: Oost-Vlaanderen
- Contacteer:
Re: Snelheid webtoepassing NIBC Direct
Ah, goed om weten. Mijn storting van woensdag zal dus tenvroegste maandag zichtbaar zijn...
Re: Snelheid webtoepassing NIBC Direct
tot 3 werkdagen, heb ook woensdag gestort en ik begrijp dat het ten laatste maandag er zal opstaan, we zien wel
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---