Tax on web 2018
Re: Tax on web 2018
je, mag inderdaad één wijziging doen voor de aangifte termijn is verstreken ( elektronische dan )
wees er dus spaarzaam op, die wijzigiging
wees er dus spaarzaam op, die wijzigiging
Het wijzigen van de aangifte werkt niet bij mij. Als ik probeer mijn aangifte te wijzigen krijg ik eerst een info pagina over "Heeft u inkomsten en/of goederen in het buitenland?", en als ik dan op verdergaan klik, krijg ik de melding "De gevraagde pagina is momenteel niet beschikbaar." en dit al meer dan een week. Het e-mail adres dat er dan bij staat om te contacteren, bestaat niet meer.
Nog iemand hetzelfde probleem?
Nog iemand hetzelfde probleem?
Ik zeg: pluim voor Tax-on-web.
Bij mij stond quasi alles vooraf ingevuld, behalve:
- Carmignac Patrimoine (is dus in hun nadeel van dit niet vooraf in te vullen, want ik zou het kunnen 'vergeten', wat ik voor die paar tientjes niet ga doen)
- Kinderopvang
AL de rest stond ingevuld. Ik heb het uiteraard gedubbelcheckt met m'n fiches, en alles klopt.
Bij mij stond quasi alles vooraf ingevuld, behalve:
- Carmignac Patrimoine (is dus in hun nadeel van dit niet vooraf in te vullen, want ik zou het kunnen 'vergeten', wat ik voor die paar tientjes niet ga doen)
- Kinderopvang
AL de rest stond ingevuld. Ik heb het uiteraard gedubbelcheckt met m'n fiches, en alles klopt.
Heb ondertussen de vooraf ingevulde aangifte kunnen aanpassen maar toch bedankt voor uw reactie
Tax-Calc 2018 is nog steeds niet beschikbaar en die tools van Belfius en DVV geven een ander resultaat dan de simulatie die je kan maken in Tax-on-web.
Handig, niet, dat je op zoveel sites je belastingen kunt berekenen?
en zeker leuk als je verschillende resultaten uitkomt
Als simulatiemodules op verschillende sites verschillende resultaten geven zou ik voortgaan op die van Tax-on-web omdat dat de site van de fiscus is en het de fiscus is die je taxeert, niet Belfius of DVV.
en in die van de fiscus kunnen geen fouten staan ?
nooit fouten in hun nadeel denk ik
nooit fouten in hun nadeel denk ik
Nieuwe tax calc is al een tijdje beschikbaar hoor:
http://ccff02.minfin.fgov.be/taxcalc/ap ... ox/home.do
inderdaad het werkt prachtig
RESULTAAT VAN DE SIMULATIE VAN DE BEREKENING (02/06/2018)
U zou terugkrijgen:
491.460,68 EUR
RESULTAAT VAN DE SIMULATIE VAN DE BEREKENING (02/06/2018)
U zou terugkrijgen:
491.460,68 EUR
Er is geen enkele simulatie die een gelijkaardig resultaat weergeeft. Wie zegt dat Tax-on-web correct is?
De software die door professionelen opgesteld wordt en gebruikt wordt door boekhouders bevat ook fouten...
De software die door professionelen opgesteld wordt en gebruikt wordt door boekhouders bevat ook fouten...
Nog ff een vraag.
Ik woonde al samen met mijn partner onder het stelsel van feitelijk samenwonende, voor de fiscus ben je in dat geval een alleenstaande.
Toen wij in 2017 ons huis kochten, raadde de notaris ons aan om wettelijk te gaan samenwonen omdat dit een betere bescherming biedt.
Op 1/1/2018 waren wij dus wettelijk samenwonend, wat in ons geval ook wil zeggen dat wij zowel vak 1002 als 1003 moeten gaan aanvinken.
Maar...
Dienen wij een gemeenschappelijke aangifte in te dienen? Ik links en mijn partner rechts? Dan geniet je hoogstwaarschijnlijk ook van de huwelijkscoëfficiënt?
Of moeten we die nog steeds gescheiden houden?
Binnenkort trouwen we, maar voor de fiscus veranderd dit niet veel.
Ik woonde al samen met mijn partner onder het stelsel van feitelijk samenwonende, voor de fiscus ben je in dat geval een alleenstaande.
Toen wij in 2017 ons huis kochten, raadde de notaris ons aan om wettelijk te gaan samenwonen omdat dit een betere bescherming biedt.
Op 1/1/2018 waren wij dus wettelijk samenwonend, wat in ons geval ook wil zeggen dat wij zowel vak 1002 als 1003 moeten gaan aanvinken.
Maar...
Dienen wij een gemeenschappelijke aangifte in te dienen? Ik links en mijn partner rechts? Dan geniet je hoogstwaarschijnlijk ook van de huwelijkscoëfficiënt?
Of moeten we die nog steeds gescheiden houden?
Binnenkort trouwen we, maar voor de fiscus veranderd dit niet veel.
Voor het inkomstenjaar waarin je bent gaan samenwonen moeten jullie nog elk apart een aangifte indienen. Pas volgend jaar zullen jullie een gemeenschappelijke aangifte kunnen indienen.
https://financien.belgium.be/nl/particu ... enwonen#q4
https://financien.belgium.be/nl/particu ... enwonen#q4