Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Beleggen Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Spreiding obligaties ?

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
214 berichten
  • Pagina 7 van 15
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • …
  • 15
  • Volgende
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken - private banking
Filip333
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer Filip333
Verstuur privébericht

Re: Spreiding obligaties ?

• Citeer

Bericht door Filip333 » 20 mei 2023, 06:07

Gunter123 schreef: ↑18 mei 2023, 18:30 Bedankt voor het delen van jouw visie! 👍. Misschien dat ik eens meedoe voor 1 lijntje …

Moest je alternatieven zien met langere looptijd en mooi netto rendement zijn deze natuurlijk van harte welkom.

Grts,
Gunther
USD en Euro:
Ik zou momenteel wachten met lang te gaan.
Ik verwacht dat de inflatie hoger blijft dan de Fed en ECB doelstellingen van 2%.
Zonder de absurde geldcreatie tot begin 2022, die verleden jaar gestopt is , door de genoemde centrale banken gaat alles in de mate van het mogelijke normaliseren en dan wordt de LT rente hoger dan de korte . Zolang het vertrouwen blijft….

Als je kijkt naar de schulden die op de balansen staan van deze centrale banken en de staatsschulden van Amerika en de meeste Europese landen waaronder België dan ga je duizelen.
Verstandige economen ( bv Geert Noels ) verwittigen ook al vele jaren dat geld creaties zeer onverstandig zijn en vele verwittigen dat er iets gaat gebeuren. Wat juist kunnen zij niet voorspellen . De risico’s stapelen zich op .

De enorme onbekende schulden van de schaduwbanken en andere “zwarte zwanen” zijn een mogelijke oorzaak van het begin van “iets”.
De zeer hoge schulden bij de schaduwbanken zijn niet bekend omdat deze niet vallen onder de wettelijke controle van de normale bankinstellingen. Of deze controle efficiënt is kan je ook in vraag stellen na de perikelen van Credit Suisse en de regionale Amerikaanse banken. Het concreet voorbeeld van “iets “ zijn dus de recente problemen van de regionale banken in Amerika met ,tot nu toe , geen besmetting(en) van onze banken of andere instellingen. Gelukkig heeft Amerika zeer vlug kordaat opgetreden en was de oplossing (nog )te betalen.

De meeste economen ( en ik ook niet ) zijn geen doemdenker maar realisten.

Op vervaldagen koop ik nu kortlopende obligaties ( 1 a 3 jaar ) met zeer hoge credit rating ( AAA en AA+). Geen Amerikaanse of Europese staatsobligaties buiten de goede leerlingen zoals bv Nederland , Duitsland. Ik koop ook geen uitgifte van Europa of EIB.
Ik beperk mij ,vooral in Euro , nu tot de bovenvermelde om geen enkel risico te nemen en ben tevreden met de rendementen.
Door de inverse rentecurve brengen deze kortlopende meer op wat dus meevalt om te wachten.

Als er niets gebeurt is dat voor mij oké, als er wel “iets” gebeurt ( bv vorige eurocrisis en de CDO crisis van 2009 )dan wordt het interessant en spannend. Ik kan uit ervaring spreken en was zeer blij gedurende alle crisissen ,dat ik heb meegemaakt ,met mijn portefeuille obligaties in “ gewapende beton”.
Mijn portefeuille obligaties werd tijdens al de verschillende crisissen die ik meegemaakt heb zelfs meer waard.

Ps. Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur en geen professioneel in beleggen - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen .

Filip333
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer Filip333
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Filip333 » 20 mei 2023, 06:55

Anderzijds ( ik ben geen CD@V politieker… :) )

Ten eerste:
De grote verminderingen van de geldhoeveelheid in EURO en USD hebben op termijn een grote deflatoire kracht.De centrale banken met hun (nieuwe) computermodellen ,geschreven door jonge economen ,houden hiermee geen rekening .
De termijn is een onbekende factor maar kan zeer snel zijn.

Ten tweede:
De grote kapitalen die door de overheden in de markt zijn gepompt omwille van de Corona epidemie en die door de particulieren zijn gespaard ,omdat zij deze toen niet konden uitgeven door de Corona maatregelen, zijn nu geconsumeerd. Deze consumptie is een grote oorzaak van de recente inflatie .

Concreet:
- inflatie verminderd
- korte rente daalt
- zachte landing economie
- of harde landing van de economie : recessie/ korte en LT dalen

In het laatste geval is het wel verstandig NU langlopende obligaties te kopen…..

Ps. Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur , geen econoom en geen professioneel in beleggen - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen .
Laatst gewijzigd door Filip333 op 20 mei 2023, 07:56, 2 keer totaal gewijzigd.

Filip333
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer Filip333
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Filip333 » 20 mei 2023, 07:05

Ik handel momenteel zoals een politieker.
Een beetje van dit en een beetje van dat , in de hoop dat het goed komt….

Spreiden in obligaties, aandelen, goud, vreemde valuta en onroerende activa kan geen kwaad.

KoenV
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer KoenV
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door KoenV » 20 mei 2023, 07:57

Zijn Nederlandse en Duitse staatsobligaties momenteel nog interessant om aan te kopen?
En verwachten jullie dat obligaties de komende maanden gaan stijgen/dalen?

Vespa81
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer Vespa81
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Vespa81 » 20 mei 2023, 16:58

TrX schreef: ↑15 mei 2023, 15:13
Barryke schreef: ↑30 april 2023, 22:33 Moest ik in uw geval zijn zou ik alles in Duitse bunds stoppen. Looptijd moet je zelf wat zien natuurlijk. Mijn cash zit voor het grootste stuk in Germany 0% 18/10/24. Netto nog altijd een 2.82% en 100% veilig. Heb je het sneller nodig, dan kan je altijd verkopen. Vergeet niet om voor een zo laag mogelijke coupon te kiezen he karine.
Heb je die Duitse Bund (DE0001141802) kunnen kopen op Bolero?

Krijg volgende opmerking:
"Het is niet mogelijk om dit effect aan te kopen. Het is niet toegelaten voor retail beleggers of kan niet onder execution only gekocht worden."
Misschien een domme vraag, maar ga ze toch stellen:
Bij Bolero zie ik voor deze obligatie bij "huidig rendement " 2,9471% staan.
Hoe moet ik dit dan zien. Is dit het totale rendement van vandaag tot de vervaldag, 18/10/24?
Of is dit omgerekend naar jaarlijks rendement?

Gunter123
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Gunter123
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Gunter123 » 20 mei 2023, 18:03

Hi,

Dit is volgens mij het jaarlijks rendement.
Check maar eens door het openen van een nog langlopende obligatie, je gaat in dezelfde range van percentage blijven.

Grts
Gunther

Filip333
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer Filip333
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Filip333 » 20 mei 2023, 19:49

KoenV schreef: ↑20 mei 2023, 07:57 Zijn Nederlandse en Duitse staatsobligaties momenteel nog interessant om aan te kopen?
Ik vind het een goede investering voor een belangrijk deel van een obligatie portefeuille als je van plan bent enkel in Euro te investeren.

Je kan deze aanschaffen zoals een brandverzekering. Deze verzekering koop je ook in de hoop deze nooit nodig te hebben.

Ik heb een voorkeur voor de Nederlandse omdat deze iets meer opbrengen.
Als alternatief voor de Duitse koop ik KFW uitgiftes . De reden weet ik niet ; misschien een gewoonte van mij.

Nederlandse en Duitse staatsobligaties en ook uitgiftes van KFW , Bank der Nederlandse gemeenten , Nederlandse waterschapsbank (NWB ) worden (bijna ) uitsluitend gekocht en verkocht door institutionelen ( bv leversverzekeringsmaatschappijen , banken voor hun eigen vermogen, vermogensbeheerders , …. ) om veiligheidsredenen en om rendementen te behalen . Deze obligaties zijn bovendien supper liquide op de OTC markt en in zeer grote volumes steeds beschikbaar.Het verschil tussen de aankoop en verkoopprijs is daardoor lager.Door abnormale zenuwachtige obligatie markten fluctueren de prijzen gedurende de dag veel meer dan normaal.

De kortlopende hierin brengen nu voldoende op. In het niet zo lange verleden moest je rente betalen voor deze veiligheid , zelfs voor looptijden van circa 5 jaar.
Voldoende is voor de een iets anders dan voor de andere.
Het algemeen principe is dat hoe meer rente je krijgt hoe meer het risico stijgt.

De OTC markt is de belangrijkste obligatie markt in Europa. De zeer drukke handel van alle Europese staatsobligaties gebeurt op deze markt. Kijk maar eens op Euronext en dan zal je opmerken dat de volumes van de Belgische en Nederlandse nihil is ,of te verwaarlozen ,omdat daar meestal particulieren handelen.
De handel op Stuttgart en Frankfurt is daar ook minuscuul t.o.v de zeer grote dagelijkse handel in deze obligaties op de OTC markt. Alle officiële rentevoeten van alle Europese landen worden op OTC bepaald.

Het grote voordeel van mijn opgesomde AAA obligaties is dat bij een of andere crisis , dat mag van alles zijn, deze meer waard worden.

Ps. Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur en geen professioneel in beleggen - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen .

Barryke
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Barryke
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Barryke » 22 mei 2023, 00:20

Yaris schreef: ↑17 mei 2023, 13:04
pukkie007 schreef: ↑17 mei 2023, 12:27 Dus als je alle beleggingen in euro hebt en de euro daalt 10% tov van USD/NOK/GBP/ ... , dan blijft je portefeuille status quo. Zoiets, Yaris? :o
We hebben het hier over obligaties. Als je enkel obligaties in euro koopt loop je geen valutarisico. De euro kan nog zoveel fluctueren tegenover andere munten, een euro blijft een euro en de waarde van je obligaties verandert niet.
Geen valutarisico..? Het is te zien hoe je valutarisico definieert natuurlijk. Ik denk niet dat er veel slimme Zimbabwanen zijn die hun spaarcenten nog aanhouden in de lokale munt. Binnen een maand kan je er nog maar de helft mee kopen. Idem voor Turkije, zoals al gezegd door huisje. Zoals huisje ook zei zit je al wel gebeiteld met bvb fifty-fifty euro’s en dollars. Een beetje verder diversifiëren met wat goud en munten (obligaties) van “stabiele” landen kan volgens mij ook niet echt kwaad (vb Zwitserland, Noorwegen, Australië, Canada). Als we over grote vermogens spreken vind ik dit wel absoluut een must.

TrX
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer TrX
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door TrX » 22 mei 2023, 10:59

Vespa81 schreef: ↑20 mei 2023, 16:58
TrX schreef: ↑15 mei 2023, 15:13

Heb je die Duitse Bund (DE0001141802) kunnen kopen op Bolero?

Krijg volgende opmerking:
"Het is niet mogelijk om dit effect aan te kopen. Het is niet toegelaten voor retail beleggers of kan niet onder execution only gekocht worden."
Misschien een domme vraag, maar ga ze toch stellen:
Bij Bolero zie ik voor deze obligatie bij "huidig rendement " 2,9471% staan.
Hoe moet ik dit dan zien. Is dit het totale rendement van vandaag tot de vervaldag, 18/10/24?
Of is dit omgerekend naar jaarlijks rendement?
(100% - 96,08% (huidige koers)) / looptijd in jaren

B7H4long
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer B7H4long
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door B7H4long » 22 mei 2023, 12:24

Barryke schreef: ↑22 mei 2023, 00:20
Yaris schreef: ↑17 mei 2023, 13:04
We hebben het hier over obligaties. Als je enkel obligaties in euro koopt loop je geen valutarisico. De euro kan nog zoveel fluctueren tegenover andere munten, een euro blijft een euro en de waarde van je obligaties verandert niet.
Geen valutarisico..? Het is te zien hoe je valutarisico definieert natuurlijk. Ik denk niet dat er veel slimme Zimbabwanen zijn die hun spaarcenten nog aanhouden in de lokale munt. Binnen een maand kan je er nog maar de helft mee kopen. Idem voor Turkije, zoals al gezegd door huisje. Zoals huisje ook zei zit je al wel gebeiteld met bvb fifty-fifty euro’s en dollars. Een beetje verder diversifiëren met wat goud en munten (obligaties) van “stabiele” landen kan volgens mij ook niet echt kwaad (vb Zwitserland, Noorwegen, Australië, Canada). Als we over grote vermogens spreken vind ik dit wel absoluut een must.
Dus voor Yaris, en ik denk alle lezers op Spaargids, heeft het dus geen impact en heeft zo'n koersverandering geen impact.

Valutarisico is het risico dat een verandering in de wisselkoers heeft op je portefeuille.
Als je als Europeaan in euro belegd heb je geen valutarisico, jouw resultaat - in euro - hangt niet af van de wisselkoersen van welke munt ook.

Als je een belegging in een andere munt toevoegt, dan zal je valutarisico hebben, jouw resultaat zal anders zijn bij een stijging of daling van de wisselkoers.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.

Filip333
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer Filip333
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Filip333 » 22 mei 2023, 17:59

Valutarisico's ?? Staar je daar niet blind op.

bv. Euro/USD

USD geeft meer rente .
De dollar beweegt altijd in cycli t.o.v. de euro.

Koop de dollar wanneer de koers relatief goedkoop staat in de cycli en beleg deze in verschillende looptijden aan een hogere rente.
Verkoop de dollar met winst indien gewenst wanneer deze hoger staat. Ondertussen heb je meer rente.....

Daalt de dollar dan beleg je gewoon terug in dollar aan een hogere rente dan onze munt.
Je gebruikt gewoon het valutarisico gecombineerd de hogere rente in jouw voordeel.

Eenvoudig maar het werkt , ik doe dit vanaf circa 1992 in verschillende ( degelijke) valuta's.
Tussentijd geld nodig , geen probleem verkoop een obligatie in de munt die je verkiest.

Er is nog een veel groter voordeel te beleggen in vreemde valuta en vooral in USD ( de wereldmunt ) maar dan moet ik terug een stuk proza schrijven om dit te onderbouwen.

Barryke
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Barryke
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Barryke » 22 mei 2023, 18:41

Filip333 schreef: ↑22 mei 2023, 17:59
Ben jij familie van B7?

pukkie007
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer pukkie007
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door pukkie007 » 22 mei 2023, 22:31

Kempen heeft ook dat dna. Het is hier een kluwen.

Nee, ze hebben geen van allen een nick. Maar sommige schrijfstijlen hebben toch aardig wat gemeen.

Geef mij maar wat eend. >:D

Filip333
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer Filip333
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Filip333 » 23 mei 2023, 08:42

“Concreet:
- inflatie verminderd
- korte rente daalt
- zachte landing economie
- of harde landing van de economie : recessie/ korte en LT dalen
In het laatste geval is het wel verstandig NU langlopende obligaties te kopen…..”

Na veel lezen over economie dit weekend en vooral door het rencent artikel van Albert Edwards ( al 20 jaar verkozen tot beste Europese marktstrateeg volgens institutionele beleggers) in de weekend editie van de tijd ; gisteren 6 tot 7 jarige obligaties met AAA uitgevers gekocht in USD en Nok ( staat historisch laag ). Vandaag of morgen ga ik Nederlandse staatsobligaties kopen met dezelfde looptijden .

Ik en Edwards verwachten eerder een hardere landing of een zwarte zwaan(en)…

( ter info: Deze melding doe ik enkel om veiligheidsredenen . Adviezen mogen enkel bij wet gegeven worden door een erkend beleggings adviseur)

vortex
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer vortex
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door vortex » 23 mei 2023, 09:03

Filip333 schreef: ↑23 mei 2023, 08:42
Ik en Edwards verwachten eerder een hardere landing of een zwarte zwaan(en)…
In dat geval snap ik niet waarom je nu dan voor de middellange termijn gaat. Bij een recessie gaan centraal banken de beleidsrente weer verlagen en zal de korte termijn rente zakken. Bij een recessie gaan ook de BBP's zakken waardoor de schuld ratio's van landen flink zal oplopen, net als tijdens de EU schuldencrisis zullen landen dan flink wat meer intrest moeten betalen voor herfinanciering en nieuwe schuld uitgifte, de lange en middeltermijn rente stijgt dan. Hetzelfde geldt voor bedrijfsobligaties, minder omzet en minder winst verhoogd de schuldratio en het risico, gevolg hogere rente op nieuw uitgegeven obligaties.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

214 berichten
  • Pagina 7 van 15
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • …
  • 15
  • Volgende

Terug naar “Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy