Pagina 1 van 3
Brief actualisering klantgegevens CE
Geplaatst: 5 juli 2009, 19:38
door ecco
Ik kreeg een brief van Credit Europe ivm actualisering klantgegevens! Hebben ze opnieuw copies van de identiteitskaarten nodig?! Heeft iemand een gelijkaardige ervaring?
Re: Brief actualisering klantgegevens CE
Geplaatst: 5 juli 2009, 20:03
door paul
Dat doen meer banken wel, zeker als de geldigheidstermijn van de kopies van de identiteitsgegevens die zij in hun bezit hebben verstreken is.
Zo een goed idee vind ik het niet om juist voor de verlof periode NAAR IEDEREEN zo een brief te sturen.
Blijkbaar sturen ze ook een brief naar enkel een VOLMACHTHOUDER, die ze dan ineens met een tot hiertoe onbekend klantennummer bombarderen.
Re: Brief actualisering klantgegevens CE
Geplaatst: 5 juli 2009, 20:09
door ecco
Dus niets om ongerust over te worden? Ik heb rekeningen bij verschillende banken, en heb dit nog niet voorgehad? Iedereen heeft dus zo'n brief gekregen? Toch een hoop gedoe, ik heb die dingen nog maar 6 maand geleden aan CE bezorgd!
Re: Brief actualisering klantgegevens CE
Geplaatst: 5 juli 2009, 20:13
door paul
Het geeft voor de klanten die nog maar 6 maanden daar klant zijn, ook geen goede indruk natuurlijk als ze zo vlug al je gegevens willen actualiseren.
Als ze bij CE eens een selectie zouden maken van bv. mensen die méér dan zoveel jaren klant zijn, en die enkel een actualisatie laten doen. Maar dergelijke zaken kan je bij CE wel meer meemaken.
Er werken daar ook maar 9 mensen, toen ze nog een heel concurrentiele intrest boden ( vervlogen tijden ) dan moest je soms een paar maanden wachten voordat je een spaarrekening kreeg.
Re: Brief actualisering klantgegevens CE
Geplaatst: 5 juli 2009, 20:14
door cp1234
ecco schreef:
Dus niets om ongerust over te worden? Ik heb rekeningen bij verschillende banken, en heb dit nog niet voorgehad? Iedereen heeft dus zo'n brief gekregen? Toch een hoop gedoe, ik heb die dingen nog maar 6 maand geleden aan CE bezorgd!
Idem en mijn id-kaart verloopt nog lang niet.
Ik stuur niets op, dat ze nog maar eens vragen en moesten ze teveel zagen, adieu credit europe.
Re: Brief actualisering klantgegevens CE
Geplaatst: 5 juli 2009, 20:18
door paul
cp1234 schreef:
ecco schreef:
Dus niets om ongerust over te worden? Ik heb rekeningen bij verschillende banken, en heb dit nog niet voorgehad? Iedereen heeft dus zo'n brief gekregen? Toch een hoop gedoe, ik heb die dingen nog maar 6 maand geleden aan CE bezorgd!
Idem en mijn id-kaart verloopt nog lang niet.
Ik stuur niets op, dat ze nog maar eens vragen en moesten ze teveel zagen, adieu credit europe.
Bij CE werken ze met oogkleppen op denk ik soms : het kan dan ook wel zijn
adieu getrouwheidspremie
Re: Brief actualisering klantgegevens CE
Geplaatst: 5 juli 2009, 20:21
door paul
Ik ga die gegevens naar CE doorscannen ipv van kopies te maken.
Ben namelijk 4 weken met verlof, en ga daar geen fotokopies voor betalen, die ik anders gratis op het werk maak.
Re: Brief actualisering klantgegevens CE
Geplaatst: 5 juli 2009, 20:29
door cp1234
paul schreef:
cp1234 schreef:
Idem en mijn id-kaart verloopt nog lang niet.
Ik stuur niets op, dat ze nog maar eens vragen en moesten ze teveel zagen, adieu credit europe.
Bij CE werken ze met oogkleppen op denk ik soms : het kan dan ook wel zijn
adieu getrouwheidspremie
Dan is het maar zo.
Hou er persoonlijk niet van om continu mijn persoonlijke gegevens via de post door te sturen.
Met een copie van een geldige id-kaart en dan nog je adresgegevens kan een malafide persoon al snel rare dingen doen.
Als je dan weet hoeveel zendingen er per jaar verloren gaan of waar de postbode ze weg smijt of achter kan houden.
Neen bedankt, als er wijzigingen zijn ( adreswijziging, nieuwe id-kaart ) kan ik er inkomen, maar enkele maanden nadat je alles hebt doorgestuurd, dan kunnen ze de boom in.
Re: Brief actualisering klantgegevens CE
Geplaatst: 5 juli 2009, 20:32
door paul
Een half jaar geleden heeft er een bank eens TWEE keer telkens een hondertal klantgegevens ( fotokopies ID kaarten , adressen, enz.) naar mij gemaild per vergissing.
Welke bank zou dat geweest zijn, denk je ? ik ga het niet zeggen.
Re: Brief actualisering klantgegevens CE
Geplaatst: 5 juli 2009, 23:17
door cp1234
paul schreef:
Een half jaar geleden heeft er een bank eens TWEE keer telkens een hondertal klantgegevens ( fotokopies ID kaarten , adressen, enz.) naar mij gemaild per vergissing.
Welke bank zou dat geweest zijn, denk je ? ik ga het niet zeggen.
Allez, dan heb ik geluk dat ik nog maar 5 maanden klant ben.
Hebben ze trouwens de fout ontdekt ??
Want eerlijk, zoiets zou je aan de cbfa moeten melden, zo met klanteninfo omgaan is onvergeeflijk.
Re: Brief actualisering klantgegevens CE
Geplaatst: 6 juli 2009, 10:01
door Nefertari
Ik heb ook zo een brief ontvangen van CE en maak mij daar helemaal niet ongerust over.
Sinds ik er ongeveer 2 1/2 jaar klant ben, is het de 1ste keer dat ze dat doen, en ik heb dat ook al meegemaakt met andere banken.
Dus denk ik eerder dat ze hun taken serieus opvatten door af en toe een check-up te doen bij hun cliënten.
De meeste mensen denken er uiteraard zélf niet aan om aan hun bank(en) door te geven dat ze een nieuwe identiteitskaart hebben (nieuw nr) of dat ze verhuisd zijn (nieuw adres).
Re: Brief actualisering klantgegevens CE
Geplaatst: 6 juli 2009, 15:33
door Maarten
ik ben nog maar enkele maanden klant bij CE en heb ook de brief ontvangen. Ik heb een kopie van mijn identiteitskaart + bewijs van woonst toch opgestuurd (al begrijp ik ook het nut niet vermits ik de gegevens hun enkele maanden geleden al had opgestuurd).
Re: Brief actualisering klantgegevens CE
Geplaatst: 6 juli 2009, 15:42
door phase
Ik heb de brief ook ontvangen, ben zelf sinds een jaar klant ongeveer. Mijn eID vervalt pas in maart 2010 dus allé, papierverspilling om twee keer dezelfde bataklam op te sturen..

Wat ik wel opmerkelijk vind is dat je adresbewijs plots jonger dan 2 maanden moet zijn, ga er nu niet voor naar 't gemeentehuis lopen en vermits ik geen elektriciteitsrekeningen betaal, heb ik maar gauw een print-out van de gegevens op m'n eID meegestuurd.
Re: Brief actualisering klantgegevens CE
Geplaatst: 6 juli 2009, 16:57
door Lanius
ik heb ook zo een brief gehad. Terugsturen voor begin augustus... en in augustus moet ik mijn nieuwe E-id gaan halen :-)
Re: Brief actualisering klantgegevens CE
Geplaatst: 6 juli 2009, 18:44
door paul
Lanius schreef:
ik heb ook zo een brief gehad. Terugsturen voor begin augustus... en in augustus moet ik mijn nieuwe E-id gaan halen :-)
Bij CE hebben ze oogkleppen op, en maken ze zich belachelijk.
Wat moeten de spiksplinternieuwe klanten wel denken.
Het enigste normale zou zijn, dat op de vervaldatum van je identiteitskaart je een nieuwe kopie moet bezorgen.