Touring verzekering
Re: Touring verzekering
Ik denk dat je daar geen schrik hoeft van te hebben. Het artikel dat je aanhaalde had het over gerichte aanvallen van iemand (en diens vrienden of bekenden) met bedreigingen er bovenop. Facebook, waar een en ander gepost werd, is verre van een anoniem iets.
Hier anoniem of verscholen achter een pseudoniem je gal spuwen of proberen bijdragen aan de wil van velen om geld te besparen.. Dat zou moeten kunnen zonder een uitgehold product te krijgen of zonder administratief uitgesloten te worden van elke dienstverlening.
Je moet hier eigenlijk niet bang zijn van interne of externe agressie. Vrijheid van meningsuiting bestaat, al was het maar een beetje.
Handelaars op de eigen zwarte lijst plaatsen doe ik ook maar er is niets mis mee om andere te waarschuwen, als je het maar bij de feiten en de waarheid houdt. Jammer dat anonimiteit ook diegenen beschermt die een loopje nemen daarmee.. Maar daar heb ik in deze thread niet echt een voorbeeld van gezien.
Re: Touring verzekering
Nog een dikke maand te gaan en ik ben van die brolfirma eindelijk af.
Verzekering betaald in september. Al 3 keer gebeld om een groene kaart te vragen en ik heb ze nog altijd niet.
Administratief is er bij Touring verzekeringen precies een bom ontploft. Geen enkel formulier, berekening, inschrijving, ... loopt zoals het zou moeten. Iemand die dezelfde ervaringen heeft ?
Verzekering betaald in september. Al 3 keer gebeld om een groene kaart te vragen en ik heb ze nog altijd niet.
Administratief is er bij Touring verzekeringen precies een bom ontploft. Geen enkel formulier, berekening, inschrijving, ... loopt zoals het zou moeten. Iemand die dezelfde ervaringen heeft ?
Re: Touring verzekering
Ik heb de tegengestelde ervaringen.
Alles komt hier netjes op tijd (ik heb er 5 motorvoertuigverzekeringen lopen).
Het enige wat ik opmerk is dat ik ze ieder jaar moet evalueren omdat ze de prijs telkens ietsjes doen stijgen.
Dan geven ze telkens terug korting. Beetje vervelend maar overstappen was (tot nu toe) geen optie gezien de concurrentie veel duurder was (zelf corona direct met 10.000 km/Jaar.
Dan heb ik het er wel voor over om een mail te sturen.
Schadegevallen zijn ook steeds netjes afgehandeld (via derde betaler, dus zelf nooit iets moeten voorschieten).
Bij al mijn nieuw in te schrijven voertuigen (via de verzekering) vroeg ik om de groene kaart via mail te sturen. die kreeg ik telkens dezelfde dag nog (dus nog voor mijn kentekenplaat toekwam bij de garagehouder). De originele kwam dan een week later gewoon met de post (en dat kan evengoed de fout zijn van de Post want die betrouw ik dan weer voor geen haar).
Alles komt hier netjes op tijd (ik heb er 5 motorvoertuigverzekeringen lopen).
Het enige wat ik opmerk is dat ik ze ieder jaar moet evalueren omdat ze de prijs telkens ietsjes doen stijgen.
Dan geven ze telkens terug korting. Beetje vervelend maar overstappen was (tot nu toe) geen optie gezien de concurrentie veel duurder was (zelf corona direct met 10.000 km/Jaar.
Dan heb ik het er wel voor over om een mail te sturen.
Schadegevallen zijn ook steeds netjes afgehandeld (via derde betaler, dus zelf nooit iets moeten voorschieten).
Bij al mijn nieuw in te schrijven voertuigen (via de verzekering) vroeg ik om de groene kaart via mail te sturen. die kreeg ik telkens dezelfde dag nog (dus nog voor mijn kentekenplaat toekwam bij de garagehouder). De originele kwam dan een week later gewoon met de post (en dat kan evengoed de fout zijn van de Post want die betrouw ik dan weer voor geen haar).
Re: Touring verzekering
Ik ga in één van hun winkels eens binnen stappen. Op die manier zal ik ook wel aan een groene kaart geraken. Jammer dat die verkooppunten alleen maar in de grotere steden liggen, maar ik heb het er voor over.
Ik denk niet dat het in dit geval aan de post ligt want daar heb ik zelf geen klagen van. Alle andere post komt hier altijd aan. En het zal geen 3 of 4 keer verloren gegaan zijn. Misschien sta ik bij hen op de zwarte lijst van ontevreden klanten waar ze niets meer voor doen
Nog een dikke maand en ik heb er geen last meer van. Ik zou nog liever ergens anders meer betalen dan daar nog een verzekering te nemen.
Ik denk niet dat het in dit geval aan de post ligt want daar heb ik zelf geen klagen van. Alle andere post komt hier altijd aan. En het zal geen 3 of 4 keer verloren gegaan zijn. Misschien sta ik bij hen op de zwarte lijst van ontevreden klanten waar ze niets meer voor doen
Nog een dikke maand en ik heb er geen last meer van. Ik zou nog liever ergens anders meer betalen dan daar nog een verzekering te nemen.
Re: Touring verzekering
Het is dan nog afwachten of U daar beter gediend bent.
Re: Touring verzekering
Meer tevreden dan vroeger Cronos ? Nog niet zo lang geleden was je er minder positief over. Ach ja.. Van mening veranderen moet kunnen.
Om het slechter te doen gaan ze toch HEEL hard hun best moeten doen. Ze zouden er een nieuw record mee breken.
- Drie keer gevraagd voor een berekening (nieuwe auto) voor omnium / mini omnium. Niets ontvangen.
- Bij inschrijving nieuwe auto : aanvraag doorsturen naar DIV duurt dagen.. Ze hebben het druk. Toen ik zei dat ze het mochten laten voor wat het was en dat ik wel naar een makelaar zou gaan, kon het ineens binnen het half uur.
- Nu : netjes betaald op tijd, zoals altijd. Geen groene kaart ontvangen. Drie keer om gevraagd. Niets gekregen.
Ik moet er dus om naar de stad, in één van hun winkels want voor het rijden zonder groene kaart kan je een boete krijgen.
- Bij iedere verandering (bv gezinssituatie, zelfs in hun voordeel : toch opslag van de premie)
- Prijzen die je berekent op het internet zijn niet erg stabiel. Wat je nu berekent geeft niet noodzakelijk hetzelfde resultaat als je het morgen opnieuw doet.
- Jaarlijkse verhoging van de kostprijs (premie). Als je belt zetten ze dat weer recht. Dus .. je wordt bedrogen. Als je vraagt om niet bedrogen te worden trekken zij het weer in. Maakt het dat dan ineens in orde ?
- Schadevrije jaren werden niet doorgerekend in de Bonus Malus. Daar heb ik ook moeten voor bellen en het vragen.. Daarna was het in orde. Waarom gaat het niet automatisch ? Het is niet in hun belang, vermoed ik.
- Ze beginnen een nieuwe polis die eigenlijk binnen x dagen op te zeggen is (verkoop op afstand), .. zij zeggen : het is geen nieuwe polis. Het staat er anders wel zo op .. Volgens hen : intern werken wij zo (? ?). Nou en ? Ze houden zich hier gewoon niet aan de opzegtermijn waar ik recht op heb. Het is niet het verhaal en de prietpraat die telt.. het is de polis. Gelijk kan je hebben. Het van hen ook krijgen is een andere zaak.
- Zeer moeilijk om contact op te nemen. ZIj antwoorden op een aangetekende brief via email. In hun antwoord staat onjuiste informatie. Je kan echter op die mail niet antwoorden (no-reply email adres). Dus moet je maar weer een aangetekende brief sturen en meerdere weken wachten op behandeling.
Oh ja. Je kan ook antwoorden via webformulier, maar dan is er een zeer beperkt aantal karakters. Niet voldoende om de grond van de zaak te bespreken.
Wie doet slechter ? Ik maak me geen zorgen.. Na deze ervaring kan het enkel beter gaan.
Om het slechter te doen gaan ze toch HEEL hard hun best moeten doen. Ze zouden er een nieuw record mee breken.
- Drie keer gevraagd voor een berekening (nieuwe auto) voor omnium / mini omnium. Niets ontvangen.
- Bij inschrijving nieuwe auto : aanvraag doorsturen naar DIV duurt dagen.. Ze hebben het druk. Toen ik zei dat ze het mochten laten voor wat het was en dat ik wel naar een makelaar zou gaan, kon het ineens binnen het half uur.
- Nu : netjes betaald op tijd, zoals altijd. Geen groene kaart ontvangen. Drie keer om gevraagd. Niets gekregen.
Ik moet er dus om naar de stad, in één van hun winkels want voor het rijden zonder groene kaart kan je een boete krijgen.
- Bij iedere verandering (bv gezinssituatie, zelfs in hun voordeel : toch opslag van de premie)
- Prijzen die je berekent op het internet zijn niet erg stabiel. Wat je nu berekent geeft niet noodzakelijk hetzelfde resultaat als je het morgen opnieuw doet.
- Jaarlijkse verhoging van de kostprijs (premie). Als je belt zetten ze dat weer recht. Dus .. je wordt bedrogen. Als je vraagt om niet bedrogen te worden trekken zij het weer in. Maakt het dat dan ineens in orde ?
- Schadevrije jaren werden niet doorgerekend in de Bonus Malus. Daar heb ik ook moeten voor bellen en het vragen.. Daarna was het in orde. Waarom gaat het niet automatisch ? Het is niet in hun belang, vermoed ik.
- Ze beginnen een nieuwe polis die eigenlijk binnen x dagen op te zeggen is (verkoop op afstand), .. zij zeggen : het is geen nieuwe polis. Het staat er anders wel zo op .. Volgens hen : intern werken wij zo (? ?). Nou en ? Ze houden zich hier gewoon niet aan de opzegtermijn waar ik recht op heb. Het is niet het verhaal en de prietpraat die telt.. het is de polis. Gelijk kan je hebben. Het van hen ook krijgen is een andere zaak.
- Zeer moeilijk om contact op te nemen. ZIj antwoorden op een aangetekende brief via email. In hun antwoord staat onjuiste informatie. Je kan echter op die mail niet antwoorden (no-reply email adres). Dus moet je maar weer een aangetekende brief sturen en meerdere weken wachten op behandeling.
Oh ja. Je kan ook antwoorden via webformulier, maar dan is er een zeer beperkt aantal karakters. Niet voldoende om de grond van de zaak te bespreken.
Wie doet slechter ? Ik maak me geen zorgen.. Na deze ervaring kan het enkel beter gaan.
Re: Touring verzekering
Ook nu haal ik hun mindere punten aan hoor. Niets of niemand is perfect.
Maar daarom moet ik er nog geen drama van maken. Daar liggen die Mij en hun telefonische operatoren toch niet van wakker.
Naar aanleiding van hun mindere punten heb ik een vergelijk gemaakt. Het was, voor mij, nergens beter. Misschien in de toekomst ooit wel (ik ben niet gebonden aan welke verzekering of wat dan ook, de beste prijs/kwaliteit is de winnaar), maar voorlopig niet. Vind ik beter worden ze aan de kant geschoven.
Als jij beter vindt, des te beter.
Wat de internetberekening betreft heb je ook gelijk. Maar ik buig dat om in mijn eigen voordeel (doe meerdere berekeningen en neem de gunstigste berekening welke ik hun dan voorleg om hun prijzen aan te passen).
Zijn ze perfect? Neen. Zijn ze inzake service de betere? Neen.
Is de geboden prijs in verhouding tot de geboden kwaliteit? Voor mij wel. Voor jou blijkbaar niet.
Voor mij telt de prijs. Voor jou de service.
Niks aan de hand dus. Dat is gewoon vrije handel.
Re: Touring verzekering
Toch wel iets aan de hand als je van een bepaalde maatschappij alleen Murphy krijgt die langskomt en je verandert.
Dat is geen vrije markteconomie.. dat is gewoon slechte prestaties geleverd krijgen en er ook geld voor betalen.
Ik ga voor de prijs. Maar niet bij volledige afwezigheid van service en als geen enkele handeling door hen kan worden uitgevoerd zonder fouten te maken. Een goede prijs / kwaliteitverhouding is wat ik zoek.
Geen service die een 0 is voor de goedkoopste prijs. Geen dubbele kostprijs van de polis omdat een makelaar me een koffie maakt als ik langskom.
De ene ervaring is de andere niet. Het is niet zoals je de lengte van een stuk hout meet. Dat is een absoluut gegeven.
Als je de service van een bedrijf slecht inschat ligt dat voor een stuk aan wat je verwacht of welke service je gekregen hebt.
Wetende dat iemand anders misschien meer geluk had of totaal geen / lagere verwachtingen heeft daarover.
Ik ben er ondertussen vanaf. Sedert een week of zo klant bij een andere maatschappij die rond dezelfde prijs zit of er iets onder. Nu nog aan een BM attest geraken en ze horen daar nooit nog van mij terug.
Voor de rest : iedereen doet wat hij zelf wil en kiest zijn eigen leveranciers.
De gustibus et coloribus non est disputandem..
-
- Newbie
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 24 mei 2019
- Contacteer:
Re: Touring verzekering
Heel slecht! Paar dagen terug stond ik met pech onderweg en heb gebeld naar Touring verzekering en verteld wat er aan de hand was. Een werknemer vertelde dat ze mijn dossier niet kon vinden en raadde mij hierdoor aan om een bedrag te betalen aan de chauffeur en dit zou dan recht getrokken worden. Ik heb dus alle bewijzen opgestuurd dat ik had betaald krijg ik opeens een mail van dat ik hiervoor niet verzekerd ben! Dit is wel te begrijpen maar dan vind ik het heel raar dat de werknemer niet vraagt wat voor verzekering ik heb want ik ben pas lid en ook nog mijn eerste wagen dus ik wist niet hoe alles te werk ging. Dan krijg ik ook nog een mailtje met dat de werknemer er vanuit ging dat ik op de hoogte was. Dit is heel raar want normaal gesproken moet een werknemer alle informatie toelichten en niet er zomaar vanuit gaan het gaat niet om een bedrag van 10/20 euro maar 159 euro.
Re: Touring verzekering
Touring verzekeringen - Assurances heeft NIETS meer te maken met TOURING WEGENHULP, Touing Secours.
Jij stond in panne. Je hebt het over Touring Wegenhulp.
Dat is wat anders.
Je komt het in een topic over appels over braadworsten hebben.
Als je belt naar een pechverhelpingsdienst is hun eerste prioriteit om ervoor te zorgen dat je panne opgelost geraakt. Of je wel of niet betaald had voor die hulp op voorhand is iets dat je zelf zou moeten weten.
De werknemer moet er rekening mee houden dat je betaling misschien nog niet geboekt is, dat je via een derde aansloot, dat de gegevens anders zijn doorgegeven en hij je niet kan vinden in het bestand.. etc
Bij twijfel jou wel uit de nood helpen is een keuze die ze maken. Beter voor jou, beter voor hen.
Jij stond in panne. Je hebt het over Touring Wegenhulp.
Dat is wat anders.
Je komt het in een topic over appels over braadworsten hebben.
Als je belt naar een pechverhelpingsdienst is hun eerste prioriteit om ervoor te zorgen dat je panne opgelost geraakt. Of je wel of niet betaald had voor die hulp op voorhand is iets dat je zelf zou moeten weten.
De werknemer moet er rekening mee houden dat je betaling misschien nog niet geboekt is, dat je via een derde aansloot, dat de gegevens anders zijn doorgegeven en hij je niet kan vinden in het bestand.. etc
Bij twijfel jou wel uit de nood helpen is een keuze die ze maken. Beter voor jou, beter voor hen.
Re: Touring verzekering
Ze eigen schuld dikke bult zeker.Rumeysadinc schreef: ↑24 mei 2019, 12:25 Heel slecht! Paar dagen terug stond ik met pech onderweg en heb gebeld naar Touring verzekering en verteld wat er aan de hand was. Een werknemer vertelde dat ze mijn dossier niet kon vinden en raadde mij hierdoor aan om een bedrag te betalen aan de chauffeur en dit zou dan recht getrokken worden. Ik heb dus alle bewijzen opgestuurd dat ik had betaald krijg ik opeens een mail van dat ik hiervoor niet verzekerd ben! Dit is wel te begrijpen maar dan vind ik het heel raar dat de werknemer niet vraagt wat voor verzekering ik heb want ik ben pas lid en ook nog mijn eerste wagen dus ik wist niet hoe alles te werk ging. Dan krijg ik ook nog een mailtje met dat de werknemer er vanuit ging dat ik op de hoogte was. Dit is heel raar want normaal gesproken moet een werknemer alle informatie toelichten en niet er zomaar vanuit gaan het gaat niet om een bedrag van 10/20 euro maar 159 euro.
Blijf weg van de rechtstreekse aansluiting bij Touring Wegenhulp , Vab , Europ assistance allemaal veel te duur.
Waar dan wel bvb via uw ba verzekeraar voor pech , reis bijstand voor gezin enz.
Het grote voordeel zelfde dekking voor +- 70 €.
Dan zijn er soms nog bijkomende dekkingen via krediet kaarten ( reis o.a ).
Maar dit is samen te stellen uwe pech , reis te samen met uw makelaar.
Estate Guru believer.
Re: Touring verzekering
Er is wel een verschil tussen een pechverhelpingsdienst als VAB, Touring.. OF ..
zoiets als Mondial assistance, Ethias Assistance, edm.
Alhoewel ik omwille van de prijs ook bij de tweede groep ben aangesloten, toch hier het verschil in grote lijnen aan de hand van een voorbeeld :
Op zaterdagochtend om 8 uur rij je met een wiel tegen de hoek van een boordsteen en je band is stuk. Je hebt geen reservewiel en de reparatiekit kan niet gebruikt worden.
Touring of VAB zal proberen en er waarschijnlijk in slagen om je band ergens te gaan (laten) repareren of vervangen.
In de andere groep stuurt men een takelwagen die je auto eerst naar een opslagplaats en daarna, op maandag, naar de garage brengt. Daar herstelt men maandagmiddag je auto als alles goed gaat.. of men bestelt een nieuwe band tegen de volgende dag. Maandagavond of dinsdag kan je de auto weer ophalen.
Ik denk dat je bij VAB of Touring zeker meer betaalt maar dat je voor sommige pannes meer terugkrijgt.
VAB brengt je auto van eender waar naar de garage die jij kiest, uiteraard dicht bij jou thuis. Bij veel andere formules maar ook bij Touring moet je tevreden zijn met een garage of een merkdealer in de buurt van de panne.
Altijd goed op voorhand de voorwaarden lezen !
zoiets als Mondial assistance, Ethias Assistance, edm.
Alhoewel ik omwille van de prijs ook bij de tweede groep ben aangesloten, toch hier het verschil in grote lijnen aan de hand van een voorbeeld :
Op zaterdagochtend om 8 uur rij je met een wiel tegen de hoek van een boordsteen en je band is stuk. Je hebt geen reservewiel en de reparatiekit kan niet gebruikt worden.
Touring of VAB zal proberen en er waarschijnlijk in slagen om je band ergens te gaan (laten) repareren of vervangen.
In de andere groep stuurt men een takelwagen die je auto eerst naar een opslagplaats en daarna, op maandag, naar de garage brengt. Daar herstelt men maandagmiddag je auto als alles goed gaat.. of men bestelt een nieuwe band tegen de volgende dag. Maandagavond of dinsdag kan je de auto weer ophalen.
Ik denk dat je bij VAB of Touring zeker meer betaalt maar dat je voor sommige pannes meer terugkrijgt.
VAB brengt je auto van eender waar naar de garage die jij kiest, uiteraard dicht bij jou thuis. Bij veel andere formules maar ook bij Touring moet je tevreden zijn met een garage of een merkdealer in de buurt van de panne.
Altijd goed op voorhand de voorwaarden lezen !