Starten met beleggen
TIP
Re: Starten met beleggen
Zit tegenwoordig in leerplan, onder de term "Financieel en Economische Competenties". Kan apart vak zijn of deel van een vak.
Google eens.
Vooruitgang toch.
-
Orakel van Brakel
- Hero Member

- Contacteer:
Als ik een order ingeef bij MeDirect, zie ik wel kosten. Geprobeerd met VWCE en IWDA. Ik heb het order niet uitgevoerd, was enkel als test. Worden die kosten dan aangerekend of niet?pmu schreef: ↑17 februari 2023, 10:35MeDirect (en Keytrade) rekenen geen aankoopkosten en verkoopkosten. Er zijn inderdaad belastingen, lopende kosten, en zeer uitzonderlijk rekent de fondsuitgever zelf instapkosten aan.Orakel van Brakel schreef: ↑17 februari 2023, 10:25 Betaal je dan enkel beurstaks bij MeDirect op die fondsen? Ik heb bij Saxo enkele fondsen, maar heb sinds kort ook een spaarrek bij MeDirect. Missch moet ik in het vervolg mijn fondsen daar kopen. Het beleggersgedeelte heb ik er nog ni in detail bekeken. Leek me vrij basic aangezien ik er al geen opties vond.
Geen kosten op niet-beursgenoteerde fondsen. VWCE en IWDA zijn in principe ook fondsen, maar meestal is dat niet wat we hier bedoelen met “fondsen”.Orakel van Brakel schreef: ↑23 februari 2023, 08:42Als ik een order ingeef bij MeDirect, zie ik wel kosten. Geprobeerd met VWCE en IWDA. Ik heb het order niet uitgevoerd, was enkel als test. Worden die kosten dan aangerekend of niet?
Voor de aankoop van etf's worden transactiekosten aangerekend. Een overzicht van de kosten van MeDirect is te vinden op hun website.