Uw mening aub?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Uw mening aub?
In de weekendkranten kun je er niet naast kijken, volledige pagina's vol met appartementen te koop, al of niet nog te bouwen en reeds voorberekend wat je rendement zal zijn...
Persoonlijk zou ik niks kopen vooraleer ik het gezien heb, doch ergens moeten die bouwpromotoren toch zaken doen, anders plannen ze al die appartementen niet in Brussel, Kust enz... (denk aan kosten bouwvergunning)
Graag jullie mening en/of ervaring hierover aub?
Persoonlijk zou ik niks kopen vooraleer ik het gezien heb, doch ergens moeten die bouwpromotoren toch zaken doen, anders plannen ze al die appartementen niet in Brussel, Kust enz... (denk aan kosten bouwvergunning)
Graag jullie mening en/of ervaring hierover aub?
Re: Uw mening aub?
Een Belg heeft nu éénmaal een baksteen in zijn maag en er zal zich al een harde vastgoedcrisis moeten voordoen vooraleer hij van die verslaving afgeraakt.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
radixconvertor
- Full Member

- Contacteer:
Zitten Belgen met een grotere baksteen in hun maag dan amerikanenen of is dat maar een vertelseltje om de winkel draaiende te houden?
Een aantal Spaargidsers posten hier de laatste weken allerlei doemberichten: je zou best alle aandelen verkopen want er komt een crash, de EUR gaat om zeep en noem maar op.
Nu heb ik altijd gehoord dat "den bouw" erg goed afspiegelt hoe onze economie draait: draait den bouw zeer goed, dan doet de economie het ook zeer goed. Doet de economie het slecht, dan zit de bouwsector in zak en as...
Nu lees ik vandaag in de krant dat de bouwaanvragen pieken...
Of is ook die stelling al achterhaald en spiegelt de bouwsector de economie niet meer ?
Nu heb ik altijd gehoord dat "den bouw" erg goed afspiegelt hoe onze economie draait: draait den bouw zeer goed, dan doet de economie het ook zeer goed. Doet de economie het slecht, dan zit de bouwsector in zak en as...
Nu lees ik vandaag in de krant dat de bouwaanvragen pieken...
Of is ook die stelling al achterhaald en spiegelt de bouwsector de economie niet meer ?
-
radixconvertor
- Full Member

- Contacteer:
De vraag was niet of de bouwsector het goed of slecht doet
Het verhaaltje dat Belgen iets speciaal in hun maag hebben wat bv amerikanen
Dat is volgens mij brainwashing
Het verhaaltje dat Belgen iets speciaal in hun maag hebben wat bv amerikanen
Dat is volgens mij brainwashing
Veel mensen aanzien een 2de vastgoed nog steeds als een investering of bescherming tegen inflatie,beurscraches,enz.Tot hiertoe hebben zij gelijk gehad.Of het in de toekomst zo zal blijven?Binnenkort volgt de overheveling van de fiscale aftrek van de federale naar de Vlaamse gemeenschap,Het KI dat niet meer is aangepast(buiten de index) sinds 1975 en de belasting op de werkelijke huurinkomsten komen de laatste weken dikwijls ter sprake.Voorlopig wil geen enkele politieker vlak voor de (gemeente)verkiezingen hierop ingaan.Het is gewoon wachten tot één of andere rechter of vanuit Europa het bericht komt over deze aanpassing.Als deze er ooit zal komen.Dan zijn onze politiekers weer vrij van alle zonden natuurlijk.
Of de bouwsector nu in een crisis zit of niet?De grote bouwondernemingen wel denk ik.Zij zitten met torenhoge kosten(personeel,materiaal) en door de crisis worden grote werken on hold geplaatst.Ook zitten zij in het vizier van de overheid wat betreft zwartwerk.Als je dezer dagen een fietstochtje maakt zie je toch dat er aan vele woningen wordt gewerkt.De kleinere aannemers of mensen met een bijberoep hebben toch niet te klagen wat betreft hun orderboekje denk ik.
Of de bouwsector nu in een crisis zit of niet?De grote bouwondernemingen wel denk ik.Zij zitten met torenhoge kosten(personeel,materiaal) en door de crisis worden grote werken on hold geplaatst.Ook zitten zij in het vizier van de overheid wat betreft zwartwerk.Als je dezer dagen een fietstochtje maakt zie je toch dat er aan vele woningen wordt gewerkt.De kleinere aannemers of mensen met een bijberoep hebben toch niet te klagen wat betreft hun orderboekje denk ik.
Het grote punt is, dat de jeugd vandaag niet meer met zijn handen "durft" werken, er zou eelt op hun mooie handjes kunnen komen.
Vele jeugdigen kunnen nog geen nagel in de muur slaan. Als zestig plusser, kan ik alles zelf, en mocht ik willen, kan ik dag en nacht gaan bijklussen.
Vele jeugdigen kunnen nog geen nagel in de muur slaan. Als zestig plusser, kan ik alles zelf, en mocht ik willen, kan ik dag en nacht gaan bijklussen.
@Patrick.
Je veralgemeend.Maar soit.Waarom wil de jeugd niet meer werken?Ik heb het elders hier op het forum ook eens iets geplaatst.Uw generatie heeft door hard werken en deels ook door de goede tijden een zekere levensstandaard opgebouwd.Enerzijds hoor ik veel mensen zeggen over hun kinderen dat ze er zelf maar moeten voor werken zoals ik destijds.Anderzijds staat op hun 18de verjaardag een nieuwe auto voor zoon of dochterlief op de oprit.Ze geven ze alle kansen wat betreft studiekeuze.Want ge gaat toch niet zoals uwe ouwe de hele dag in dat stinkfabriek staan zeker.
Ik heb de indruk dat veel ouders hun kinderen puchen naar iets wat ze zelf wilden destijds maar niet wat de kinderen zelf willen doen.
Je veralgemeend.Maar soit.Waarom wil de jeugd niet meer werken?Ik heb het elders hier op het forum ook eens iets geplaatst.Uw generatie heeft door hard werken en deels ook door de goede tijden een zekere levensstandaard opgebouwd.Enerzijds hoor ik veel mensen zeggen over hun kinderen dat ze er zelf maar moeten voor werken zoals ik destijds.Anderzijds staat op hun 18de verjaardag een nieuwe auto voor zoon of dochterlief op de oprit.Ze geven ze alle kansen wat betreft studiekeuze.Want ge gaat toch niet zoals uwe ouwe de hele dag in dat stinkfabriek staan zeker.
Ik heb de indruk dat veel ouders hun kinderen puchen naar iets wat ze zelf wilden destijds maar niet wat de kinderen zelf willen doen.
Wanneer de hangmatcultuur wordt aangepakt en het officieel werken wordt beloond zal zwartwerk verminderen en het gat in de begroting misschien kleiner worden.Di Rupo schreef: In het zwart gaan bijklussen zeker, en het gat in de begroting nog wat groter maken ?
Waarom bestaat er zwartwerk Di Rupo?
Pure onzin.Een drogreden van politici om hun eigen falen van het verleden te minimaliseren.
-
anonymous6
Ik ben alvast zelf tegen elke vorm van zwartwerk. Ik heb zelf een officiële job als werknemer, dus geen cent in het zwart. Ik doe dan ook zoveel mogelijk betalingen met bancontact. Op restaurant zal ik steevast een BTW-bonnetje vragen al kan ik daar hoegenaamd niets mee doen. En mocht ik kunnen, ik betaalde bij de bakker met kaart. Het is handiger, je hoeft geen / minder schrik te hebben van diefstal, en het maakt het zwartwerk iets moeilijker.
Of zonder zwartwerk het gat in de begroting zou verdwijnen, weet ik niet, maar het zal alleszins helpen.
Pas op, ik betaal niét graag belastingen, laat dat duidelijk zijn. Maar ik ben wel overtuigd dat als iedereen gewoon betaalt wat hij moet betalen, ik al een stukje minder zou betalen...
Of zonder zwartwerk het gat in de begroting zou verdwijnen, weet ik niet, maar het zal alleszins helpen.
Pas op, ik betaal niét graag belastingen, laat dat duidelijk zijn. Maar ik ben wel overtuigd dat als iedereen gewoon betaalt wat hij moet betalen, ik al een stukje minder zou betalen...
Ik betaal de buur zijn zonnepanelen want in heb(wil) er geen.Ter compensatie ga ik af en toe in het zwart bijklussen.Di Rupo schreef:Je buur moet meer belastingen betalen, omdat jij in het zwart werkt.
Misschien ter compensatie omdat jij eventueel zonnepanelen hebt, waarvoor je buur moet opdraaien.
Serieus nu.Om in het zwart te werken moet je met 2 zijn.De klant en de uitvoerder.De belasting op arbeid en BTW op goederen zijn veel te duur waardoor foefelen aantrekkelijk word.Wanneer deze 2 worden verlaagd zal het verschil tussen wit en zwart kleiner worden.De "zwarte" zal zijn prijs ook moeten laten zakken of zal het nut niet meer zien om aan "bodemtarieven" te werken.Maar dit zijn veronderstellingen.De stelling verkondigen van zwartwerk kost de gemeenschap zoveel is makkelijker te bewijzen.
-
anonymous6
Dat is het verhaal van "de kip of het ei":
Zelfstandigen zeggen: Ik moet in het zwart werken want de belastingen zijn te hoog.
Anderen zeggen: De belastingen zijn zo hoog omdat er veel gebeurt in het zwart.
Feit is natuurlijk dat hoe hóger de belastingen worden, hoe meer het loont om een deel in het zwart te doen.
Daarom zou de prioriteit moeten liggen op het blootleggen van dat zwarte circuit, want door gewoon de boetes te verhogen, kom je er niet. Een boete schrikt alleen af als er ook een reële pakkans is.
Zelfstandigen zeggen: Ik moet in het zwart werken want de belastingen zijn te hoog.
Anderen zeggen: De belastingen zijn zo hoog omdat er veel gebeurt in het zwart.
Feit is natuurlijk dat hoe hóger de belastingen worden, hoe meer het loont om een deel in het zwart te doen.
Daarom zou de prioriteit moeten liggen op het blootleggen van dat zwarte circuit, want door gewoon de boetes te verhogen, kom je er niet. Een boete schrikt alleen af als er ook een reële pakkans is.
Uiteindelijk zijn wij(de gewone Vlaming)weer op elkaar aan het kappen.Zal het gat in de begroting kleiner worden als diegene die zijn haag laat scheren of badkamer laat tegelen dit in het wit zou doen?Ik denk het niet.Wat heeft boer De Clerck en een De Gucht "officieel" achterover gedrukt?De KBLux affaire al vergeten?Enz,enz.
-
anonymous6
Als al het zwarte wit zou gebeuren, dan zou dat gat wel degelijk een héél stuk kleiner worden en/of zou er een overschot ontstaan, waardoor iedereen minder belastingen zou betalen.
Wat maakt één regendruppel uit op 'n dorre tuin? Niks. Maar elke plensbui is een samenstelling van vele aparte druppels.
Wat maakt één regendruppel uit op 'n dorre tuin? Niks. Maar elke plensbui is een samenstelling van vele aparte druppels.