Pagina 1 van 1
Is dit normaal voor Rabobank.be?
Geplaatst: 23 augustus 2008, 11:59
door Vaganzza
Ik heb donderdagavond 21 augustus 2 overschrijvingen ingegeven op memodatum maandag 25/08/2008 (zodat ik geen risico loop om intresten van het weekend zeker niet te verliezen):
1. van mijn spaarrekening naar mijn zichtrekening
2. direct van mijn zichtrekening naar mijn Kaupthing Edge spaarrekening
Nu heb ik net gekeken op mijn raborekeningen en ik zie dat al mijn rekeningen al op 0 staan... De data die op mijn uittreksels staan is wel die van 25/08/2008... Dit laatste doet mij wel vermoeden dat ik toch mijn intresten heb voor het weekend. Of denk ik dit verkeerd?
Is het normaal dat wanneer je memodatum een maandag is je rekeningen er al op een zaterdag op 0 staan?
Re: Is dit normaal voor Rabobank.be?
Geplaatst: 23 augustus 2008, 12:11
door BartVW
ja, je hebt je intresten van het weekend. Het is normaal, dus gene paniek

.
Re: Is dit normaal voor Rabobank.be?
Geplaatst: 23 augustus 2008, 12:24
door Vaganzza
Haha, het was hier verre van paniek hoor. Ik ben het niet gewoon dat de verrichtingen al voor de memodatum verwerkt werden.

Re: Is dit normaal voor Rabobank.be?
Geplaatst: 23 augustus 2008, 17:57
door Nefertari
Ik heb ook nog nooit gemerkt dat bij rabobank de memo-overschrijvingen direct uitgevoerd werden.
Maar het is wél de valutadatum die telt voor de intresten.
Re: Is dit normaal voor Rabobank.be?
Geplaatst: 24 augustus 2008, 09:23
door Cisse
Vaganzza schreef:Dit laatste doet mij wel vermoeden dat ik toch mijn intresten heb voor het weekend. Of denk ik dit verkeerd?
Aan het panikeren voor enkele tientallen cent, hoogstens een paar euro?

Re: Is dit normaal voor Rabobank.be?
Geplaatst: 24 augustus 2008, 09:41
door Vaganzza
Cisse schreef:
Vaganzza schreef:Dit laatste doet mij wel vermoeden dat ik toch mijn intresten heb voor het weekend. Of denk ik dit verkeerd?
Aan het panikeren voor enkele tientallen cent, hoogstens een paar euro?
Vaganzza schreef:
Haha, het was hier verre van paniek hoor. Ik ben het niet gewoon dat de verrichtingen al voor de memodatum verwerkt werden.
Re: Is dit normaal voor Rabobank.be?
Geplaatst: 24 augustus 2008, 18:18
door Filip3
Cisse schreef:
Vaganzza schreef:Dit laatste doet mij wel vermoeden dat ik toch mijn intresten heb voor het weekend. Of denk ik dit verkeerd?
Aan het panikeren voor enkele tientallen cent, hoogstens een paar euro?
Wie het kleine niet eert, is het grote nie weerd
Re: Is dit normaal voor Rabobank.be?
Geplaatst: 24 augustus 2008, 22:35
door Cisse
Filip3 schreef:Wie het kleine niet eert, is het grote nie weerd
Nu niet zwanzen, hé? Bij sparen en beleggen gaat iedereen, en ik leg de nadruk op iedereen, op een bepaald moment, door iets te laat te beslissen, door een verkeerde beslissing te nemen of wat dan ook, honderden of duizenden euro's kwijt spelen. En dan gaat men hier kankeren over enkele centen???
Re: Is dit normaal voor Rabobank.be?
Geplaatst: 24 augustus 2008, 23:02
door Vaganzza
Dit topic is niet geopend voor die tientallen eurocenten, maar wel of het normaal is dat de verrichtingen van maandag reeds op zaterdag te zien zijn op de rekening. Ok er zit een vraagstelling bij ivm intresten maar dat was niet de hoofdvraag.