Pagina 1 van 6

Optima stopt bankactiviteit

Geplaatst: 2 september 2014, 19:44
door Bartd
Optima stopt met bankactiviteiten en wil beursvennootschap worden.

http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen ... .art?ckc=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Optima stopt bankactiviteit

Geplaatst: 2 september 2014, 19:47
door Yaris
Ik las het ook net. Zou de Webmaster het 'Vraag het aan Optima Bank'-forum dan niet best ineens opdoeken?

Re: Optima stopt bankactiviteit

Geplaatst: 2 september 2014, 19:50
door paul
als de webmaster gewoon de naam veranderd in vraag het aan optima beursvennootschap is ook alles opgelost

Re: Optima stopt bankactiviteit

Geplaatst: 2 september 2014, 20:16
door stany
Ik was daar ook klant maar toen ik vernam wie daar voorzitter van het directiecomité werd, heb ik alles weggehaald. Mijn vertrouwen was plots volledig weg.

Re: Optima stopt bankactiviteit

Geplaatst: 2 september 2014, 21:07
door AMA
Dat ze nu als beursvennootschap willen gaan werken en samenwerken met KBC Securities ?

Re: Optima stopt bankactiviteit

Geplaatst: 2 september 2014, 21:09
door Tanja
Yaris schreef:Ik las het ook net. Zou de Webmaster het 'Vraag het aan Optima Bank'-forum dan niet best ineens opdoeken?
Terwijl de Webmaster bezig is mag hij meteen de rubriek 'Vraag het aan MoneYou' ook opdoeken want er wordt toch niet meer gereageerd op gestelde vragen, De laatste vraag die werd gesteld door mij dateert van 15 augustus.

Re: Optima stopt bankactiviteit

Geplaatst: 2 september 2014, 21:17
door Yaris
De laatste keer dat die van Optima iets gepost heeft was in november 2013. Die is dus al lang gestopt met zijn bankactiviteit op dit forum.

Re: Optima stopt bankactiviteit

Geplaatst: 2 september 2014, 21:28
door PVD
stany schreef:Ik was daar ook klant maar toen ik vernam wie daar voorzitter van het directiecomité werd, heb ik alles weggehaald. Mijn vertrouwen was plots volledig weg.
+1. Als ex-Ethias klant heb ik mijn rekening opgedoekt toen de kaviaarsocialist VDB arriveerde.

Re: Optima stopt bankactiviteit

Geplaatst: 2 september 2014, 21:40
door bartiebart
oei.... en wat dan met de spaarrekeningen van optima....?
die fameuze OPTIMA PREMIUM van eind vorig jaar met 2,25% BR + 1,50% GP , nu met 0,10 +1,50 rente...

ik heb er zo eentje...
Blijven die gewoon voortbestaan? Was al van plan alles er weg te halen als mijn GP binnen is eind november..

Re: Optima stopt bankactiviteit

Geplaatst: 2 september 2014, 21:44
door Yaris
Kijk, dat zijn nou vragen waarvoor het 'Vraag het aan Optima Bank'-forum bedoeld is. Activeer die bankmoderator maar eens.

Re: Optima stopt bankactiviteit

Geplaatst: 2 september 2014, 21:50
door Tanja
De last log in van MoneYou dateert ook al van 30 april 2014, Als zij de moeite nog niet doen om bv. wekelijks eens te checken of er geen vragen werden gesteld in hun rubriek heeft dat geen enkele toegevoegde waarde meer aan het forum en mag het voor mijn part worden afgevoerd. Bladvulling is er hier al genoeg.

Re: Optima stopt bankactiviteit

Geplaatst: 3 september 2014, 17:36
door morse
bartiebart schreef:oei.... en wat dan met de spaarrekeningen van optima....?
die fameuze OPTIMA PREMIUM van eind vorig jaar met 2,25% BR + 1,50% GP , nu met 0,10 +1,50 rente...

ik heb er zo eentje...
Blijven die gewoon voortbestaan? Was al van plan alles er weg te halen als mijn GP binnen is eind november..
Ik heb vorig jaar in november ook ingetekend op die 3.75% rente. Vanaf november als mijn GP verworven is zien ze mij daar niet meer en zet ik dat geld op een andere hoge spaarrek.

Re: Optima stopt bankactiviteit

Geplaatst: 3 september 2014, 17:42
door Yaris
De banken zullen het wel afleren om nog promotieacties te doen als iedereen zo redeneert.

Re: Optima stopt bankactiviteit

Geplaatst: 3 september 2014, 17:54
door susu
hopelijk trekken ze het nog tot dan Morse ;-)
vraag is dan alleen waar naartoe...

Re: Optima stopt bankactiviteit

Geplaatst: 3 september 2014, 18:12
door vortex
susu schreef:hopelijk trekken ze het nog tot dan Morse ;-)
vraag is dan alleen waar naartoe...
Wat maakt het nog uit? Voor minder dan 0,5% verschil neem je toch geen risico meer. Wil je een spaarrekening aanhouden, neem dan een "betrouwbare" bank met A rating, ook al geven die wat minder intrest.