staatsbons verkopen, wat zijn voor en nadelen
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: staatsbons verkopen, wat zijn voor en nadelen
haal er dus zelf je voordeel uit , verkoop in stapjes , zakt de bon terug , dan hou je deze gewoon bij tot vervaldag .
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Betalend nummer van Deutsche Bank (078/155152?) waarom niet het nummer 02/5519934 bellen? (opgezocht via Geonumbers)
-
anonymous6
Ja, dacht ik dus ook toen ik het gisteren in de gazet las (toevallig een maand gratis gazet gewonnen). Ik dacht toen nog " 'k zal mij verdorie moeten reppen of het vet is al van de soep". Niet dus. 'k Had er gerust een extra nachtje over kunnen slapen.anonymous schreef: Bijkomend dat het zelfs in de krant stond dat je winst haalt door te verkopen, verwachtte ik dat iedereen massaal naar de bank ging lopen gisteren&vandaag om te verkopen.
Ik had het artikel niet goed gelezen. Als ik moet betalen om aan andere geld uit te lenen, dan houd ik het geld gewoon op een lopende rekening. K'zijn niet zot sulluh...
-
Franscoppy
- Full Member

- Contacteer:
Ook de deels verkocht aan >110% en in termijnrekening van 4j gestoken. Mooie winst!!
ik zie dat mijn staatsbon van 20 000euro nu genoteerd staat aan 111,49%.
Wat is het beste dat ik kan doen?
Zoals hierboven aangegeven? Verkopen en in termijnrekening steken?
Wat gaat dan mijn meerwinst zijn op bijvoorbeeld 4-5 jaar?
(ben niet zo een rekenwonder
)
Bedankt!!!!
Wat is het beste dat ik kan doen?
Zoals hierboven aangegeven? Verkopen en in termijnrekening steken?
Wat gaat dan mijn meerwinst zijn op bijvoorbeeld 4-5 jaar?
(ben niet zo een rekenwonder
Bedankt!!!!
-
anonymous
MeOnline,
kijk eens op http://www.mijnkapitaal.be/obligaties/a ... staatsbon/" onclick="window.open(this.href);return false;
kijk eens op http://www.mijnkapitaal.be/obligaties/a ... staatsbon/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sommige forumleden schreven hier in november, december 2011, geen obligaties van de in hun ogen, 'verkwistende, slechtbestuurde enz. enz. Belgié te willen kopen.
Deze hebben ongelijk gehad, ik heb 12 % extra verdiend op amper 7 maanden, ik heb een fles goede Champagne gekraakt, dank u, Belgische staat !
Deze hebben ongelijk gehad, ik heb 12 % extra verdiend op amper 7 maanden, ik heb een fles goede Champagne gekraakt, dank u, Belgische staat !
bedankt, dus als ik bij Argenta een termijnrekening neem op 5jaar van 2,37% netto heb ik een dikke verdiend?
Of zie ik dat verkeerd?
Een spaarrekening is ook maar een gok hé, die rentes kunnen ook nog dalen...
Graag jullie bevinding.
Of zie ik dat verkeerd?
Een spaarrekening is ook maar een gok hé, die rentes kunnen ook nog dalen...
Graag jullie bevinding.
ik heb mijn staatsbons aan 113% verkocht. Het is wel niet veel, 2.000€, maar pik toch lekker 295€ mee. Ik zet ze nu 7 jaar aan 3.16% netto bij Credit Europe.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
@ Patrick1: De regering zal het graag horen, burgers die zo in de pas lopen en geloven wat ze zeggen. België bedanken door 'n dure franse fles te openen terwijl je eigenlijk Zwitserland zou moeten bedanken. 
Mja, ik had het liever bij een iets tastbaardere bank geplaatst, en dan is Argenta de hoogst biedende op 5jaar zie ik?
+ als ik écht het geld nodig zou hebben, denk ik ook dat ik er bij Argenta gewoon aankan, dat is bv. bij NIBC niet zo...
Maar heb ik dan nog een goede winst als ik die 20 000 eur terug vastzet aan 2,37% netto voor 5jaar en nu de staatsbon verkoop aan 111%?
Thanks!
+ als ik écht het geld nodig zou hebben, denk ik ook dat ik er bij Argenta gewoon aankan, dat is bv. bij NIBC niet zo...
Maar heb ik dan nog een goede winst als ik die 20 000 eur terug vastzet aan 2,37% netto voor 5jaar en nu de staatsbon verkoop aan 111%?
Thanks!
-
JurgenG
De mijne zijn ook de deur uit, deel van mijn woonkrediet vervroegd afgelost. 
Laatst gewijzigd door JurgenG op 19 juli 2012, 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
@ spruitekop
Yves Leteerme heeft persoonlijk veel reclame gemaakt voor 'zijn' Staatsbon.
Velen hebben, dankzij de reclame van Yves Leterme de staatsbon gekocht, en het is een schot in de roos gebleken, bingo, ik heb er een fles Franse Champagne op gekraakt.
Naar mijn weten bestaat er geen Belgische Champagne, vandaar een Franse,, den Yves zit nu ook in Parijs he !
Yves Leteerme heeft persoonlijk veel reclame gemaakt voor 'zijn' Staatsbon.
Velen hebben, dankzij de reclame van Yves Leterme de staatsbon gekocht, en het is een schot in de roos gebleken, bingo, ik heb er een fles Franse Champagne op gekraakt.
Naar mijn weten bestaat er geen Belgische Champagne, vandaar een Franse,, den Yves zit nu ook in Parijs he !
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Klopt, ik heb persoonlijk Leterme in Villa Politica nog in het parlement zien smeken om aub uw burgergevoel aan te spreken en staatsobligaties te kopen om België te steunen. Evenwel heb je het niet te danken aan Leterme noch aan het burgergevoel van de Belgen dat ge 12% winst hebt op 7 maand.
Dit alles heb je vnl. te danken aan de Zwitsers die hun overpopulaire Zwitserse Frank willen vastklikken op 1.20 € om het economisch valutanadeel dat ze hebben tov hun buurlanden te onderdrukken. De Zwitserse handelszaken klagen steen en been dat de Zwitsers over de landsgrenzen gaan shoppen daarom ook werd de Zwitserse Frank vastgeklikt aan de Euro (de munt van de omringende landen).
Door de massale instroom van Euro's (niet enkel vanuit Zuid-Europa) wordt de Zwitserse Frank keer op keer sterker en moet de Zwitserse Nationale bank euro's inkopen om de wisselkoers op circa 1.20€ te houden. Hierdoor stelt Zwitserland zich intussen zwaar bloot aan de Eurocrisis. Dit risico proberen ze af te dekken door staatsobligaties op te kopen van de "sterkere" landen uit de Eurozone. In eerste instantie heeft Zwitserland zich gericht op Duitsland, vervolgens op Nederland, Frankrijk en uiteindelijk ook België. Gezien het feit dat Zwitserland hiervoor weinig of geen rente (of zelfs verlies heeft door de negatieve intrest) kan hun eigenlijk weinig deren gezien ze ook in eigen land quasi geen intrest betalen op hun beleggingen.
Mijn maag draait dan ook telkens weer om als de belgische politici zichtzelf pluimen op hun hoed steken die door anderen verdiend zijn. Onder het mom van: de burger snapt dat toch niet. (...en het zijn binnenkort verkiezingen!)
Het zal jou 'n zorg zijn hoe je aan je 12% komt
, het is maar dat je weet dat dit door 'n onvoorziene omstandigheid is dat je deze winst gehaald hebt, niet door het goede bestuur, of door de inzet van één bepaalde of meerdere politici.
Dit alles heb je vnl. te danken aan de Zwitsers die hun overpopulaire Zwitserse Frank willen vastklikken op 1.20 € om het economisch valutanadeel dat ze hebben tov hun buurlanden te onderdrukken. De Zwitserse handelszaken klagen steen en been dat de Zwitsers over de landsgrenzen gaan shoppen daarom ook werd de Zwitserse Frank vastgeklikt aan de Euro (de munt van de omringende landen).
Door de massale instroom van Euro's (niet enkel vanuit Zuid-Europa) wordt de Zwitserse Frank keer op keer sterker en moet de Zwitserse Nationale bank euro's inkopen om de wisselkoers op circa 1.20€ te houden. Hierdoor stelt Zwitserland zich intussen zwaar bloot aan de Eurocrisis. Dit risico proberen ze af te dekken door staatsobligaties op te kopen van de "sterkere" landen uit de Eurozone. In eerste instantie heeft Zwitserland zich gericht op Duitsland, vervolgens op Nederland, Frankrijk en uiteindelijk ook België. Gezien het feit dat Zwitserland hiervoor weinig of geen rente (of zelfs verlies heeft door de negatieve intrest) kan hun eigenlijk weinig deren gezien ze ook in eigen land quasi geen intrest betalen op hun beleggingen.
Mijn maag draait dan ook telkens weer om als de belgische politici zichtzelf pluimen op hun hoed steken die door anderen verdiend zijn. Onder het mom van: de burger snapt dat toch niet. (...en het zijn binnenkort verkiezingen!)
Het zal jou 'n zorg zijn hoe je aan je 12% komt