Pagina 1 van 2

Inloggen met Digipass

Geplaatst: 22 januari 2009, 17:22
door phase
Ik heb net mijn digipass ontvangen en de activeringscode+handleiding, en heb zojuist mijn pincode veranderd. Nu komt de uitdaging, inloggen op DHB netbanking.. Vreemd genoeg kom ik telkens uit op een pagina waar gevraagd wordt om login en wachtwoord, terwijl ik nergens bij de inschrijving voor een S@veonline een gebruikersnaam of wachtwoord heb moeten opgeven noch ontvangen heb... Am I missing something here? ::)

Re: Inloggen met Digipass

Geplaatst: 22 januari 2009, 17:40
door amber
A ha kijk eens aan.
Ik heb exact 1 jaar geleden hetzelfde voorgehad als jij hier nu beschrijft.
Toen dacht ik ook dat ik iets had gemist of ergens iets fout had gedaan.
Heb me suf lopen zoeken naar mijn wachtwoord/gebruikersnaam,heel men kot onderste boven gehaald....zonder resultaat.( jawel zwaar frustri)
Ikzelf was er dus van overtuigd dat ik gegevens kwijt was ( diezelfde tijd heb ik verschillende rekeningnummers geopend,alle papieren staken door elkaar )
Heb tot op de dag van vandaag nog niet de moeite gedaan om te bellen ( en dat ben ik ook niet meer van plan )
Dus.... ff conceet nu...ik zou het niet weten wat er mis gelopen kan zijn,maar laat het je duidelijk zijn dat je verder niet bij jezelf hoeft te zoeken  ;)

Alsnog benieuwd wat " the missing thing " zou kunnen zijn,volg ik mee.

Re: Inloggen met Digipass

Geplaatst: 22 januari 2009, 17:56
door phase
amber schreef: Dus.... ff conceet nu...ik zou het niet weten wat er mis gelopen kan zijn,maar laat het je duidelijk zijn dat je verder niet bij jezelf hoeft te zoeken  ;)

Alsnog benieuwd wat " the missing thing " zou kunnen zijn,volg ik mee.
Hehe, ziedaar nog een slachtoffer! ;) Alvast bedankt voor de geruststellende woorden amber, ik heb net ook nog een mailtje gestuurd en zodus wachten we af.. :) Ik hou je op de hoogte.

Re: Inloggen met Digipass

Geplaatst: 22 januari 2009, 18:26
door amber
Hehe, ziedaar nog een slachtoffer! ;) Alvast bedankt voor de geruststellende woorden amber, ik heb net ook nog een mailtje gestuurd en zodus wachten we af.. :) Ik hou je op de hoogte.
Geen dank ;)
Hopelijk krijg je snel een verduidelijkend antwoord van hun.

Re: Inloggen met Digipass

Geplaatst: 23 januari 2009, 07:51
door ted
Veel hangt af van de gebruikte browser (Mozilla - firefox of Internet Explorer) en de release.

In de meeste geval moet je de site van DHB toevoegen aan je lijst van SAFE (ook vertrouwde genoemd) sites.
Doe je normaal via "extra" - "internet opties" "beveiliging"...

Is dit niet voldoende; de helpdesk is heel vriendelijk.

Let wel dat je zult moeten proberen terwijl je belt (met ADSL is dat normaal geen probleem)zodat ze kunnen volgen wat er mogelijk fout loopt.

Succes ermee

Re: Inloggen met Digipass

Geplaatst: 23 januari 2009, 09:01
door DHB Bank
Geachte,

De gebruikersnaam en het wachtwoord zijn deze die u gekozen heeft bij de aanvraag tot opening.  U kan contact opnemen met de helpdesk op het nummer 02/221.04.60 om uw gebruikersnaam en het geheugensteuntje voor het wachtwoord te bekomen.

DHB Helpdesk

Re: Inloggen met Digipass

Geplaatst: 23 januari 2009, 15:52
door phase
DHB Bank schreef: Geachte,

De gebruikersnaam en het wachtwoord zijn deze die u gekozen heeft bij de aanvraag tot opening.  U kan contact opnemen met de helpdesk op het nummer 02/221.04.60 om uw gebruikersnaam en het geheugensteuntje voor het wachtwoord te bekomen.

DHB Helpdesk
Beste Helpdesk, dat is mijn punt juist... Ik heb helemaal nergens een gebruikersnaam of wachtwoord moeten opgeven bij mijn inschrijving... En neen ik ben het ook niet vergeten, ik heb een geheugen als een olifant en heb daarbovenop de originele aanvraag hier nog eens op mijn Mac staan, staat absoluut niets vermeld over een gebruikersnaam/wachtwoord... M.a.w. ik val hier compleet uit de lucht, en heb een zeer sterk vermoeden dat er bij de helpdesk ook niemand mij gaat kunnen helpen vermits mij nooit gevraagd werd in deze gegevens te voorzien.

@Ted: Ik gebruik Safari (Mac OS X 10.5 + laatste updates), maar ik zie niet goed in wat dat ermee zou kunnen te maken hebben, nergens krijg ik foutmeldingen of meldingen van geblokkeerde content/site.

Re: Inloggen met Digipass

Geplaatst: 23 januari 2009, 15:55
door DHB Bank
Geachte,

Gelieve contact op te nemen met de Helpdesk zodat wij u kunnen helpen met  uw inloggegevens.  Indien u reeds over een toegang tot NetBanking voor uw Plusrekening beschikt, blijven deze logingegevens behouden

Re: Inloggen met Digipass

Geplaatst: 23 januari 2009, 16:28
door amber
phase schreef:
DHB Bank schreef: Geachte,

De gebruikersnaam en het wachtwoord zijn deze die u gekozen heeft bij de aanvraag tot opening.  U kan contact opnemen met de helpdesk op het nummer 02/221.04.60 om uw gebruikersnaam en het geheugensteuntje voor het wachtwoord te bekomen.

DHB Helpdesk
Beste Helpdesk, dat is mijn punt juist... Ik heb helemaal nergens een gebruikersnaam of wachtwoord moeten opgeven bij mijn inschrijving... En neen ik ben het ook niet vergeten, ik heb een geheugen als een olifant en heb daarbovenop de originele aanvraag hier nog eens op mijn Mac staan, staat absoluut niets vermeld over een gebruikersnaam/wachtwoord... M.a.w. ik val hier compleet uit de lucht, en heb een zeer sterk vermoeden dat er bij de helpdesk ook niemand mij gaat kunnen helpen vermits mij nooit gevraagd werd in deze gegevens te voorzien.

@Phase
Voor 3de lijkt dit mss wel een complot,maar laat het duidelijk zijn dat wij elkaar van haar noch pluim kennen ;)
Kan enkel je " uit de lucht gevallen " gevoel bevestigen,dit had ik ook een jaar geleden.
Enkel heb ik het sneller opgegeven dan jij ( geen zin en geduld om achter zaken aan te hollen,bij het openen van een rekening hecht ik veel belang aan gebruiksvriendelijkheid en efficiëntie,anders haak ik af===> of dit nu iets zegt over de bank of mij laat ik in het midden )

In elk geval hoop ik voor jou dat je uwe rode draad vinden kan ;)

Re: Inloggen met Digipass

Geplaatst: 23 januari 2009, 16:50
door phase
amber schreef:
phase schreef: Beste Helpdesk, dat is mijn punt juist... Ik heb helemaal nergens een gebruikersnaam of wachtwoord moeten opgeven bij mijn inschrijving... En neen ik ben het ook niet vergeten, ik heb een geheugen als een olifant en heb daarbovenop de originele aanvraag hier nog eens op mijn Mac staan, staat absoluut niets vermeld over een gebruikersnaam/wachtwoord... M.a.w. ik val hier compleet uit de lucht, en heb een zeer sterk vermoeden dat er bij de helpdesk ook niemand mij gaat kunnen helpen vermits mij nooit gevraagd werd in deze gegevens te voorzien.
@Phase
Voor 3de lijkt dit mss wel een complot,maar laat het duidelijk zijn dat wij elkaar van haar noch pluim kennen ;)
Kan enkel je " uit de lucht gevallen " gevoel bevestigen,dit had ik ook een jaar geleden.
Enkel heb ik het sneller opgegeven dan jij ( geen zin en geduld om achter zaken aan te hollen,bij het openen van een rekening hecht ik veel belang aan gebruiksvriendelijkheid en efficiëntie,anders haak ik af===> of dit nu iets zegt over de bank of mij laat ik in het midden )

In elk geval hoop ik voor jou dat je uwe rode draad vinden kan ;)
Hoi amber,

Moge het uiteraard duidelijk wezen dat wij mekaar enkel kennen van ziens hier op het forum, en dat dit geen anti-DHB complot is.. ::) Maar het begint voor mij stilaan ook de spuigaten uit te lopen... In eerste instantie dacht ik al vanaf begin deze maand op DHB te kunnen storten, had m'n papieren dan ook goed op tijd opgestuurd verleden maand..

Eerst werd m'n formulier teruggestuurd omdat de handtekening niet overeen kwam met die op m'n eID (eerste bank die hierover valt, het is wel gebruikelijk dat mensen hun handtekening veranderen na een jaar of 4-5, surtout als hun identiteitskaart uitgegeven werd rond de leeftijd van 18-19...), er was ook aangekruist "handtekening mederekeninghouder ontbreekt", maar dat heeft de manager in kwestie weer doorgekrabbelt. Dus heb ik een 2e kopie van deze pagina van het formulier afgeprint, een stuk of 20 keer opnieuw geprobeerd totdat die krabbel ongeveer terug leek op die op m'n eID, en het origineel samen met de nieuwe kopij en een klachtenbrief teruggestuurd (deze laatste uiteraard ondertekend met mijn "nieuwe handtekening"!)...

En dan nu dit gezever nog, ik heb nooit iets moeten opgeven van gebruikersnaam of wachtwoord en dan wordt er van mij verwacht dat ik de bank opbel om mij verder te helpen... Zou de bank mij eens niet opbellen om uit te pluizen waar de fout zit?! Zij is tenslotte degene in fout! Ik ga maandag welgeteld 1 keer bellen om te horen wat er hier in godsnaam gaande is, indien de uitkomst negatief is stuur ik de hele papiernest+digipass terug met een verzoek om alles af te sluiten, en kunnen ze er hun kop bijleggen...

PS: Ik vind uw redenering niet meer dan normaal, dit zijn tenslotte de mensen waar we ons geld aan toevertrouwen, als het dan al zo'n miserie is om een rekening te openen en er aan te kunnen, denk ik niet dat we willen ontdekken wat een gigantische miserie het gaat zijn als er ooit iets foutloopt en je kan niet aan je geld...

Re: Inloggen met Digipass

Geplaatst: 23 januari 2009, 19:03
door amber
Ben jij een mens met een engelengeduld  :D
Wel eens goed dat je de volledige achtergrond hier ff schetst,want dit waren zaken waar ik helemaal geen weet van had.

Beetje omgekeerde wereld dat je als klant maar zelf moet bellen om je probleem opgelost te krijgen ( hoe heet dit ook weer klantvriendelijkheid ;))
Verder vind ik het dan nog heel keurig van je dat je de moeite doet om heel den handel netjes terug te zenden.

Niemand is perfect en overal kan er wel eens iets fout lopen,maar teveel is teveel.

Ik wil ook niet op dat ontdekkingsbootje zitten als er "iets" zou kunnen mislopen.

Re: Inloggen met Digipass

Geplaatst: 23 januari 2009, 20:04
door phase
amber schreef: Ben jij een mens met een engelengeduld  :D
Wel eens goed dat je de volledige achtergrond hier ff schetst,want dit waren zaken waar ik helemaal geen weet van had.
Ja, het totaalbeeld veranderd wel drastisch als je de situatie even in context kunt plaatsen... ;D (en eigenlijk ben ik nogal licht ontvlambaar hoor, maar daar werken we aan) ;)
amber schreef: Beetje omgekeerde wereld dat je als klant maar zelf moet bellen om je probleem opgelost te krijgen ( hoe heet dit ook weer klantvriendelijkheid ;))
Verder vind ik het dan nog heel keurig van je dat je de moeite doet om heel den handel netjes terug te zenden.

Niemand is perfect en overal kan er wel eens iets fout lopen,maar teveel is teveel.

Ik wil ook niet op dat ontdekkingsbootje zitten als er "iets" zou kunnen mislopen.
Precies, dat is exact wat ik bedoel. Op het werk kom ik ook dagelijks in contact met klanten, zowel telefonisch als per fax en e-mail, en ik weet dat ze/we soms moeilijk kunnen doen maar dat is dan vooral te wijten aan ontevredenheid over de (tot dusver) verleende diensten.

Daarbij ik ga er mij niet over zot maken aan de telefoon, heb nog een eenvoudigere oplossing gevonden: Ik stuur morgen gewoon per fax instructies door (jawel, ondertekend met de nieuwe handtekening!) om de gebruikersnaam en (evt. nieuw) wachtwoord door te sturen per fax/brief, en we gaan eens zien wat dat geeft.. :)

Re: Inloggen met Digipass

Geplaatst: 24 januari 2009, 20:20
door Zorro
phase schreef: Ik heb net mijn digipass ontvangen en de activeringscode+handleiding, en heb zojuist mijn pincode veranderd. Nu komt de uitdaging, inloggen op DHB netbanking.. Vreemd genoeg kom ik telkens uit op een pagina waar gevraagd wordt om login en wachtwoord, terwijl ik nergens bij de inschrijving voor een S@veonline een gebruikersnaam of wachtwoord heb moeten opgeven noch ontvangen heb... Am I missing something here? ::)
Hey, ik had exact hetzelfde voor.  Kdacht "die gebruikersnaam sturen ze afzonderlijk op, veiligheid weet je wel".  Maar na een week nog niets ontvangen. 

Dan maar wat zitten klikken, op een pagina "aanvraag netbanking" gekomen, daar maar wat doorgeklikt, met als afsluiter "uw aanvraag wordt behandeld".  Maar ook dat brengt weinig leven in de brouwerij (we zijn nu toch al 2 weken verder ofzo). 

Van een gebruikersnaam & pwd op je saveonline-aanvraag is totaal geen sprake (heb nog een kopie vd aanvraag liggen, dus 100% zeker).  Zou wel straf zijn dat de medewerker die m'n rekening aanmaakt, daar ook maar effe los uit de pols m'n paswoord kent :D  Dus waar "DHB Bank" hier vertelt, lijkt me bijzonder vreemd.

Dus "DHB Bank", zou je ons het volgende kunnen vertellen?:
1) Wat is de URL waar je moet inloggen voor je safeonline?
2) Moet dat normaal via een username & pwd gebeuren?
3) Indien zo, waarom heb ik dan een digipass gekregen?  Dubbele beveiliging?
4) Indien zo, is het normaal dat we die username & pwd niet hebben gekregen?
5) Indien zo op 4, welke acties moeten we ondernemen?

En aub niet "bel de helpdesk", want dat zou betekenen dat iedereen die een rekening opent, zelf op het idee moet komen "ik ga even de helpdesk bellen"... dat kan toch de bedoeling niet zijn neem ik aan... ?  ::)

Re: Inloggen met Digipass

Geplaatst: 24 januari 2009, 23:50
door lievew
Had die problemen ook, maar heb nu er een spaarrekening en een termijnrekening. Je zult de helpdesks moeten raadplegen of doe het telefonisch, ze helpen u verder zonder problemen. Ik weet dat het zo niet zou moeten gaan, maar is te zien wat belangrijk voor je is.

Re: Inloggen met Digipass

Geplaatst: 25 januari 2009, 08:42
door Tux
Zorro schreef: 2) Moet dat normaal via een username & pwd gebeuren?
3) Indien zo, waarom heb ik dan een digipass gekregen?  Dubbele beveiliging?
Bij het inloggen geef je eerst een username/passwd op. Als dat succesvol is
kom je in een tweede scherm waar je een code van de digipass moet ingeven.