Vanguard S&P 500 (VOO)
TIP
Vanguard S&P 500 (VOO)
Ik zou graag dit jaar Vanguard S&P 500 (VOO) aankopen en bijhouden gedurende 10 jaar.
Via DeGiro is de ISIN-code IE00B3XXRP09?
Krijg je hierop een driemaandelijks dividend?
Kan je dit dividend fiscaal inbrengen (tot 800 euro voor inkomstenjaar 2020)?
Bedankt!
Via DeGiro is de ISIN-code IE00B3XXRP09?
Krijg je hierop een driemaandelijks dividend?
Kan je dit dividend fiscaal inbrengen (tot 800 euro voor inkomstenjaar 2020)?
Bedankt!
Re: Vanguard S&P 500 (VOO)
Koop gewoon een accumulerende tracker zoals CSPX: https://www.morningstar.be/be/etf/snaps ... 0P00013VX5
Divindenden van fondsen kan je niet inbrengen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Kan je VOO zelfs wel kopen? Want de meeste Amerikaanse trackers zijn hier iet te verhandelen.
IE00B3XXRP09 is VUSA.
Als Europeaan kan je VOO niet kopen maar VUSA wel. Maar waarom zou je. Wie wil er nu 30% van zijn dividenden aan de staat afstaan. Koop een accumulerend fonds.
Als Europeaan kan je VOO niet kopen maar VUSA wel. Maar waarom zou je. Wie wil er nu 30% van zijn dividenden aan de staat afstaan. Koop een accumulerend fonds.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Klopt, daarom beter CSPX zoals hierboven aangeraden:
iShares Core S&P 500 UCITS ETF USD (Acc) (EUR) | CSPX
Hoeveel beurstaks betaal je op deze accumulerende tracker? 0,12% of 0,35%?ignition schreef: ↑5 januari 2020, 12:46 Koop gewoon een accumulerende tracker zoals CSPX: https://www.morningstar.be/be/etf/snaps ... 0P00013VX5
1.32% bij verkoop volgens mij? Dus uiteraard, als je maar kort denkt aan te houden, kan je beter de distribuerende variant kopen, enkel voor langere looptijden is de accumulerende versie beter.
Veelal hebben gewone kapitaliserende fondsen een verkooptaks van 1.32%.
Omdat dit een beursgenoteerd fonds (ETF) is dat niet in België geregistreerd is geld hier
0.12% bij aankoop en 0.12% bij verkoop.
Omdat dit een beursgenoteerd fonds (ETF) is dat niet in België geregistreerd is geld hier
0.12% bij aankoop en 0.12% bij verkoop.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Waarom ga je voor dit fonds?
Het belegd in de 500 grootste aandelen van de US markt; maar enkel daar in :-).
De voorbije jaren heeft deze assetklasse het zeer goed gedaan. Wat zal de toekomst brengen?
De SP500 aandelen zijn ongeveer 50% van de wereldwijde marketcap van vrij verhandelbare aandelen.
Allemaal samen hebben alle beleggers wereldwijd dus beslist om de helft van hun geld hier in te leggen, en de andere helft in andere aandelen wereldwijd.
Waarom zouden zij verkeerd zijn? Weet jij iets dat zij niet weten?
Het belegd in de 500 grootste aandelen van de US markt; maar enkel daar in :-).
De voorbije jaren heeft deze assetklasse het zeer goed gedaan. Wat zal de toekomst brengen?
De SP500 aandelen zijn ongeveer 50% van de wereldwijde marketcap van vrij verhandelbare aandelen.
Allemaal samen hebben alle beleggers wereldwijd dus beslist om de helft van hun geld hier in te leggen, en de andere helft in andere aandelen wereldwijd.
Waarom zouden zij verkeerd zijn? Weet jij iets dat zij niet weten?
Dit is toch standaard een goede samenstelling dacht ik en allemaal accumulerend ?
IWDA 70% (MSCI world)
IUSN 15% (MSCI world small cap)
EMIM 15% (MSCI emerging markets)
IWDA 70% (MSCI world)
IUSN 15% (MSCI world small cap)
EMIM 15% (MSCI emerging markets)