Pagina 1 van 5
Geld verdwenen na overschrijving
Geplaatst: 29 december 2018, 20:23
door Racingboy
Enkele weken geleden heb ik een rekening bij Beobank geopend dankzij hun Step Up spaarrekening.
Op 21 december doe ik een overschrijving van 704 euro van ING naar Beobank en laat ik ook de ING rekening sluiten via de ING klantendienst.
Tot op vandaag is dit geld nog niet toegekomen op de rekening van Beobank. Vandaag bel ik met Beobank en zij zeggen me dat er geen storting is toegekomen en dan ik met ING contact moet opnemen. Na dat telefoontje heb ik gebeld naar ING en hetgeen ik al vreesde sturen zij mij naar Beobank aangezien de overschrijving bij hun wel vertrokken was.
Met de melding dat ik al gebeld had met Beobank stelde de medewerkster voor om een klacht aan te maken, maar dat dit betalend was. Met een beetje verontwaardiging zei ik dat het erg is dat je moet betalen om te weten waar je geld zit.
Heeft iemand dit al mee gemaakt en enige tips om mijn geld terug te vinden?
Re: Geld verdwenen na overschrijving
Geplaatst: 29 december 2018, 20:28
door paul
heb je een bewijs van die overschrijving ?
Laat beiden banken dan die overschrijving zien
als ze de juiste nr hebben ingevuld kan het geld eigenlijk niet verloren zijn gegaan
Re: Geld verdwenen na overschrijving
Geplaatst: 29 december 2018, 20:29
door CarpeNoctem
Heb je het rekeningnummer gecontroleerd bij ING van de ontvanger?
Re: Geld verdwenen na overschrijving
Geplaatst: 29 december 2018, 20:32
door Cydox
hopelijk is je geld niet per abuis terrecht gekomen bij medewerkers van een waals staalbedrijf. Die denken nogal snel dat het een eindejaars bonus is.
Re: Geld verdwenen na overschrijving
Geplaatst: 29 december 2018, 20:48
door Racingboy
Bewijs heb ik gelukkig wel.
Bij het afsluiten van de rekening hebben ze me de uittreksels gestuurd en daar staat de overschrijving naar het correcte rekeningnummer. Maar dat rekeningnummer heeft het bedrag dus nog niet ontvangen.
Er zijn dus 3 effectieve bankwerkdagen geweest sinds 21/12, dat zou voldoende moeten zijn om de overschrijving te verwerken. Bij ING was dit meestal dezelfde dag.
Ik kan hiermee naar de bank gaan, maar bij ING zal ik weer een afspraak moeten maken en ik vrees dat ze weer gaan aanraden om een ‘betalende’ klacht in te dienen.
Re: Geld verdwenen na overschrijving
Geplaatst: 29 december 2018, 21:39
door anonymous
Als ze je vragen om een betalende klacht neer te leggen zou ik toch eens fijntjes zeggen dat ik.
1. Klacht zal neerleggen bij de politie wegens verduistering.
2. Het hele verhaaltje op facebook zal zetten.
3. Als dat nog niet helpt een betalende klacht zal neerleggen rechtstreeks bij de onderzoeksrechter.
Misschien zijn ze dan wel iets inschikkelijker.
Re: Geld verdwenen na overschrijving
Geplaatst: 29 december 2018, 22:26
door Jiraisking
Als je een bewijs hebt zou ik me weinig zorgen maken. Ik gok dat de fout bij ING zal liggen, nog even een vertrekkende klant nerveus maken

Zie geen enkele reden waarom Beobank hierover zou liegen.
Wel weer een heel gek verhaal ... Heb nooit veel vertrouwen in ING gehad, omdat ik al een gelijkaardig verhaal een 5tal jaar geleden heb gehoord. Daar beweerde ze ook de overschrijving correct verwerkt te hebben, al was dat nooit gebeurt. Onwaarschijnlijk dat zo'n dingen nog kunnen vandaag
Re: Geld verdwenen na overschrijving
Geplaatst: 29 december 2018, 22:47
door Spruitekop
Re: Geld verdwenen na overschrijving
Geplaatst: 29 december 2018, 23:16
door Giskart
Deze lijkt mij relevanter;
https://www.ombudsfin.be/
Het algemene principe van ombudsdiensten is dat men eerst gaat klagen bij de dienst waar men een klacht over heeft. Pas als men dat gedaan heeft en een klacht heeft over hoe men met die klacht is omgegaan kan een ombudsdienst pogen te bemiddelen.
Een ombudsdienst heeft op zich niets te zeggen. Die hebben kennis en ervaring, hebben contactpersonen en kunnen wel iets om oplossen zover de andere partij wil meewerken.
Misschien dat het in deze situatie mogelijk is om bij de politie klacht in te dienen wegens diefstal door onbekenden.
Re: Geld verdwenen na overschrijving
Geplaatst: 30 december 2018, 00:19
door voodoo
Zou nog even afwachten.
21e was een vrijdag. 24e bankholiday? 26e ook ergens een bankverlofdag?
Normaal had je je geld de vrijdag moeten hebben, maar ik zou wachten tot vrijdag achtdagen.
Kan zijn dat Beobank wat talmt en ING ook...
Re: Geld verdwenen na overschrijving
Geplaatst: 30 december 2018, 02:05
door ludo
NO PANIC ......NO PANIC .......NO PANIC ......komt met wat geduld wel oké.
Re: Geld verdwenen na overschrijving
Geplaatst: 30 december 2018, 09:08
door Jiraisking
24ste is geen bank holiday, 26ste wel. Maar dus 21,24,27,28 zijn wel degelijk 4 werkdagen, da’s toch wel bovengemiddeld lang ...
Re: Geld verdwenen na overschrijving
Geplaatst: 30 december 2018, 09:11
door paul
klopt inderdaad is bovengemiddeld lang, maar wie wee lost het probleem zichzelf op door nog 2-3 daagjes te wachten
Re: Geld verdwenen na overschrijving
Geplaatst: 30 december 2018, 10:35
door brt3
Beide banken zijn grote banken, zou ik wegblijven.
Re: Geld verdwenen na overschrijving
Geplaatst: 30 december 2018, 10:47
door wrpint
Waarom heb je eigenlijk niet gewacht met het afsluiten van je ING tot je dat geld op je BeoBank-rekening zag verschijnen? Dat had je een hoop ellende bespaard.