Pagina 1 van 1
Stijgende rentes; stijgende intresten?
Geplaatst: 3 maart 2011, 17:51
door Franscoppy
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 110303_074" onclick="window.open(this.href);return false;
inflatie stijgt sterk; nu nog effe wachten en dan volgen de kasbons en termijnrekeningen?!
Re: Stijgende rentes; stijgende intresten?
Geplaatst: 4 maart 2011, 09:09
door Spaarplan
Geen nood wat inflatie betreft, onze Quickenborne kondigt maatregelen aan:
http://www.demorgen.be/dm/nl/997/Consum ... lgie.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Maw, ze pissen een plas en...
IMHO kan je best wachten en even de kat uit de boom kijken.
Re: Stijgende rentes; stijgende intresten?
Geplaatst: 5 maart 2011, 11:24
door robokat
Franscoppy schreef:
inflatie stijgt sterk; nu nog effe wachten en dan volgen de kasbons en termijnrekeningen?!
Wanneer de ECB de rente verhoogt heeft dat enkel invloed op de kortetermijnrente. Je zal dus eerder impact op de rente van spaarrekeningen zien. Veel zal het nog niet zijn, het is wachten op een tweede renteverhoging, misschien later dit jaar.
Re: Stijgende rentes; stijgende intresten?
Geplaatst: 5 maart 2011, 11:36
door burcht1
of inflatie een goede zaak is , denk van niet.
wat bent ge met een hoge rente als er aan uw centjes wordt geknabbeld.
Re: Stijgende rentes; stijgende intresten?
Geplaatst: 5 maart 2011, 13:38
door Luc B.
Zelfs fortuneo gaat al naar 4,7% bruto op 10 jaar.
Iemand ervaring met deze internetbank. Vind er weinig van terug.
Re: Stijgende rentes; stijgende intresten?
Geplaatst: 5 maart 2011, 17:07
door burcht1
Luc B. schreef:Zelfs fortuneo gaat al naar 4,7% bruto op 10 jaar.
Iemand ervaring met deze internetbank. Vind er weinig van terug.
ja met een inflatie vandaag van een kleine 3 % weet niet of dat Brutto voor 10 jaar een goede zaak is.
ja anderzijds een spaarrekening is ook gene vette , maar wel korte termijn.
Re: Stijgende rentes; stijgende intresten?
Geplaatst: 3 april 2011, 15:21
door Davy V
Re: Stijgende rentes; stijgende intresten?
Geplaatst: 4 april 2011, 11:17
door Lanius
burcht1 schreef:
of inflatie een goede zaak is , denk van niet.
wat bent ge met een hoge rente als er aan uw centjes wordt geknabbeld.
Heb net een huis gekocht, en mijn afbetaling ligt de komende 15 jaar vast. Dus ik zie die stijgende inflatie wel zitten. Mijn loon stijgt mee, mijn afbetaling blijft hetzelfde. Ik zie dat dus wel zitten :-)
Re: Stijgende rentes; stijgende intresten?
Geplaatst: 5 april 2011, 08:46
door Lukske
Mijn schoonbroer was te gierig om zijn lening op 25 jaar vast te zetten.
